WALKA TELEWIZJI O WALKĘ STULECIA

Polskie stacje nie zakupiły praw do pojedynku Tomasza Adamka (44-1, 28 KO) z Witalijem Kliczką (42-2, 39 KO). Jeśli żadna nie wyda około 1,5 mln euro, walka będzie prawdopodobnie do zobaczenia w systemie pay-per-view - czytamy w dzisiejszym "Przeglądzie Sportowym".

Do walki zaplanowanej na 10 września na wrocławskim stadionie pozostało tylko półtora miesiąca, ale wciąż nie wiemy jak będzie wyglądała możliwość obejrzenia tego starcia w telewizji. Właściwie od samego początku mówi się o systemie pay-per-view, który polega na tym, że każdy kto zechce mieć odkodowany obraz w swoim telewizorze będzie musiał za to dodatkowo zapłacić. Prawdopodobnie 25-30 złotych. To górna granica, przynajmniej według polskiego obozu, ale ostateczną decyzję podejmują ludzie Kliczki, bo to oni są decydującą stroną.

Wiemy już wstępnie, które platformy cyfrowe i telewizje kablowe mogłyby zaoferować taką usługę. Ba! Widzieliśmy nawet jak Adamek i Kliczko nagrywali krótkie filmiki promocyjne dla tych mediów (Polsat, Cyfra+, N, Neostrada, Vectra, Aster, UPC, Multimedia Polska, Toya, Platforma Inea, TV Stream, Cyfrowa telewizja kablowa Promax, Sat film), choć to oczywiście nie musi jeszcze o niczym świadczyć. (...)

Wiemy też, że produkcję biorą na siebie strony bokserów. Podobno także wszystkie wymienione wcześniej stacje są gotowe do organizacji pierwszego w historii w Polsce pay-per-view. Abonenci zainteresowani oglądaniem starcia o pas mistrza świata wagi ciężkiej dostaliby najprawdopodobniej na koniec miesiąca wyższy rachunek. Istnieje jednak jeszcze inna opcja, a więc transmisja w jednej, otwartej stacji.

Więcej przeczytasz w dzisiejszym "Przeglądzie Sportowym".

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: kazan
Data: 22-07-2011 08:50:03 
Oczywiście, że dać to w otwartym kanale. Na pewno wtedy będzie zysk z reklam niż tego całego ppv. PPV w Polsce nie przejdzie, bo zainteresowaniem boksem jest w naszym kraju stosunkowo małe. Szczytem bezczelności byłoby natomiast zrobienie transmisji w systemie ppv i wpychanie reklam między rundami.
 Autor komentarza: pyra90
Data: 22-07-2011 08:56:27 
Niemcy i Ukraińcy mają za darmo a my jak zwykle będziemy ruchani przez żydowskie lobby.
PPV to porażka Adamek Team i policzek dla Rodaków
 Autor komentarza: Hugo
Data: 22-07-2011 08:59:53 
Na szczęście walka jest miesiąc przed wyborami, więc nie będzie żadnego PPV tylko otwarta transmisja w TVP. Obecna władza to nie są tacy durnie, na jakich czasami wyglądają. Opozycja podniosłaby straszny raban, ze ubogim obywatelom płacącym podatki i abonament odcina się możliwość obejrzenia największego wydarzenia w historii polskiego boksu.
 Autor komentarza: Luke
Data: 22-07-2011 09:04:42 
Do niedawna też byłem przeciwny PPV. Ale po żenadzie Kliczko - Haye i tych reklamach wole zapłacić i obejrzeć całą walkę, z powtórkami i z przerwami w narożniku. Bo oglądanie samych rund niszczy widowisko.

