GDZIE ZOBACZYMY TOMASZA ADAMKA?

Na dzień dzisiejszy, przed starciem Tomasz Adamka (44-1, 28 KO) z Witalijem Kliczko (42-2, 39 KO) o pas mistrza świata WBC wagi ciężkiej wiadomo tylko tyle, że odbędzie się w Polsce 10 września.

Jedną ze spraw wciąż nierozstrzygniętych jest to, która telewizja pokaże tę walkę. Oferty do zakupu praw do transmisji zostały wysłane do wszystkich możliwych telewizji. Zapewne zwycięzca zostanie wyłoniony w drodze przetargu. Najbardziej prawdopodobna opcją jest, że walka zostanie pokazana w Polsce w systemie pay-per-view, a dopiero na drugi dzień ukaże się jej retransmisja w otwartej telewizji. Cenę płatnej transmisji specjaliści szacują na 10 do 20 zł. Jeśli sprawy się potoczą właśnie w tym kierunku, byłaby to mała rewolucja na polskim rynku telewizyjnym.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Emilio
Data: 15-04-2011 13:05:50 
PPV to chyba jednak w Polsce nie przejdzie. Ale moze sie myle...
 Autor komentarza: Bunktrek
Data: 15-04-2011 13:09:23 
Jak to wygląda to ppp? Mam dekoder tv kablowej Vectra
. Jak i komu zapłacić?
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 15-04-2011 13:10:12 
PPV w polsce to bzdura, skończy się tak że walkę zamiast 8mln kibiców zobaczy 200 tysięcy, ani kasy z tego wielkiej nie będzie ani reklamy.
Tylko wszyscy gadać będą że Adamek chciwy na kasę, no i w sumie nie bezpodstawnie.
 Autor komentarza: kazan
Data: 15-04-2011 13:14:52 
Ciekawe jak system ppv byłby zorganizowany. Czy musiałbym np. zrobić przelew na konto np. cyfrowego polsatu, a oni otworzyliby na czas transmisji jakiś kanał lub zdjęli kodowanie (kto nie zapłaciłby miałby na ten czas kodowanie) np. na Polsacie Sport? Chociaż ta druga opcja mogłaby się skończyć sądem dla Polsatu, bo ludzie, którzy mają umowę na pakiet obejmujący Polsat Sport nie mogliby być pozbawieni sygnału na tym kanale nawet na godzinę czy dwie (bo niby na jakiej podstawie?). Generalnie jednak uważam, że z ppv w Polsce wyjdzie niewypał, bo skutek będzie taki, że mało ludzi będzie zainteresowanych oglądaniem walki i słabo reklamy będą się sprzedawać (chociaż jeżeli zdecydują się na ppv, reklam być już nie powinno). Lepiej zrobić transmisję otwartą i zarobić na reklamach. Boks w Polsce jest wciąż za mało popularny, żeby ten system u nas wdrażać.
 Autor komentarza: Emilio
Data: 15-04-2011 13:16:44 
200 tysiecy to by nie był chyba taki zły wynik ;-) W tak wielkim kraju jak USA PPV w granicach miliona sie sprzedaje rzadko. A dla tv mogłby to być podwojny zysk, bo mieliby wielka ogladalnośc powtórki w otwartej TV... ale też mimo wszystko jestem sceptyczny. Walka Adamek - Kliczko w otwartej TV, przy dobrej reklamie może przyciagnąc nawet 10 mln widzów...
 Autor komentarza: AdamekFightPL
Data: 15-04-2011 13:17:17 
@Bunktrek

Jeżeli masz Cyfrowy Polsat to na pewnych kanałach masz VoD czyli taką jak by wypożyczalnie filmów. W każdym razie masz tam treść, którą musisz wysłać w sms-ie i nr i albo Ci to odblokowują albo dostajesz kod zwrotny, który musisz gdzieś tam to wpisać. Nie wiem dokładnie bo nie korzystałem z tego ale na takiej mniej więcej zasadzie się to odbywa z tym PPV.

