WITALIJ: HAYE NIE JEST PRAWDZIWYM CIĘŻKIM

Już jutro na gali w Hamburgu odbędzie się najważniejsza ze sportowego punktu widzenia walka roku. Dwaj niepokonani od lat pięściarze zmierzą się w pojedynku unifikacyjnym, którego stawką będą miano najlepszego boksera wagi ciężkiej oraz tytuły federacji IBF, WBA, WBO, IBO i magazynu The Ring.

Choć do ringu wyjdzie Władimir Kliczko (55-3, 49 KO), jego starszy brat, Witalij Kliczko (42-2, 39 KO), ostatnio równie często pojawia się w mediach. Blisko 40-letni "Dr. Ironfist", który 10 września we Wrocławiu skrzyżuje rękawice z Tomaszem Adamkiem (44-1, 28 KO), uważa, że jutrzejszy rywal Władimira nie jest prawdziwym pięsciarzem wagi ciężkiej. David Haye (25-1, 23 KO) rzeczywiście wywodzi się z niższej kategorii i choć od ponad dwóch lat występuje w królewskiej dywizji, podczas dzisiejszej ceremonii ważenia wniósł na wagę tylko 96,5 kg (przy 110 kg Kliczki).

- David Haye jest zbyt lekki, po prostu nie ma odpowiedniej wagi. To nie jest prawdziwy zawodnik wagi ciężkiej. On wywodzi się z niższej dywizji - powiedział Witalij. - Prawdziwym ciężkim jest Władimir, który przez całą swoją karierę występuje w tej kategorii. David jest zbyt lekki, by go pokonać. To nie będzie łatwa walka, czeka nas naprawdę interesujący pojedynek. Nikt nie może przewidzieć wyniku, bo jeden cios może w każdej chwili odmienić losy walki.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Wejherowo
Data: 01-07-2011 22:49:46 
Wypowiedzi Kliczki mozna sugerowac ze we wrześniu czeka go łatwa walka z Adamkiem,bo przeciez Tomek tez nie jest prawdziwym, pięściarzem wagi ciężkiej.Tak panie Vitali lekcewaz naszego mistrza a we wrześniu skonczy się to dla ciebie tragicznie...
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 01-07-2011 22:52:31 
Właśnie na takiego kloca Vitka taki mały zwinny szybki jest idealny. Byrd go zameczyl to udał kontuzje
 Autor komentarza: garincza92
Data: 01-07-2011 22:53:00 
Bardzo dobrze niech dalej tak myśli 10 września zobaczymy czy jest prawdziwym ciężkim
 Autor komentarza: garincza92
Data: 01-07-2011 22:54:29 
Haye i Adamek wkońcu prawie podobna waga +/- 2 kilo
 Autor komentarza: garincza92
Data: 01-07-2011 22:54:32 
Haye i Adamek wkońcu prawie podobna waga +/- 2 kilo
 Autor komentarza: garincza92
Data: 01-07-2011 22:54:50 
Haye i Adamek wkońcu prawie podobna waga +/- 2 kilo
 Autor komentarza: Wejherowo
Data: 01-07-2011 22:57:46 
To ze ktoś jest nie naturalnym pięściarzem wagi HW nie oznacza ze jest gorszym pięściarzem.Tą wypowiedzią Vitali ma u mnie duzego minusa!!!!
 Autor komentarza: Sierak2012
Data: 01-07-2011 22:59:20 
Kliczko to hipokryta na konferencjach z Adamkiem będzie mówił że Tomek to prawdziwy ciężki i że niema czegoś takiego jak nienaturalny ciężki
 Autor komentarza: liscthc
Data: 01-07-2011 23:08:00 
MrAdam
Nie sądzę żeby Vitek udał kontuzję z Byrdem,przecież to Byrd był bezradny w tej walce i przegrywał 6-8 punktami.
 Autor komentarza: Luton
Data: 01-07-2011 23:08:57 
Prawda jest taka, że Haye i Adamek to kiedyś byliby normalne cięzkie chłopy, a jeszcze kiedyś dawniej, to duże cięzkie chłopy. Teraz waga cięzka poszła w góre i na wage. Teraz mamy supercięzkich.
 Autor komentarza: XXXAdamXXX
Data: 01-07-2011 23:19:19 
Sierak2012
Racja. Pitolenia niektórych legend i autorytetów nie słucham. Sami sobie przeczą. Gadka zależy od aktualnego zapotrzebowania na taki albo inny tekst.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 01-07-2011 23:20:29 
czy Vitali powiedział tutaj coś kontrowersyjnego ? ja też raczej zgodziłbym się z tym stwierdzeniem. David Haye to nie jest naturalny ciężki chociaż przekracza limit wagowy. różnica w wadze między Władimirem i Davidem jest widoczna, chociaż obaj są wręcz idealnie umięśnieni. to ponad 13 kg. może dla niektórych to niewiele, ale ja uważam że to dużo. nie ma co się obrażać o takie rzeczy - Vit nie powiedział tu nic co mogłoby obrazić Adamka. mały ciężki też ma swoje atuty i może wygrać, czemu nie zaprzecza Vitali, ale napewno jest takiemu ciężej walczyć z naturalnym ciężkim jakim jest Władimir, który choćby nie wiem jak bardzo się odchudzał do cruiser nie dałby rady wejść.
 Autor komentarza: snierzyn
Data: 01-07-2011 23:22:04 
To niesamowite, bo przecież jesteśmy świadkami epokowego wydarzenia. Nie kojarzę, by w wadze ciężkiej w ciągu jednego roku spotkało się czterech najlepszych pięściarzy świata, w tym: dwóch najlepszych bokserów tzw "wielkoludów" z dwoma tzw "małymi ciężkimi". To jest niesamowite wydarzenie. Dowiemy się, co rządzi teraz w boksie wagi ciężkiej.. Szybkość i zwinność, czy siła i zasięg ramion..
 Autor komentarza: omus79
Data: 01-07-2011 23:37:23 
Tyson też nie był naturalnym ciężkim 97 kg, Holyfield też, Dempsey. ależ fajna byłaby to dywizja jakby z cruiser nie przechodzili. ludzie którzy mówią takie rzeczy nie są naturalnymi ludzmi :P pozdr
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 01-07-2011 23:59:58 
omus79