@ kazan to o czym piszesz w ostatnim zdaniu chyba nie istnieje. Bo jak się płaci za walkę to właśnie wtedy nie ma reklam, na tym to polega.
 Autor komentarza: pyra90
Data: 22-07-2011 09:06:56 
Hugo
Media są w Nas czwarta władzą ,rząd i opozycja nic nie zrobią.
 Autor komentarza: pyra90
Data: 22-07-2011 09:07:31 
* u Nas
 Autor komentarza: Hugo
Data: 22-07-2011 09:09:26 
Spoko. Będzie za darmo i bez reklam między rundami. Przecież władza kocha swoich obywateli, więc nie wytnie im takiego paskudnego numeru. Jedyny problem może być z komentatorami. Mogą wyznaczyć jakiegoś pawiana nie znającego się na boksie.
 Autor komentarza: Lebowski
Data: 22-07-2011 09:16:26 
Obawiałem się, że po wczorajszym, obfitym w wiadomości dniu, dzisiaj nie będzie nic nt. Adamek - Kliczko. Dobrze że jednak jest, tylko gdzie jest użytkownik Wejherowo z tekstem typu: "(...) TV powinny bić się o tę walkę za każde pieniądze, bo 10 września poznamy nowego mistrza świata HW(...)".
 Autor komentarza: Vroo
Data: 22-07-2011 09:17:34 
Niech będzie PPV, ale także przez interent. Nie wszyscy maja kablówki :( Za Iplę zapłacę te 30 zł.
 Autor komentarza: kazan
Data: 22-07-2011 09:29:03 
@ Hugo -

myślisz, że Leppera zaproszą w charakterze eksperta? :)
 Autor komentarza: kazan
Data: 22-07-2011 09:33:57 
Ja zastanawiam się jak technicznie zostanie to rozegrane (ja np. mam satelitę). Czy będę musiał zapłacić np. 30 pln na wskazany numer konta i wówczas i będę miał dostęp do walki na jednym z kanałów ? Wydaje mi się, że chyba będą musieli uruchomić dodatkowy kanał, bo jeżeli zakodowaliby transmisję na jednym z kanałów wchodzących w skład danego pakietu, to mogłyby się pozwy posypać, bo skoro ktoś płaci za to, żeby mieć ten kanał, to nie można go kodować.
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 22-07-2011 09:46:02 
kazan

Nie wiem jak oni to zrobią ale ja jak wykupowałem PPV na walke Haye v Harrison (wiem, wiem ;d) to na SKY było dodatkowe pasmo, dodatkowy kanał i tam ci to odblokowywali. Tutaj faktycznie moga posypać się pozwy jeśli ty masz na przykład opłacony abonament i oni ci zablokują twój główny kanał. Mnie się wydaje że utworzą właśnie jakieś dodatkowe pasmo, nie wiem.
 Autor komentarza: provokator
Data: 22-07-2011 09:49:24 
kazan, jeśli masz satelitę to pewnie masz też coś takiego jak kanały VOD. Telewizja N ma np. wypożyczalnie, a Polsat VOD, i na tych kanałach by to było na pewno, innej możliwości nie ma, nie mogło by to być np. na zablokowanym Polsacie Sport Extra, bo TV N tego np. nie ma. Myślę, że albo wysyłasz smsa za 30 zł i otrzymasz kod PIN do uruchomienia kanału, albo pójdzie to wszystko w rachunek.

Ja jestem za PPV, bo to jest jednak komfort oglądania! Elegancko cała gala, wywiady wszystkie, dobra jakość, beż jakiś reklam między rundami itp. A 30 zł to znowu nie takie pieniądze! Jak ktoś pali to 3 paczki papierosów i już ma, więc nie przeżywajcie...
 Autor komentarza: AdamekFightPL
Data: 22-07-2011 10:13:33 
@provokator

Ostatnio tak duża telewizja jak Sky Sports miała problemy i nie mogła wyświetlić transmisji walki Kliczko vs Haye, chyba słyszałeś o tym przypadku ? więc jest duże ryzyko ( małe ale zawsze ), że coś nie wypali i w ogóle nie pooglądamy walki. Ja czytałem na innej stronie, że jest nadzieja w TVP ale musi postawić na stół 1,5 mln. I jestem w 55 % pewny, że to właśnie TVP pokaże tę walkę tylko pewnie z reklamami...
 Autor komentarza: Saian
Data: 22-07-2011 10:17:20 
Nie zależnie od tego czy będzie walka w otwartej telewizji czy przez PPV to walkę chętnie obejrzę. Cena 25-30zl za PPV to naprawdę mało (w UK to było chyba z 50 euro), i moim zdaniem nie opłaca się w polsce robienia takiego systemu bo zysk może być mniejszy niż z puszczania reklam, no i oczywiście widzów będzie mniej.