Co do rewolucji w Polsce z tym systemem to... Na pewno dużo ludzi zapłaci za tą transmisję to jest pewne i raczej przejdzie. Tylko że nikt nie będzie płacił np. za transmisje gali Wojak Boxing Night, albo za jakiegoś Włodarczyka. Myślę że to tylko jednorazowa sytuacja, chcą po prostu wycisnąć jak najwięcej kasy jak soku z cytryny. Wiedzą, że jeżeli Adamek przegra to taka okazja może im się więcej nie przydarzyć. Oby jednak nie przegrał...
 Autor komentarza: Emilio
Data: 15-04-2011 13:19:46 
Gołota - Adamek miała ponad 8 mln. Adamek - Kliczko, szumnie rozreklamowane, że na nowym stadionie, że o tytuł mistrza swiata wagi cięzkiej, że najwiekszy pojedynek w Polsce... IMHO, pod wzgledem ogladalności w otwartej TV, to może być MEGA HIT. Niech nie psuja tego przez PPV lepiej.
 Autor komentarza: Legionnaire
Data: 15-04-2011 13:21:16 
RTL pokaze bez zadnych oplat!!
 Autor komentarza: AdamekFightPL
Data: 15-04-2011 13:23:40 
@Legionnaire

Tak, tylko kto ma RTL ? ja mam Cyfrowy Polsat i nie mam, kolega ma Telewizję N i też nie ma. Być może Canal + ma...
 Autor komentarza: HeadCrusher
Data: 15-04-2011 13:28:07 
2000000 x 15 zł (załóżmy...) = 3mln zł.

Czyli podobny wynik do Gołota - Adamek w której podobno każda strona otrzymała 0,3 mln dolarów.
 Autor komentarza: silny
Data: 15-04-2011 13:31:16 
Na wstepie chcialbym pozdrowic wszystkich fanow Tomasza Adamka - He He.
Jesli chodzi o ogladalnosc to nawet jagby pokazali walke w otwartym polsacie bez pay-per-view to i tak nie przebija ogladalnosci walki Golota vs Witherspoon.
 Autor komentarza: Fryto666
Data: 15-04-2011 13:31:48 
W walce Golota Adamek mieli zagwarantowane 0.3 mln dolarow, a podobno dostali nawet okolo 1 mln, jesli sie nie myle. Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi.
 Autor komentarza: Emilio
Data: 15-04-2011 13:37:46 
Ogladalności walki Golota vs Witherspoon nic nie przebije z jednego powodu, tamta walka odbła sie pod koniec lat 90. Wtedy telewizje typu canal + były w powijakach, kablówka dawała z 15 kanałów, więc wszyscy ogladali walke Gołoty. Chyba 12,5 miliona był wynik :D Ale ja mysle, że w otwartej TV Kliczko - Adamek ma szanse na od 8 do 10 mln.
 Autor komentarza: HeadCrusher
Data: 15-04-2011 13:37:56 
"jagby"

Boże chroń Polskę...
Dziękuję za dyskusję :D
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 15-04-2011 13:42:54 
Tylko problem w tym jak oni to chcą zorganizować, ja mam jakąś lipną kablówkę na której jak sądze wogóle nie będę miał możliwości kupna jakiegoś PPV. Wiele ludzi jest podejrzewam w takiej samej sytuacji, a nawet mając możliwość kupna PPV wielu ludzi nie kupi bo nie będzie wiedzieć jak. Myśle że więcej jak 3mln zł to oni na tym PPV nie mają szans zarobić, juz lepszym pomysłem jest wcisnąć reklamy między rundy, z tego byłoby chyba więcej pieniędzy. W internecie też za dobrze się nie sprzeda bo wszyscy będą na nielegalnych stremach oglądać. Ostatecznie może się okazać że mniej osób wykupiło PPV niż przyszło na stadion.
 Autor komentarza: silny
Data: 15-04-2011 13:43:07 
Gdzie jest cop ?
 Autor komentarza: AdamekFightPL
Data: 15-04-2011 13:47:50 
@silny

