FINANSOWY REKORD ADAMKA

Z polskich bokserów tak dużo zarabiał tylko Andrzej Gołota w szczytowym momencie kariery. Tomasz Adamek - choć jeszcze nie wie, z którym Kliczką się zmierzy - może być pewny stawki za tę walkę: przynajmniej 2 miliony dolarów.

Tomasz Adamek za walkę z Kliczką nie ma gwarantowanej gaży, ale na pewno dobrze zarobi. Odlanier Solis, ostatni rywal starszego z ukraińskich braci, dostał 1,8 mln dolarów. Adamek będzie bogatszy, bo z rywalem rozliczy się w systemie procentowym.

Wciąż nie wiadomo, kiedy ani gdzie odbędzie się bitwa z Kliczką. Prawdopodobny termin to wrzesień, prawdopodobne miejsce - stadion we Wrocławiu lub w Warszawie. Rywal też jest na razie prawdopodobny, bo wiemy tylko tyle, że w przeciwnym narożniku stanie Witalij lub Władymir. Raczej jednak Witalij, czyli niedawny rywal Odlaniera Solisa.

- Pod koniec kwietnia David Haye dowie się, z którym z braci Kliczków przyjdzie mu zmierzyć się w planowanym na wczesne lato pojedynku unifikacyjnym - ogłosił w „The Daily Telegraph" menedżer i trener Haye'a Adam Booth. Wtedy również szczegóły dotyczące swego przeciwnika pozna Adamek.

Pojedynek pokaże HBO lub Showtime i z tego źródła do puli trafi nawet kilka milionów dolarów. Do tego dojdą wpływy z biletów, a jeśli walka odbędzie się na stadionie, można liczyć na sprzedaż kilkudziesięciu tysięcy wejściówek. Oczywiście procentowo najbardziej zyska Doktor Żelazna Pięść, ale i Adamek narzekać nie będzie.

- Rzeczywiście, zarobię lepiej od Solisa, ale jeszcze o tym nie myślę. Na razie koncentruję się na moim najbliższym boju z Kevinem McBride'em (9 kwietnia). Sobotnią walkę w Kolonii oczywiście widziałem. Kubańczyk dostał prawie dwa miliony dolarów za niespełna trzy minuty, ale tak naprawdę nie było czego oglądać - uśmiecha się Polak. - Solis miał chyba jednak kontuzję. Kliczko wyprowadził cios, ale nie taki, by „zakręcić" rywalem - ocenia.

Więcej w "Przeglądzie Sportowym".

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: ojciecchrzestny
Data: 23-03-2011 13:35:45 
co wy tu za farmazony pieprzycie...
jak na razie Adamkowi do zarobkow Goloty to duzo brakuje...
ostatnio mial dostac 5mil$ za walke z Kliczko teraz juz jest 2bańki.

a Kliczki to sie go tak "obawiaja" ze wszystko im jedno ktory z nich z nim wyjdzie na ring i go oklepie

Adamek stara sie byc "Mega medialny" zaczyna coraz czesciej gadac farmazony jak Haye...
a przez walki z jakims 3cio ligowymi zawodnikami nawet nie zapelnil ostatnio swojej hali...
jest szybki ale to duzo za mało na USA...
 Autor komentarza: Fryto666
Data: 23-03-2011 13:49:02 
To wszystko sa teraz spekulacje, nie bedzie ani 5 mln ani 2 mln wiec po kiego sie czepiasz? Golota zdaje sie najwiecej dostal za walke 3,5mln, a podejzewam, ze Adamek dostanie za walke z Kliczkiem wiecej. Poczekamy, zobaczymy. Teraz nie ma sensu takie gadanie.