W dodatku ten system nigdy nie byl testowany w polsce, i jeżeli się na niego zdecydują to mogą wystąpić problemy w trakcie rozpoczęcia walki. Może się zdażyć tak jak ostatnio było w UK na walce haye klitschko, że nie wszyscy którzy wykupili ppv obejrzeli walkę ...
 Autor komentarza: kazan
Data: 22-07-2011 10:20:27 
Z reklamami i hamującym rowerykiem, który mnie tak wkurzał podczas Kiczko - Haye...
 Autor komentarza: kazan
Data: 22-07-2011 10:21:35 
Ja też kupię ppv, jeżeli nie będzie transmisji otwartej, ale mam nadzieję, że nie będą mieli jakiejś awarii. Ryzyko moim zdaniem duże, bo pierwszy raz robią coś takiego.
 Autor komentarza: takisobie
Data: 22-07-2011 10:22:01 
Powiem tak:

Polska to jedyny kraj na świecie, w którym WALKI STULECIA odbywają się co 2 lata:D
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 22-07-2011 10:30:16 
takisobie

Dobre :D
 Autor komentarza: provokator
Data: 22-07-2011 10:36:16 
Ryzyko zawsze istnieje... Równie dobrze w piątek 09.09 może przejść przez kraj burza i wiele gospodarstw zostanie bez prądu, "everything is possible" cytując klasyka.

Jednak jeśli miałbym oglądać walkę Adamka tak jak Haye - Kliczko to by mnie krew jasna zalała! No nic, zero powtórek, nie wiedziałeś co się w narożniku dzieje, nic! Wbrew pozorom system PPV w Polsce już jest, tylko nie na wydarzenia sportowe, a jak już wcześniej wspominałem, filmy, nowości kinowe itp.
 Autor komentarza: artez1
Data: 22-07-2011 10:38:59 
a nie lepiej żeby był ten cały PPV (bez reklam) oraz zwykla transmisja np. W TVP czy na zwykłym polsacie sport (z reklamami) wszyscy by byli zadowoleni ;) http://www.youtube.com/watch?v=sazV50-hS7g Moje PROMO ;)
 Autor komentarza: provokator
Data: 22-07-2011 10:39:10 
takisobie,

stare to jest, a po za tym walki stulecia było nawet co dwa miesiące, bo najpierw był Adamek - Gołota a potem Najman - Pudzianowski.
 Autor komentarza: Thouvionne
Data: 22-07-2011 10:41:01 
Gdyby tak do 25.lipca zapłacili abonament rtv także ci, którzy nie opłacają go w ogóle lub nieregularnie, nie byłoby może kłopotów z zakupem tej transmisji przez telewizję publiczną.
Tak prawdę mówiąc, to jednak na tej walce świat się nie kończy. Po niej będą inne, inne i następne.
 Autor komentarza: provokator
Data: 22-07-2011 10:41:38 
To jest nie możliwe. Dwie stacje na pewno nie wykupią walki, nie opłaciło by się to im, a sama TVP nie ma możliwości zrobienia PPV.
 Autor komentarza: artez1
Data: 22-07-2011 10:49:21 
no to kurcze zostaje mi oglądanie przez internet jeśli nikt nie wykupi ;/
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 22-07-2011 11:02:20 
Każdy obejrzy tą walkę jeśli tylko będzie chciał, tu nie ma problemu. Jeśli będzie w publicznej TV- to po prostu będę mógł to zrobić w domu z przyjaciółmi. Będzie PPV- to każdy szanujący się pub wykupi tą transmisje i wtedy z przyjaciółmi wyląduje w barze, mam też opcje kupna biletu- ale nie za bardzo pasuje mi wtedy wyjazd, nawet pomijając to że wole gale rozgrywane w halach. Ktoś nie da rady wyjść do pubu- w internecie będzie się aż roić od STREAMÓW. Bez obawy, nie ma co siać paniki.
 Autor komentarza: takietam
Data: 22-07-2011 11:16:41 
Syf z tymi całymi transmisjami. Jak PPV to będzie dostępne tylko dla posiadaczy dekoderów. Większość ludzi choćby chciała nie będzie mogła zapłacić, bo nie będzie technicznej możliwości. Otwarta transmisja - niby lepiej ale z reklamami stoperanu co runda to idzie się pochlastać.
Internet PPW - próbwała tego Ipla z KSW - wyszło podobno średnio - wiele osób miało lagi, przerywaną transmisję. Czuję, że Ci co mają zrobić kasę zarobią a kibic zostanie jak zwykle wyr*chany.
 Autor komentarza: coolpix
Data: 22-07-2011 11:20:33 
dlatego kupiłem bilet na stadion i p......ę reżymową tv
 Autor komentarza: Faraon
Data: 22-07-2011 11:25:40 
Autor komentarza: takietam
Data: 22-07-2011 11:16:41
Syf z tymi całymi transmisjami. Jak PPV to będzie dostępne tylko dla posiadaczy dekoderów. Większość ludzi choćby chciała nie będzie mogła zapłacić, bo nie będzie technicznej możliwości. Otwarta transmisja - niby lepiej ale z reklamami stoperanu co runda to idzie się pochlastać.
Internet PPW - próbwała tego Ipla z KSW - wyszło podobno średnio - wiele osób miało lagi, przerywaną transmisję. Czuję, że Ci co mają zrobić kasę zarobią a kibic zostanie jak zwykle wyr*chany.