W robocie
 Autor komentarza: Sierak2012
Data: 15-04-2011 13:53:05 
AdamekFightPL co do RTL to trzeba szukać RTL Schweiz tam kliczko zawsze niekodowany
 Autor komentarza: AnanRukan
Data: 15-04-2011 13:53:46 
@silny jeszcze cię nie zbanowali ?
 Autor komentarza: fcb2005
Data: 15-04-2011 13:55:13 
no wlasnie w polsce jeszcze bardzo duzo osob ma kablowke jak wtedy ma wygladac ppv ??
 Autor komentarza: josh
Data: 15-04-2011 13:57:13 
Nie dosc , że się bulic za cyfrówke sporo kasy to jeszcze trzeba będzie dodatkowo dac kase za walke !!!??? Adamek chyba za długo siedział w tej Ameryce . W Polsce niektórych rzeczy się nie da zmałpowac .
 Autor komentarza: nik
Data: 15-04-2011 13:58:04 
silny, co tu jeszcze robisz nedzny trolu
 Autor komentarza: Sierak2012
Data: 15-04-2011 14:00:44 
Kto to będzie robił, to… Na pewno Polsat ma już opracowany taki system, jakieś kablówki. Tak samo chyba TVN z tego co słyszałem. Z tego co wiem to 10 mln ludzi będzie miało dostęp do tej walki - dodaje Adamek.
 Autor komentarza: AdamekFightPL
Data: 15-04-2011 14:05:03 
@Sierak2012

Z tego co wiem to w Polsce wyznacznikiem RTL niemieckiego jest RTL 7, ale ja mając cyfrowy polsat nie widziałem u siebie takiego kanału, kiedyś owszem ale teraz już go nie mam. Słuchajcie to co? może by jakąś petycje zrobić w sprawie PPV :D tradycję trzeba utrzymywać :D
 Autor komentarza: ali1994
Data: 15-04-2011 14:10:32 
jak będzie płatne to porażka ...
 Autor komentarza: Luke
Data: 15-04-2011 14:14:15 
Tak jak pisałem już wcześniej PPV w Polsce to wielki niewypał i katastrofa. Do PPV nadaje się tylko polsat (bo ma najwięcej klientów) ( no i cyfra). Mało tego jeśli taki polsat by to wygrał, to rachunek jest prosty: Żeby obejrzeć walkę to trzeba nie tylko być kibicem ale mieć dekoder. Na każdym kroku pula się zmniejsza.
Nie wiem jak jest w różnych częściach Polski ale np. ja odbieram polsat sport i pse z kablówki. U nas jest to bardzo dobra oferta wiec ma ją najwięcej ludzi. I ci wszyscy posiadający kablówkę albo inne telewizje cyfrowe ze względów technicznych nie mają szans obejrzeć walki. I takich w Polsce jest bardzo dużo. Technicznie nie "dorośliśmy" do tego systemu. Także moim zdaniem przychody z reklam i ogólnopolskiej TV byłyby dużo większe niż z PPV
 Autor komentarza: koniuchny
Data: 15-04-2011 14:15:21 
AdamekFightPL
Na cyftowym polsacie powinienes miec RTL. Poszukaj dokladnie, program nazywa sie RTL CH. Pobaw sie wyszukiwaniem dodatkowych kanalow a powinno gdzies byc :) Mimo to ja wole zaplacic 10-15 zl i po polsku ogladnac niz na RTL :)
 Autor komentarza: jacekWroc
Data: 15-04-2011 14:20:29 
Niestety raczej nie zobaczymy go we Wrocławiu,dyrektor-Michał Janicki, doradca prezydenta miasta do spraw Euro 2012 już wypowiedział sie w Gazecie Wyborczej:

Janicki: - Dla nas prawdziwym otwarciem stadionu na Euro 2012 będzie właśnie koncert, a nie walka bokserska. Wychodzimy z założenia, że pojedynek bokserów przyćmi sam fakt otwarcia stadionu. A przy koncercie będzie można wyeksponować, rozreklamować właśnie sam obiekt