Porownanie sposobu wypowiedzi Heya i Adamka takze nie ma sensu, bo jedyne co maja wspolnego to chyba to, ze mowia co mysla.
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 23-03-2011 13:50:06 
A w ogóle to Adamek powinien walczyć za friko.
Bo zaraz inni Polacy rzucą mu się do gardła.
 Autor komentarza: zbigniewe
Data: 23-03-2011 14:05:26 
ciekawe ile adamek da pieniedzy po tej walce z kliczka jak zarobi ta kase na biedne dzieci mysle ze ani centa znajac jego
 Autor komentarza: zbigniewe
Data: 23-03-2011 14:07:43 
pewnie da ale uzywane rekawiczki co dostal od sponsora za darmo
 Autor komentarza: Hugo
Data: 23-03-2011 14:14:53 
Dobra zasada to liczyć pieniądze już zarobione, a nie te, które dopiero mają być zarobione.
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 23-03-2011 14:15:15 
@Zbigniewe, fajnie by było móc rozporządzać nie swoimi pieniędzmi, no nie?
 Autor komentarza: oldschool
Data: 23-03-2011 14:17:27 
@zbiegniewe

Lecz się dziecko, bo już ci naprawdę odbija. Nie twoje zarobki więc się delikatnie odp****. Z resztą ja nie rozumiem z jakiej racji Adamek miałby cokolwiek, komukolwiek dawać (pieniędzy), a już tym bardziej charytatywnie. Jak dla mnie to on może wszystko rozdać na koks i dziwki - to bez znaczenia. Z tego punktu widzenia to rzeczywiście niech zarobi jak najwięcej, wole żeby on miał niż Kliczko ;) A ponadto i tak jest jednym z lepszych rywali spośród tych z którymi się ostatnio bili bracia.


Co do porównywania zarobków Gołego i Adamka to nominalne wartości specjalnie nie mają sensu. Gaże Gołego to były kilka milionów dolarów ale jeszcze w latach 90. Od tamtego czasu inflacja jednak skoczyła sporo, także dzisiaj kwota kilku mln $ nie robi już takiego wrażenia.

pozdrawiam
 Autor komentarza: Guantanamo
Data: 23-03-2011 14:25:58 
prawda jest taka ze nie bedzie zadnej walki z kliczkami na razie bo wladek nie wyjdzie do pojedynku z haye przez kontuzje, zastapi go jego brat, a dla adamka pooszukaja znowu jakiegos emeryta i nici z milionow
 Autor komentarza: ojciecchrzestny
Data: 23-03-2011 14:34:04 
oldschool
Co do porównywania zarobków Gołego i Adamka to nominalne wartości specjalnie nie mają sensu. Gaże Gołego to były kilka milionów dolarów ale jeszcze w latach 90. Od tamtego czasu inflacja jednak skoczyła sporo, także dzisiaj kwota kilku mln $ nie robi już takiego wrażenia.

ale ja nie porównuje zarobkow Goloty do zabokow Adamka bo również uważam za nie ma co porownywac...

porownanie wystapilo w artykule...
dlatego napisalem
"co wy tu za farmazony pieprzycie"

to tak jak przyrownywac zarobki Tysona do zarobkow B.Kliczko
 Autor komentarza: karpiks13
Data: 23-03-2011 14:35:11 
Jeszcze niedawno pisano że może dostac ok 9 mln zł..
 Autor komentarza: karpiks13
Data: 23-03-2011 14:37:19 
sory 15 tys zł..
 Autor komentarza: karpiks13
Data: 23-03-2011 14:37:45 
*mln
 Autor komentarza: Ned
Data: 23-03-2011 14:39:54 
@zbiegniewe

Już któryś raz interesują Cię nie tylko cudze zarobki, ale jeszcze to na co mają być przeznaczone. Ja rozumiem, że mentalnie i moralnie zakorzeniony jesteś w socjalizmie i chętnie byś powydawał cudzą kasę, ale opanuj się. Gniecie Cię los biednych dzieci, rzuć im z wypłaty, a od pieniędzy innych - wara.