Niestety ale masz racje bo dymają nas z każdej strony!
 Autor komentarza: Faraon
Data: 22-07-2011 11:28:49 
TVP HD
Popisało się troche ale reklamy mi nieprzeszkadzały aż tak bardzo!
Napewno zarobili na tym a wieśc szybko sie roznosi i TVP HD ma realne szanse przebic te PPV!
 Autor komentarza: pawciio21
Data: 22-07-2011 11:35:57 
Zawsze można znaleźć darmowego stream'a w internecie takich stron z transmisjami jest pełno. Może nie ma polskiego komentarzu ale nie to bedzie najwazniejsze... a nie wszyscy mogą sobie pozwolić na zakupienie biletu na stadion :):P

http://adamekfan.blogspot.com/
 Autor komentarza: Wejherowo
Data: 22-07-2011 11:58:54 
Walka ma być najwiekszym wydarzeniem w histori w polsce,a jeszcze zadna polska telewizja nie kupiła prawa do pokazania tej walki.Dla mnie to skandal!!!
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 12:52:37 
ej ale poważnie na Ukrainie i w Niemczech nie ma ppv dla tej walki ?! :O
 Autor komentarza: nik
Data: 22-07-2011 12:57:17 
Mam nadzieje ze bedzie na PPV, kto chce ogladac niech placi, nic nie ma za darmo.
 Autor komentarza: UrbanHorn
Data: 22-07-2011 13:00:23 
Na telewizyjną stronę tej walki trzeba spojrzeć przez pryzmat sąsiedztwa krajów oraz zestawu kodowanych i niekodowanych TV na satelitach.

