ADAMEK: HAYE KRZYKIEM MASKUJE WŁASNY STRACH

- Mój plan jest taki: Najpierw pokonam jednego Kliczkę, potem drugiego. Każdego dnia budzę się z taką myślą, z taką myślą idę na trening i idę spać - mówi w wyiadzie dla Gazety Wyborczej najlepszy polski pięściarz Tomasz Adamek.

W sobotę bezczelny, arogancki Brytyjczyk David Haye zmierzy się w Hamburgu z Władimirem Kliczką o tytuły mistrza świata wersji WBA oraz IBF i WBO. - Nazywam się dr Kliczko i jestem terapeutą. 2 lipca zamierzam przeprowadzić kurację. Po niej będziesz już dobry na zawsze - mówi młodszy z braci, 35-letni. - Odwiedzę cię w szpitalu - odpowiada Haye.

10 września starszy Kliczko - 39-letni Witalij - spotka się we Wrocławiu z Tomaszem Adamkiem w obronie swojego tytułu mistrza świata wagi ciężkiej wersji WBC. Polak trenuje w New Jersey, 10 lipca zaszywa się w górach w Bushkill, 17 lipca zaczyna sparingi.

Radosław Leniarski: Cenisz Davida Haye? Cenisz to, co robi dla boksu? Czy raczej nie cierpisz, jak obraża przeciwników, mówiąc na przykład: "Brothers Bitschko", czyli - w wolnym tłumaczeniu - "Bracia Dziwko". Ostatnio na Twitterze zamieścił parodię filmu "Upadek" z Adolfem Hitlerem jako menedżerem braci Kliczków. Hitler wykrzykuje w swoim bunkrze: "To moje pasy!". Tak ma wyglądać boks?
Tomasz Adamek: Cenię to, czego Haye dokonał w wadze juniorciężkiej. Jest mistrzem w wadze ciężkiej. Pokazał, że niewielki ciężki może być najlepszy w królewskiej kategorii. Ale nie cenię go za to, co robi poza ringiem. Z krzykiem wokół siebie przesadza. Doświadczenie mówi, że ci, co wydają z siebie tyle wrzasku, nie rozpętują później w ringu wojny, jaką obiecywali kibicom. Najczęściej hałaśliwsi pięściarze zostawiają cały swój animusz w sali treningowej. Moim zdaniem Haye nie wytrzyma presji do dnia walki.

- Gdybyś miał tak bezczelnego i aroganckiego przeciwnika, obrażającego ciebie, rodzinę, Polskę, jeszcze przed walką dałbyś mu w... Dałbyś mu porządną odpowiedź?
TA:  Zaczekałbym do soboty. Haye sam się wypala. Przecież nie przestraszy nikogo i chyba o tym wie, bo nie jest głupi. Kogo by miał przestraszyć? Kliczkę bzdurnym gadaniem? Przemawia przeze mnie doświadczenie, np. sprzed walki Kliczki z Shannonem Briggsem. Cóż ten Briggs nie opowiadał, w jakiej był formie i ile schudł, jak świetnie boksuje. W ringu nie pokazał nic, bo głównie gadaniem zakrywał lęk. Jestem zdania, że Haye też maskuje własny strach.

- Faktycznie, pewną jego nerwowość widać było w programie, jaki w ostatni piątek puściła telewizja HBO przed pojedynkiem, czy "Face Off" - zauważyli to fani.
TA: Bardzo prawdopodobne. Ale zaznaczam, nie znam jego psychiki ani prawdziwej woli walki, bo w wadze ciężkiej jeszcze się w ostrym boju nie sprawdził.Ja na przykład nie gadam, nie tracę na to sił, zostawiam je na walkę w ringu. Wiem, że nie wygra zawodnik bardziej chamski, tylko ten, który ma więcej umiejętności. Bracia też są w porządku. Dżentelmeni, potrafią się zachować. Na konferencjach prasowych jest miejsce na tyłach, gdzie nasze ekipy czekają na początek imprezy. I tam wielkiej przyjaźni czy długich rozmów nie ma. Właściwie to w ogóle ich nie ma. W końcu nie przyjechaliśmy na wieczorek zapoznawczy, lecz po to, by stoczyć bokserski pojedynek. Oczywiście, były docinki, ale koszulki z wizerunkami odciętych głów to jest za dużo.