ŻAL...
 Autor komentarza: Emilio
Data: 15-04-2011 14:26:16 
Ja mam kablówke ale mam tam RTL, więc spoko :P
 Autor komentarza: HeadCrusher
Data: 15-04-2011 14:27:36 
Haha, przecież na gali bokserskiej także można zrobić show, nie rozumiem tej polityki.
 Autor komentarza: WalterAlfa
Data: 15-04-2011 14:29:37 
No dobra a co z osiedlowymi kablowkami?
Ja mam Polsat Sport i TVP Sport ale to jest po zwykłym kablu antenowym! Jak zrobić to PPV w takim przypadku?
 Autor komentarza: AnanRukan
Data: 15-04-2011 14:45:41 
Jak dla mnie myślę że zrobią badania rynku września i będą wiedzieli czy im się opłaca czy nie jakieś ankiety mogliby porobić na przykład i wyjdzie im jak lepiej zarobią.
 Autor komentarza: RaFIChWdP
Data: 15-04-2011 14:48:44 
He chcą sie zabezpieczyc gdyby Kliczko szybko znokautował,,Tomka to kasy z reklam by nie było,, pomiedzy rundami,, ciekawe czy to przejdzie jak ktos nie ma dekodera polsatu,,,to ciekawe czy bedzie mógł kupic fajnie jakby np mozna bylo wyslac ,,smsem kase z komórki,,,
 Autor komentarza: Faraon
Data: 15-04-2011 14:57:01 
AdamekPL!
Niemasz racji bo mam tv N i mam wszystkie RTL.POZDRAWIAM.
 Autor komentarza: fcb2005
Data: 15-04-2011 14:58:49 
AdamekFightPL

RTL7 tylko z nazwy przypomina RTL :) to niedzny polski program na ktorym nic ciekawego nie ma :)
 Autor komentarza: gerlach
Data: 15-04-2011 15:00:57 
PPV w Polsce nie przejdzie na ta chwile. Zarobia grosze, a walke zobaczy garstka ludzi
 Autor komentarza: Faraon
Data: 15-04-2011 15:04:17 
AdamekFightPL!
Znowu niemasz racji bo RTL A RTL7 to zupełnie inne stacje.
Mi się wydaje że się sugierujesz tym TVN A TVN7.
POZDRAWIAM!
 Autor komentarza: bonkers
Data: 15-04-2011 15:11:21 
ciekawe ile w ogóle ludzi to kupi wiedząc że następnego dnia jest retransmisja gratis :D
jeżeli w ogóle będą bo jak się okaże że Adamka zlali to znaczna część dowiedziawszy się o tym z gazet czy internetu nawet TV nie będzie chciała na to włączać :)
ponadto zaistnieje wtedy szansa że retransmisja będzie konkurować co najwyżej z wyścigami F1 bez Kubicy i wpływy z reklam spadną
ten kto kupi prawa i będzie chciał PPV będzie musiał sobie to baaardzo dobrze policzyć czy w ostatecznym rozrachunku mu się to opłaci
 Autor komentarza: kazan
Data: 15-04-2011 15:14:46 
Przetarg wygra TV TRWAM i ustawi telebim na Krakowskim Przedmieściu we Warszawie :)
 Autor komentarza: bonkers
Data: 15-04-2011 15:17:19 
coś tam się obcieło w moim wpsie ale mąrzejsi się domyślą
 Autor komentarza: Kopyto
Data: 15-04-2011 15:18:58 
AnanRukan
Jak sobie wyobrażasz takie badania? Przecież wiadomo, że nikt majac w ankiecie do wyboru walke za darmo i PPV, wybierze za darmo. Mądre głowy z Polsatu same sobie obliczą ilu jest kibicow w Polsce zdeterminowanych poswięcić troche pieniedzy i czasu na zakup PPV, na tej podstawie podejmą ostateczną decyzje.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 15-04-2011 15:20:41 
Jeżeli nawet to przejdzie to co wtedy?
Niech mi ktoś to wytłumaczy.
 Autor komentarza: psychox
Data: 15-04-2011 15:26:37 
A ciekawe jak np. takie PPV w polsce bedzie dostepne w Londynie - generalnie na swiecie... Szkoda gadac. Trzeba kupowac bilety po 12 000 zl i pod ring!
 Autor komentarza: pankracy
Data: 15-04-2011 15:44:40 
AdamekFightPL