Dempsey to inna epoka a Tyson to ewenement - więc ich zostawmy. nie kwestionuję ich dokonań. Holyfield nie był naturalnym ciężkim a pokazał, że można. jeżeli się ciężko pracuje i wierzy mocno w sukces to musi się udać. ja nie odbieram szans Adamkowi czy Davidowi, ale czy to się podoba czy nie faworytami są dla mnie bracia Kliczko. i naprawdę nikogo nie chciałem tu obrazić zgadzając się z tym co powiedział Vitali, Pzdr:)
 Autor komentarza: piotr
Data: 02-07-2011 00:09:08 
Powtórzę to co napisałem kilka godzin temu.

Witalij ma rację, Haye to nie jest prawdziwy ciężki.
To cruiser + 3 kg.

Przypominam (90% z was wie), że w niższych wagach bokserzy w czasie walki ważą więcej niż wynosi limit!
Limit 90.7 odnosi się do dnia ważenia, potem się nawadniają i ważą prawie tyle ile Haye teraz!
 Autor komentarza: omus79
Data: 02-07-2011 00:54:56 
organizm, przynajmniej u mnie trenowany przez ponad sto dni (poranną, 5 kilomentrową przebierzką + dodatki około 8mej, później drugi około 18tej)później nawet bez treningu przyzwyczajony jest do "ciągnięcia" wody w południowych porach :]
Ghostbuster:epoka nie epoka - Dempsey miał w sobie tyle agresji, że nawet po kilkunastu dobrych latach było to widać, Tyson nie ewelement, tylko został przygotowany przez ponad 4 lata przez bardzo dobrego trenera/ów zanim trafił do boksu zawodowego. co do Holyfielada, to zadziałała ewolucja. przybierał na masie mięśniowej :P aż mu stuknęło przykładowe 95 - nic chłopak nie zrobi już później. co, mięśnie ma palić?
"naturalny ciężki" - dziwne pojęcie, ja osobiście rozumiem to jakby, bez treningów bokser mizerniał.
według słownika ( http://sjp.pwn.pl/szukaj/naturalny ) dla mnie "zgodny ze zwykłym porządkiem rzeczy"
pozdr
 Autor komentarza: omus79
Data: 02-07-2011 01:00:48 
nieścisłość - pojebało mi się :P "nie jest naturalnym ciężkim" zamiast "naturalny ciężki". ponowne pozdr
mam to gdzieś, kto wygra - jaram się tym, że w końcu zobaczę bardzo dobrą walkę na "wysokim szczeblu"
 Autor komentarza: lubieznyzenon
Data: 02-07-2011 01:05:28 
Zgadzam się, że "naturalny ciężki" to śmieszne pojęcie. Haye przy idealnej diecie i przy idealnym treningu po prostu tyle waży, podobnie zresztą Adamek.