- Haye uważa, że jest dla boksu marketingowym skarbem, w tej sferze kimś jak Muhammad Ali. Twierdzi, że nakręca zainteresowanie, sprowadza przed telewizory nowych kibiców, do tej pory niezainteresowanych tym sportem...
TA: Oczywiście, jeśli tak by było... Jeśli rzeczywiście posadzi kibiców, chwała mu za to. Problem będzie, gdy fani się zawiodą w wieczór walki. Ja na przykład wolę rzetelną pracę w ringu, dzięki czemu buduję grupę moich kibiców. Znów - doświadczenie mówi, że kibice Davida Haye mogą się rozczarować. Ile Brytyjczyk mówił na temat tego, co zrobi w ringu z Johnem Ruizem [była to pierwsza obrona tytułu mistrzowskiego Haye'a, zakończona poddaniem Ruiza przez sekundantów w 9. rundzie], a tymczasem sama walka była nudna, Haye się męczył. Lepiej nie mieć rozczarowanych kibiców. Ja nie obiecuję, ja biję.

- Czy Haye boksersko może zagrozić Władimirowi Kliczce?
TA: Faworytem jest Władimir, ale zwycięstwa Haye nie można wykluczyć. Życzę obu świetnej walki, bo jak będzie taka, nakręci zainteresowanie moją. To banał, ale każdy z czołówki może zagrozić Kliczce, bo w wadze ciężkiej jeden cios może zgasić światło. Ja i Haye możemy trafić i przewrócić Kliczków i na odwrót. Dlatego potrzebny jest wzajemny szacunek pięściarzy. Nie lubię oceniać pięściarzy, a co dopiero mistrzów świata. Ale nie przesadzajmy z tą szybkością Haye. Patrzę na niego i wiem, że jestem szybszy, na pewno mam szybsze ręce. Być może ma mocniejsze uderzenie ode mnie - wskazuje na to procent nokautów w kategorii juniorciężkiej.

- Według opinii wielu fanów Władimir uchodzi za łatwiejszego przeciwnika, niż Witalij...
TA: Władymir nie ma twardej szczęki. Nie angażuje się w wymiany. Walczy ostrożnie, sporo w jego boksie szachów. Z kolei Witalij często stawał okoniem, lubi się pobić. Władimir jest szybszy od Witalija. Każdy z nich ma plusy i minusy, ale przede wszystkim są mistrzami. Żeby ich pokonać, trzeba dać z siebie 100 proc., stanąć na głowie. Nie wybierałem sobie przeciwników, karty były po ich stronie. Mój plan jest taki: najpierw pokonam jednego, potem drugiego. Z taką myślą każdego dnia się budzę, idę na trening i idę spać.

Rozmawiał Radosław Leniarski

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: krzysiek34
Data: 30-06-2011 10:34:28 
Brawo Tomek! Rzeczowe i merytoryczne podejście do boksu. Szanuję takich pięściarzy.
 Autor komentarza: curu
Data: 30-06-2011 10:42:16 
Cop zniknął. New York Times podał, że Cop wypoczywał na Wyspach Bahama i nagle wciągnął go trójkąt bermudzki. Zdążył tylko krzyknąć, żeby pozdrowić wszystkich z orga wielkim LOL.
 Autor komentarza: curu
Data: 30-06-2011 10:46:51 
mądrze prawi, do boju a będziemy mieć pas.
 Autor komentarza: Adihash
Data: 30-06-2011 10:46:56 
Już kiedyś pisałem: Haye jest jak wyrzutnia rackiet(rocker laucher z UT2k4 i Q3) która robi bardzo dużo huku i za tą samą kase zadeje tyle samo obrażeń.
A Adamek jest obłudnym faryzeuszem, który zaprzęga Boga do swoich światowych planów. Bóg brzydzi się takim postępowaniem i nie jest jego drogą - droga Tomasza Adamka. Haye znokałtuje Władimira a Vitalij rozpracuje Adamka. Dostał Dawsona i ledwo co uszedł przed nokałtem. Dostanie teraz kogoś z najwyższej półki i się okaże...Bóg mu nie pomoże.
 Autor komentarza: DAB
Data: 30-06-2011 10:47:06 
Jestem tego samego zdania.Maskuje własny strach ,odwraca uwagę ale to co się w nim rozgrywa dzięki temu nie przejdzie.Ciekawe czy wytrzyma presję
 Autor komentarza: milan1899
Data: 30-06-2011 10:48:42 
" To banał, ale każdy z czołówki może zagrozić Kliczce, bo w wadze ciężkiej jeden cios może zgasić światło. Ja i Haye możemy trafić i przewrócić Kliczków i na odwrót."
Panie Tomaszu w Polsce cały czas obowiązuje złota zasada " nie umiemy nie żartujemy "