Na cyfrowym polsacie jest RTL.U mnie jest na 616.Poprostu musisz wejść w ustawienia dekodera i odblokować wszystkie niekodowane kanały.Proste jak drut, ale i tak zamierzam wykupić PPV tymbardziej, że cena nie jest zbyt wygórowana.Jakby było z 50zł to dałbym sobie spokój i obejrzał na niemieckim ale w tym przypadku raczej wykupię bo wolę z polskim komentarzem.
 Autor komentarza: AnanRukan
Data: 15-04-2011 16:30:44 
Kopyto
Chodzi o wybór PPV bez reklam (bo w sumie jak płacę nie powinno być reklam albo bardzo mało reklam) albo za darmo z reklamami w tym też między rundami
 Autor komentarza: Deter
Data: 15-04-2011 16:44:24 
Redakcjo, "na dzień dzisiejszy" to błąd językowy.
 Autor komentarza: j0ni1985
Data: 15-04-2011 17:20:19 
Witam.
Jesli chodzi o telewizje per-per-view to mojim zdanie oni chca zrobic to w necie poprostu bo wiedza ze to sie nie sprzeda w polsce i jesli to zrobia bedziesz mial dana strone kod aktywacyjne i tyle bedziesz mogl ogladac. Tak mi sie wydaje a co do per-per-view w stanach kazda walka jest w tym systemie jesli jest cos powaznego (walka o pas) i dlatego malo zarabiaja bo jesli by zrobili reklamowke to uwazam ze lepiej by bylo lepsze zarobki by mieli. Ale jestem laikiem w tej dziedzinie wiec mowie to co mysle.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-04-2011 18:02:51 
Teraz wystarczy przeprowadzic kampanie reklamowo-marketingowa majaca na celu wmowienie ludziom ze Adamek jest tak dobry ze moze pokonac Vita,a Vit tak stary ze mozne przegrac z Adamkiem i sprzeda sie te pare milionow PPV
Trudno nie bedzie...
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 15-04-2011 18:09:04 
andrewsky
Nie mają szans sprzedać pare milionów PPV, pare milionów to by to na polsacie za darmo obejrzało. Zapewne też mało ludzi będzie miało możliwość wykupienia PPV, a ci co będą mieli mogą niewiedzieć jak to się robi i machną na to ręką. To PPV wykupią tylko fani boksu, a właściwie ich część, reszta będzie streamy w necie oglądać. Jak sprzedadzą 150tys PPV to będzie wielki sukces.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-04-2011 18:24:12 
pazdzo
masz chyba racje.Gdyby to Malysz walczyl z Kliczko to sprzedane PPV moznaby liczyc w milionach:):):)
 Autor komentarza: championn
Data: 15-04-2011 19:11:27 
to są jaja w polsce jeszcze połowa nie ma nawet tv cyfrowej a co dopiero kblówki
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 15-04-2011 19:13:38 
andrewsky

cop już tą kamapanię prowadzi tutaj. W tej chwili jest ok 4000 odwiedzających tę stronę, prawda?
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-04-2011 19:30:17 
Artur1969
Prawda:)
 Autor komentarza: mixtype
Data: 15-04-2011 19:50:41 
Jak głosi ten news " Gdzie zobaczymy Tomasza Adamka " - niestety na deskach.
 Autor komentarza: biggeorge
Data: 15-04-2011 20:39:46 
mixtype

I wszystko jasne :)
 Autor komentarza: endriu
Data: 15-04-2011 21:12:38 
Nie ma sprawy ja zapłacę za walkę tylko komu jak mam kablówkę

Poza tym to są jaja, że tylko parę tyś. polskich kibiców będzie mogło to obejrzeć. A np. ci co mają inne platformy TV albo ich nie mają?

Tak jak powiedziałem jeżeli będzie możliwość to zapłacę, ale całą tą szopkę uważam za krzywdzącą dla wielu kibiców i pazerstwo Życzę żeby to im nie wypaliło
A Adamek jak taki patriota to niech chociaż zaprotestuje (jestem ciekaw jakie zdanie ma na ten temat góral)
 Autor komentarza: endriu
Data: 15-04-2011 21:15:58 
championn

to są jaja w polsce jeszcze połowa nie ma nawet tv cyfrowej a co dopiero kblówki
---------------------