http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=180&cat=boxer - czyli to też nie jest naturalny ciężki? Frazier tak samo...
 Autor komentarza: omus79
Data: 02-07-2011 01:21:38 
właśnie zapomniałem o Frazierze :p polecam bardzo zobaczyć jego walki nieraz robi takie balansy, że siedzi człowiek z pół minuty z oczani jak pięciozłotówki :p i też nie mógł schudnąć
Vitold ciut przesadza, to nic nie znaczy, żę "krzykacz" wywodzi się z niższych kategorii. dla mnie to bardziej waleta niż zada.
zapodam jeszcze, że jeszcze jakieś (bo na pewno będzie później) 22 godziny. no i następne pozdr
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 02-07-2011 01:40:26 
ciekawa dyskusja się wywiązała. ja może napiszę to tak. zarowno Adamek, Haye, Holyfield czy np. Byrd mogą spokojnie walczyć w cruiser jak i w HW - są to raczej bokserzy z pogranicza tych kategorii - myślę, że określenie "nie naturalny ciężki" nie jest tu ani krzywdzące ani wymyślone na siłę. natomiast w przypadku takich jak Kliczko, Lewis, Gołota czy Bowe - ci zawodnicy są "skazani" na HW. nie widzę ich w cruiser i pod tym względem możnaby użyć takiego określenia jak "naturalny ciężki". w tej kategorii zaczęli boksować i w niej skończą, po prostu przy ich wzroscie i budowie ciała, waga cruiser byłaby dla nich "nienaturalna" - mam nadzieję, że odpowiedziałem wyczerpująco:) może rzeczywiście Vitek użył niefortunnego określenia, ale nie sądzę aby chciał tu kogoś obrazić - to raczej nie w jego naturze.
 Autor komentarza: omus79
Data: 02-07-2011 01:58:23 
Vitold bratu próbuje pomóc. Ghostbstr: wymienieni przez Ciebie pięściarze daliby radę - tak jak w amatorce - dusić wagę i pewnie wyszłoby im jeśli by się starali i jeżeli większy pieniądz by zaświecił.
dla mnie ogólnie to wystąpienie, jak i twierdzenie "nienaturalny ciężki" jest poniżające. to nic nie znaczy a denerwuje. ciut wychodzi Vitolda natura okrutnika :P pyzdyry
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 02-07-2011 02:11:46 
Vitek już taki jest i go nikt raczej nie zmieni. ja osobiście bardzo go lubię i nie sądzę aby celowo chciał kogoś obrazić czy poniżyć.
 Autor komentarza: omus79
Data: 02-07-2011 02:29:42 
też bardzo Go lubię i abslutnie nie chcę Go zmienić. stwierdzam jedynie fakt (własny pogląd) nikogo niechcąc urazić. przepraszam jakby co :P
 Autor komentarza: GoldenBoy
Data: 02-07-2011 08:00:29 
Patrząc wstecz kiedy walczyły legendy ciężkiej, to Kliczkowie i im podobni są nie naturalnie wielcy.... W najlepszym okresie wagi ciężkiej to właśnie przedział 95-100kg to byli najlepsi zawodnicy...
A oni teraz twierdzą że naturalny ciężki to taki Wałujew co na wagę wnosi ze 140kg i gębę ma w chmurach..
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.