curu
z kolei Losa Angeles Times podał że Cop nie zapłacił rachunku za internet i mu kabel zabrali :) i komu tu wierzyć :)
 Autor komentarza: FatbassSlim
Data: 30-06-2011 11:05:43 
Powodzenia, Panie Tomku, ja będę za Pana trzymał kciuki, chciałbym widzieć Polskiego Mistrza Świata HW! W końcu Polskim kibicom też się coś od życia należy.
 Autor komentarza: HARDPUNCH
Data: 30-06-2011 11:10:01 
milan1899 a Twoim zdaniem nie jest mozliwe zeby Adamek przewrocil Kliczke? W sobote mielismy KO jakie Szpilka zafundowal prawym luznym sierpem z kieszeni swojemu rywalowi , jak trafisz kogos w odpowiednim momencie na punkt ( na przyklad na wykroku) to swiatla gasna i muzyka milknie i to jest FAKT wiec nie odbieral bym Tomkowi animuszu Panie kolego
 Autor komentarza: bleef
Data: 30-06-2011 11:11:53 
Jeżeli Adamek znokautuje Vitalija to przejdę na Islam
 Autor komentarza: augustus
Data: 30-06-2011 11:12:33 
Adi chyba za duzo hashu wypaliłeś... leczą mnie tacy pseudo Polacy. Pewnie jakbys mógł to byś obrobił Geyowi?
Jedno jest pewne Tomek da z siebie wszystko i to jest najważniejsze.
 Autor komentarza: shogunteam
Data: 30-06-2011 11:14:18 
adihash jestes meska prostytuka czy o co ci chodzi?
 Autor komentarza: duperszwancer
Data: 30-06-2011 11:22:03 
adihash heheheh ty przyglupie jak mieszkasz w Polsce to lepiej wyjedz do ciapatych tam cie zrozumieja!
 Autor komentarza: Wejherowo
Data: 30-06-2011 11:22:25 
Dokładnie coś w tym musi być ze Haye tak mocno atakuje Kliczke.Juz na konferencji mozna było zauwazyc Lekki strach w oczach Davidka.Teraz jest pytanie co Haye wymyśli na wazeniu??.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 30-06-2011 11:23:16 
Autor komentarza: HARDPUNCH
Data: 30-06-2011 11:10:01
milan1899 a Twoim zdaniem nie jest mozliwe zeby Adamek przewrocil Kliczke? W sobote mielismy KO jakie Szpilka zafundowal prawym luznym sierpem z kieszeni swojemu rywalowi , jak trafisz kogos w odpowiednim momencie na punkt ( na przyklad na wykroku) to swiatla gasna i muzyka milknie i to jest FAKT wiec nie odbieral bym Tomkowi animuszu Panie kolego

no widzisz bo Szpilka cios ma a Tomek ciosu nie ma , Vit stał bo bombach LL , a to o czymś świadczy , ale nie będę się kłócił , 10 wrzesień wszysto zweryfikuje
 Autor komentarza: duperszwancer
Data: 30-06-2011 11:24:40 
Adamek prawdziwy przedstawiciel Polski!! Za , ktorego sie nie mozna wstydzic tylko byc dumny,madry,waleczny i najlepsze jest to ze wygra ta walke tak jak to zrobilo chris byrd..byl nie uchwytny w ringu..Tomek tez to potrafi!
 Autor komentarza: duperszwancer
Data: 30-06-2011 11:25:50 
Adamek jakby nie mial ciosu to by nie wygrywal przez nokaut.
 Autor komentarza: ziom99
Data: 30-06-2011 11:26:43 
Haye przynajmniej robi dobre show. Lepsze to niż ciągłe poklepywanie Kliczki po plecach. Niby przez to Kliczko ma nabawic się kontuzji pleców ? Może taki jest tego zamiar...
 Autor komentarza: Rem
Data: 30-06-2011 11:28:25 
Milan1899