Nie wierzę w to by ta walka w Niemczech poszła w otwartym kanale, jeszcze do tego z bezproblemowym dostępem dla Polaków czy Ukraińców z satelity. Moim zdaniem będzie PPV w Polsce i Niemczech a na Ukrainie z nadajników naziemnych.
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 13:00:55 
a ja wole aby jednak tvp wykupilo te walke i bylo za free dla kazdego. Ale wydaje mi sie ze jej nie wykupia i bedzie to ppv tylko w jakiej stacji (chyba polsat) i jak to oni chca zoorganizować technicznie ?
ci co nie maja dekoderow polsatu czy beda mogli obejrzec te walke ?
 Autor komentarza: Luton
Data: 22-07-2011 13:01:21 
HEHE no pewnie. Każdy Polak za telewizje nic nie płaci. Nie dostaje rachunków
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 13:03:43 
ja tam nie place :D
 Autor komentarza: Luton
Data: 22-07-2011 13:04:13 
Bo masz 14 lat ?
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 13:05:44 
nie, 22 a mieszkam z rodzicami a oni nie musza placic bo pewnie wiesz czemu he he
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 13:08:56 
za kablówke sie placi i to wystarczy
 Autor komentarza: rumburak
Data: 22-07-2011 13:10:26 
UrbanHorn
W Niemczech wszystkie walki Kliczków idą na otwartym RTL i z tą będzie tak samo tylko raczej zakodują sygnał na zagranice
 Autor komentarza: Faraon
Data: 22-07-2011 13:11:46 
rumburak
Lepiej żeby tak niebyło!
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 13:12:36 
no Niemcy w otwartym a Polacy beda musieli sie wykosztować jak zwykle, nie wiem czemu tvp nie chce wykupic tej walki powinni sie targować z niemcami zyski z ogladalności nie byłby warte wykupienia tej walki ?
 Autor komentarza: kabaty
Data: 22-07-2011 13:12:44 
Takie absurdy to tylko w Polsce! walka odbywająca się w Polsce,której nie będzie można zobaczyć w publicznej TV!! a te niemieckie gówniane Sauerlandy i Universum to transmitują!!
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 13:15:19 
dlatego troche za złe mam Adamkowi ze tak promuje to ppv
 Autor komentarza: rumburak
Data: 22-07-2011 13:15:56 
Faraon
ale to raczej logiczne skoro u nas ma być PPV a Kliczki też tego chcą i mają na tym zarobić to głupotą by było gdy każdy przez satelitę mógłby obejrzeć walkę na RTL za darmo!!!
 Autor komentarza: rumburak
Data: 22-07-2011 13:17:56 
Klimek
z tego co czytałem to Kliczki też chcą PPV
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 13:20:42 
no chca, ale pytanie czy dla wszystkich (niemców i reszty) czy tylko dla polaków ?
 Autor komentarza: rumburak
Data: 22-07-2011 13:29:21 
Klimek
K2 mają umowę z RTL na ileś tam lat dokładnie nie wiem i za każdą walkę dostają po kilka milionów euro.Wład vs Haye tylko angole płacili PPV to samo ma być u nas chyba że jakaś telewizja wypłaci podobno 1,5 milona eoro.
Dla przykładu tvp za walkę Wład vs Haye zapłaciła podobno tylko 50 000 euro
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 13:35:17 
lipa z tym ppv takie coś to tylko w stanach przechodzi ale to inny świat a u nas to zapłać za wszystko za posiadanie radioodbiornika (na szczęscie nie wszystkich to dotyczy), za kablówke i za walkę super :D

z tych tv wymienionych w artykule to licza sie chyba tylko polsat, cyfra i tvn
i teraz najważniejsze pytanie techniczne czy ci co nie maja dekoderow polsatu/cyfry/tvnu beda mogli obejrzec te walke ?
 Autor komentarza: rumburak
Data: 22-07-2011 13:42:37 
Klimek
chyba będzie tylko tam gdzie jest dekoder?
posiadacze analogowych kablówek chyba nie obejrzą?
 Autor komentarza: Faraon
Data: 22-07-2011 13:43:16 
Jednym słowem DUPA!
 Autor komentarza: Klimek
Data: 22-07-2011 13:47:28 
i to zbita dupa heheheh
 Autor komentarza: OjciecTadeusz
Data: 22-07-2011 14:08:31 
Od zawsze amrykance nas dymali...
Teraz Toma$z z Zygim też...
 Autor komentarza: liscthc
Data: 22-07-2011 14:08:47 
Jak Napisał Napoleon,w przypadku PPV,trzeba będzie zawitać do pobliskiego baru,Tylko gorzej z tymi z małych mieścin gdzie może nie być takowego baru.Tak czy siak trzymam kciuki że każdy obejrzy w zwykłej TV.Ja mam dość płacenia za dodatki w kablówce.Ile można płacić miesięcznie.Ja już doszedłem do górnej granicy.
 Autor komentarza: lubieznyzenon
Data: 22-07-2011 15:39:24 
To po prostu powinno być w otwartym kanale. Zresztą chyba wszyscy sobie zdają sprawę, że z PPV 1,5 mln euro nie będzie, ba, nawet 0,5 mln nie będzie.
 Autor komentarza: odyniec
Data: 22-07-2011 15:59:47 
bo zadna stacja tv w tym kraju nie jest glupia zeby wylozyc 1,5 mln za to zeby pokazac ciezki wpierd.. na Adamku
Witek poczeka jak z Sosna do okolo 10 rundy a potem zmiazdzy Adamka jak pomarancze
 Autor komentarza: endriu
Data: 22-07-2011 19:35:01 
kazan
Data: 22-07-2011 10:20:27
Z reklamami i hamującym rowerykiem, który mnie tak wkurzał podczas Kiczko - Haye..


A kto pamięta te melony!
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.