Masz rację gorzej niz jaja
 Autor komentarza: ARAS123
Data: 15-04-2011 21:23:35 
@Pazdzo
To nie Tomek decyduje jaka telewizja pokarze jego walke raczej, a więc nie możesz obwiniać go o to co wyjdzie w drodze przetargów pomiedzy telewizjami, za to jaka telewizja bd to pokazywać, ani za to czy będzie za darmo czy ppv. Tak mi się wydaje ;)
 Autor komentarza: ARAS123
Data: 15-04-2011 21:28:26 
Mi się wydaje ze nie jesteśmy aż tak skąpi i że duża ilość osób w Polsce będzie chciała zobaczyć na żywo pojedynek o mistrzostwa świata z Tomkiem Adamkiem w roli głównej, odbywający się w dodatku w Naszym Kraju. Myśle jednak że ten ppv może przynieść spore zyski, jeśli ceny będą dostosowane do naszych możliwości finansowych i skąpstwa polaków to mogą być z tego zyski. Ja mam tylko nadzieje że nie będą później tego praktykować non-stop w innych wydarzeniach, np. sportowych, na żywo. Ale co ja tam będę gadał, czas pokaże :)
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 15-04-2011 21:36:27 
Jak bedzie taka sytuacja ze polska stacja pusci za oplata pay per view 10PLN,a inna stacja nawet za 20$ to zaplace wiecej ale nie dam zarobic chciwym dusigroszom,ktorzy wprowadzaja taki syf na polski rynek.
A moze wcale nie zaplace i oleje ta szopke.
Walki takich mistrzow jak Pacquiao,Kliczko,Mayweather itd sa pokazywane w polsacie bez dodatkowych oplat a za Adamka mam placic?!
Jeszcze nie ohujalem.
 Autor komentarza: j0ni1985
Data: 15-04-2011 21:52:11 
panjanek jestes w bledzie bo walki pacquiao czy kliczko czy maywetera sa puszczane w ppv ale do tego sprzedawane telewizjom ja np. mam cyfre+ i nie ma tam polsatu sport wiec gdzie mam to obejrzec tylko na ppv wiec dla tego jest to wlasnie dla takich ludzi jak ja! Sprzedasz ppv nie jest odnosnikiem sprzedania walki telewizj myliz pojecia kazda telewizja bedzie mogla to wykupic a dodatkowo bedzie system ppv dlatego masz walki mannego czy maywetera w polsacie sport bo sa wykupione a dodatkowo idzie w systemie ppv.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 15-04-2011 22:24:02 
j0ni1985

To zmienia postac rzeczy.
-Bedzie np w polsacie,lub TVP1 w cenie abonamentu,a oprocz tego ppv.-ok.
Myslalem ze od razu ppv dla wszystkich.To by bylo przegiecie.
 Autor komentarza: mma
Data: 15-04-2011 23:34:04 
Boże... jeśli "otwrate" oferty telewizji nie spełnią wymogów organizatorów: nie dadza odpowiedniej kasy lub brane bedą pod uwagę inne względy, organizatorzy sprzedadzą prawa do transmisji ppv. W jednym i drugim przypadku - jedna stacja tylko będzie nadawała na żywo transmisję z meczu.
Polsat, Sky itp. kupują transmisje ppv HBO - zgadza się, a to dlatego, że HBO nie sięga Europy. W przypadku, gdy prawo do transmisji będzie miała jedna z polskich telewizji, zapomnijcie, że będzie można równolegle zobaczyć na innej platformie.
Oczywiście dochodzi sprawa kablówek, UPC czy inna organizacja może, jak mi się wydaje, wystąpić jako klient zwycięzcy przetargu.

Obojętne - ppv czy kanał otwarty - ktoś musi transmisję - nie galę - zorganizować i zapewnić jej propagację. Nie zrobi tego ani organizator, ani Adamek, ani nikt z jego rodziny. Tym się zajmują telewizje.

Tak to rozumiem.
I choć się nie znam, to i tak wyzwę od... no nie wiem... może... no, jakoś wyzwę każdego, kto spróbuje polemizować.

Nie wiem tylko o co tyle jęków i bicia pany, kiedy NIC wciąż nie wiadomo :)

PanJanekTygrys
czy zapłacisz dychę Polasatowi czy dwudzistaka RAI - nie ma znaczenia. Ci, którzy będą za rozdziewiczenie polskiego systemu przekazu odpowiedzialni i tak dostaną swoją działkę.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.