Po jednej walce wiesz że Szpilka ma "cios". Gratuluje trzeźwego spojrzenia na sytuacje...
 Autor komentarza: Mats
Data: 30-06-2011 11:32:34 
Myślę, że Tomek ma racje. Chociaż David świetnie prezentuje się na konferencjach (nie widać u niego strachu) to jednak myślę, że dobrze go maskuje.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 30-06-2011 11:35:44 
Autor komentarza: Rem
Data: 30-06-2011 11:28:25
Milan1899

Po jednej walce wiesz że Szpilka ma "cios". Gratuluje trzeźwego spojrzenia na sytuacje...

dokładnie , tak samo jak po jednej zobaczonej walce wiedziałem że Tyson ma cios i tak samo po pierwszej zobaczonej walce wiedziałem ze LL ma cios , coś w tym jest dziwnego ???

Autor komentarza: duperszwancer
Data: 30-06-2011 11:25:50
Adamek jakby nie mial ciosu to by nie wygrywal przez nokaut.

Adamek miał nokautujący cios na realia wagi cruiser , a teraz jest w HW i zarówno Gołota jak i Rocky Maddalone leżeli po serii ciosów a nie po punchu , a po walce na ciężko znokautowanych nie wyglądali
 Autor komentarza: Wejherowo
Data: 30-06-2011 11:45:00 
''Adamek miał nokautujący cios na realia wagi cruiser , a teraz jest w HW i zarówno Gołota jak i Rocky Maddalone leżeli po serii ciosów a nie po punchu , a po walce na ciężko znokautowanych nie wyglądali''

Bzdura.Gołota padł w 5 rundzie po pojedynczym ciosie,nie po zadnej seri ciosów.Maddalone padł na deski po wspaniałej kontrze Tomka.Po walce Maddalone przyzanł ze nawet tych 3 sierpowych(co padł na deski w 5 rundzie) nie widział.Vinny powiedział ze nigdy nie walczył tak szybkim i tak dobrym pięściarzem jak Adamek,te słowa radze zapamietać tych którzy tak negatywnie piszą tu o Góralu.Niech moc jest z tobą Tomku we wrześniu.

Pozdrawiam.
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 30-06-2011 11:52:10 
milan1899
Jak ktoś pisze że ADAMEK nie ma ciosu to nie znaczy ze jego cios jest tak słaby.Tylko o to ze jak oglądam jego walki to spodziewam sie KO ale nie po pojedyńczym ciosie tylko po lawinie i wkońcu jakiś dochodzi.
Jak ogłądałem walki TYSONA to w kazdej chwili spodziewałem się cięziego ko
 Autor komentarza: Rem
Data: 30-06-2011 11:53:36 
Gdyby nie miał ciosu to każdy by szedł na niego jak taran. Ja nie twierdze że on jest gościem który położy każdego jednym ciosem, ale robienie z niego kogoś bez uderzenia jest bardzo zabawne.

Milan1899
dokładnie , tak samo jak po jednej zobaczonej walce wiedziałem że Tyson ma cios i tak samo po pierwszej zobaczonej walce wiedziałem ze LL ma cios , coś w tym jest dziwnego ???

Czyli po walce z Lewis'em wyszło że Kliczko ma adamentium zamiast twarzy ?? :)))
 Autor komentarza: curu
Data: 30-06-2011 11:53:53 
bleef

Osama bin Bleef

bedzie ci pasowało.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 30-06-2011 11:56:49 
bestia
ale ja nie piszę że brak nokautującego ciosu to zbrodnia , po prostu lekko rozbawił mnie jeden fragment wywiadu i tyle
wejherowo
Gołota padł w 5 rundzie po jednym ciosie bo był źle ustawiony , a nie z racji tego że cios ważył niewiadomo ile
wyciąganie jakichkolwiek wniosków z walk ze starym Gołotą i bumem maddalone jest bezsensowne
 Autor komentarza: milan1899
Data: 30-06-2011 12:03:53 
Autor komentarza: Rem
Data: 30-06-2011 11:53:36
Gdyby nie miał ciosu to każdy by szedł na niego jak taran.

w nastepnych walkach tak właśnie będzie , pierwszy który wprowadzi tą taktykę w starciu z Góralem będzie Vit w momencie kiedy Adaamek go dosattecznie wkurwi tym swoim skakaniem po ringu
 Autor komentarza: Rem
Data: 30-06-2011 12:12:25 
Żeby go wkur... jak to ująłeś musiałby dobrze walczyć o co już będzie szalenie trudno :)) Ja tak jak wiele razy mówiłem wierze w niego, ale te gabaryty rywala mnie "przerażają" i bardziej jestem ciekawy jak Tomek zareaguje na pierwszy mocniejszy cios Vitalija bo to będzie bardzo ważne z mojego pkt widzenia.
 Autor komentarza: Dixon68
Data: 30-06-2011 12:14:42 
O tak wyzywa Davida,że ten się boi.HAHA a przy Face to Face Adamkowi zajrzał strach w oczy i o mało w majty nie narobił.Aż wstyd było się przyznać,że jest się Polakiem po tym Face to Face.Mam nadzieję,że po kompromitacji z Kliczko to Adamek zakończy swoją karierę i nareszcie przestaniemy oglądać tego cieniaka.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 30-06-2011 12:18:24 
REM
pierwszy czysty cios Vita który wejdzie czy to na twarz czy na korpus Tomka da mu dużo do myślenia , w każdym kto uprawiał sporty walki kiedyś włączył się lampka kontrolna podczas walki że z tym zawodnikiem jednak trzeba odpuścić bo rywalizacja, wiara w zwycięstwo jak najbardziej jest ok ale jednak zdrowie jet najwązniejsze
i na moje ta lampka zapli się Tomkowi właśnie w pojedynku z Vitem ,
 Autor komentarza: Rem
Data: 30-06-2011 12:24:40 
Racja, ale zawsze jest nadzieja i to jest piękne w każdym sporcie, bo jakby wynik z góry był zawsze znany to nikt by nie oglądał tego :)
 Autor komentarza: bleef
Data: 30-06-2011 12:25:49 
curu za to ty, fanboyu Adamka co sie brandzlujesz przed jego plakatem.

Kibicuje góralowi,ale mam prawo wątpić w jego nokaut na Vitaliju, bo to moje zdanie. Oczywiście zostałem zbluzgany przez kolejnego fanboya Adamka
 Autor komentarza: amatuk
Data: 30-06-2011 12:28:56 
ja tez jestem fanboyem Adamka choc nie wiem czy uda mu sie znokautowac Wita
 Autor komentarza: milek762
Data: 30-06-2011 12:31:41 
kazdy ma sswoje zdanie ! to po pierwsze
ja uwazam że Adamek ma troche racji co do Włada i Heya

może sie myle wczesniej miałem wrażenie ale teraz tegonie widze w że żekomo Wład czuje respekt przed heyem
na konferencji była wymiana zdań ztym pistoletem z 5o tką taki trick
Włada !
!hey potem pyszczył schowany za 2 zawodnikami !!

chyba ale tego niejestem pewien hey ma raspekt przed Władem ale
nieprzyzna sie do tego go napewno nie trawi Włada i na odwrót
dużo gada
walka zwerifikuje wszystko

hey był nadeskach z mormeckiem z Cruser thompsonem nawet z mockiem co walczyłz kosteckim
ale wygrywał oprócz thompsona
włąd też na decha i przegrywała ale w cieżkiej!!!

może być 12 rund
moze by przed czasem
to waga cieżka!
najmniej prwdopodbne w walce kontuzja któregos z zawodników!

co do porówniania

Adamka i HEya myśle że ma nieco silniejszy cios hey , ale juz odporność to nie! czy psychike tego pewien nie jestem !
 Autor komentarza: milek762
Data: 30-06-2011 12:33:25 
zabczymy co pokaże wach z Mc Bridem bridem jak wygra to może kiedyś zamiesza
jak przed czasem to ma szanse coś osiągnac w cieżkiej!!
 Autor komentarza: milan1899
Data: 30-06-2011 12:49:38 
milek762
wygrana z MC Bridem nie da żadnej odpowiedzi bo to bokser który nigdy wielki nie był a skończył sie wieki temu , wybór bardziej marketningowy niż mający uzasadnienie sportowe
 Autor komentarza: provokator
Data: 30-06-2011 13:10:15 
Przede wszystkim świetny wywiad! Redaktor fajnie podpuścił Tomka, żeby powiedział coś na temat różnic między braćmi, bo zawsze ciężko było cokolwiek na ten temat wydusić :)

Będę to pisać i pisać, ale 11 września żaden Klitschko nie będzie mistrzem świata.
 Autor komentarza: Sierak2012
Data: 30-06-2011 13:20:45 
Adamek to niech lepiej popracuje na obroną bo ma ją dość mocno dziurawą, przyjmować to on może ale nie od Vitka
 Autor komentarza: milan1899
Data: 30-06-2011 13:21:11 
provokator
a masz jakies info ze chca zakonczyc kariere ?
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 30-06-2011 13:22:36 
provokator

Wakują pasy?
 Autor komentarza: jogozilla
Data: 30-06-2011 13:24:59 
wypowiedzi haye'a wcale nie maja na celu wystraszenia kliczki( na pewno nie jest to główny cel), tylko zbudowaniu tzw. hajpu przed walka, bo im głośniej o walce tym więcej ludzi to oglądnie, co przełoży sie na większy zysk. a ze taki ma styl? no cóż nic do mediów nie przedostaje się tak dobrze jak kontrowersja.
 Autor komentarza: curu
Data: 30-06-2011 13:44:29 
bleef

to był żart, trudno , że nie zrozumiałeś.
bluzgów to nie używam w stosunku do innych, nie jestem zakochany w adamku, nie mam jego plakatu, brędzlować sie nie musze.
w tej walce jednak będe kibicować adamkowi, mam nadzieje że wygra.
a czy wygra, nie wiem
 Autor komentarza: liscthc
Data: 30-06-2011 14:13:26 
curu
Pojechałeś z tymi Bahamami!hahahah

duperszwancer
Byrd to przegrywał rundę po rundzie,bodaj 5 czy 6 punktami w momencie przerwania walki,więc ja takiego zwycięstwa Adamkowi nie życzę!
Jak ma wygrać to dla tego że był lepszy a nie przez kontuzję rywala.

Adamka czeka karkołomne zadanie,szansę daje niewielkie,ale będę za Adamkiem!
 Autor komentarza: amatuk
Data: 30-06-2011 15:02:12 
ja daje mu 50%
 Autor komentarza: Leppus28
Data: 30-06-2011 15:33:23 
Haye to prymityw. Różnica między nim a Kliczkami jest taka, że oni mają klasę, a on nie. Oni mówią w czterech językach, a Haye z trudem w jednym. W sobotę Kliczko udowodni Brytyjczykomi, że w boksie prócz mocnego ciosu liczy się też rozum.
 Autor komentarza: provokator
Data: 30-06-2011 15:42:36 
milan1899, Napoleon,

nie, zginą pod kołami dorożki...
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 30-06-2011 20:00:34 
Mam nadzieje ze Leniarski wymyslil sobie ten artykul,poniewaz nie wierze ze Adamek mogl ngadac takich glupot:(:(:(
 Autor komentarza: Grzywa
Data: 30-06-2011 23:05:35 
Pierwszy wywiad udzielony przez Adamka do ktorego sie nie mam jak przyczepic, krotko, tresciwie i na temat. Bez zbednego gadania o kasie czy tez kozaczenia, to prawda iz posiada o wiele wieksza klase jako sportowiec niz angielski krzykacz. Szczere i ciekawe wypowiedzi, dzieki i zycze udanych treningow.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.