Co do samego Adamka, oby do tej walki doszło. Oby mu się ta "kasa zgadzała". Doszedł do tego ciężką pracą. Jak się nie uda doprowadzić do walki, to trudno. Jeszcze niejeden milion zgarnie przy okazji innych pojedynków, więc tak czy inaczej, przyszłość ma zapewnioną.
 Autor komentarza: zbigniewe
Data: 23-03-2011 14:42:28 
oldschool

adamek jest katolikiem to niech sie zachowuje jak katolik i niech pomaga co nie
 Autor komentarza: Vroo
Data: 23-03-2011 14:43:07 
Tylko zwróćcie uwagę, że przez dużą częśc kariery Gołoty jego promotorem był Don King i sporo z tych milionów mógł zgarniać.

A Adamkowi życzę jak najwięcej kasy :)
 Autor komentarza: zbigniewe
Data: 23-03-2011 14:45:21 
Ned

przynajmniej nie daje spoconych spodenek na aukcje jak twoj idol czy spodenek
 Autor komentarza: zbigniewe
Data: 23-03-2011 14:45:42 
rekawic
 Autor komentarza: koniuchny
Data: 23-03-2011 14:48:54 
Bo nic nie dajesz zbyszku :) Ale cudzymi pieniędzmi zarządzać by było fajnie.
 Autor komentarza: Ned
Data: 23-03-2011 14:51:26 
To co on daje na aukcje, to już sprawa jego i ludzi którzy te rzeczy kupują. Widocznie są fetyszyści lubiący takie pamiątki, a tymczasem Tobie znów g. do tego :)
 Autor komentarza: oldschool
Data: 23-03-2011 14:57:02 
Jeśli chodzi o katolicyzm i całą watykańską szopkę to mnie nie obchodzi czy Adamek, żyje zgodnie z tymi religijnymi zasadami czy nie, może i być hipokrytą i głęboko wierzącym, dla mnie ta kategoria jest bez znaczenia. Czy daje na tacę czy wydaje na gumę balonową też mi obojętne.

Rozliczanie go natomiast co powinien był on zrobić jest już totalnie bezsensu.

Jedyne co mi przeszkadza w Adamku to fakt, że on o tej swojej durnej wierze i Żygim powtarza wszędzie gdzie się da... tak jak ja bym do sklepu szedł po bułki i przy okazji ekspedientce mówił że jestem głęboko wierzący... ;)

@ojciecchrzestny

Ja nie piłem do Ciebie, tylko generalnie mówię. Z resztą porównywanie zarobków nie tylko w boksie tak wygląda. Np. ranking najdroższych transferów piłkarskich też tylko pokazuje wielkość kwoty w mln bez odniesienia w czasie. Dlatego takie liczby to tylko rodzaj porównań dla zabawy w zasadzie :)

pozdrawiam
 Autor komentarza: ojciecchrzestny
Data: 23-03-2011 15:02:54 
spoko, spoko, oldschool
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 23-03-2011 15:23:58 
Wolno każdemu mówić, że jest np. ateistą, pedałem, buddystą, czy zwolennikiem PO - to wolno i Adamkowi mówić, że jest wierzący. A kto ma mu to za złe, to niech mu w oczy powie.
 Autor komentarza: oldschool
Data: 23-03-2011 15:34:12 
No wolno wolno ale to już jest NUDNE, oklepane, powtarza się i nie ma za wiele wspólnego z boksem. Jak ty lubisz słuchać takiej paplaniny to okej ale ja będę z tego drwił i szydził za każdym razem.

kolejny slogan: "niech mu w oczy powie". odpuść sobie. nie sądzę, żeby Adamek był zainteresowany w jakimkolwiek stopniu moim zdaniem :)
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 23-03-2011 15:46:48 
Slogan sloganem, może masz rację w tym ustępie :-) ale ja nie widzę nic złego, że w czasach, kiedy każdy jedzie po religii jak po łysej kobyle, jest jeden odważny, co się nie wstydzi wiary.
To samo bym powiedział, gdyby był np. buddystą.
 Autor komentarza: Ned
Data: 23-03-2011 15:57:16 
@Ygnac

Oczywiście, że nie ma w tym nic złego. To można rozpatrywać tylko w kategorii gustu. Jednych to drażni, innym się to podoba, mnie to ani ziębi ani grzeje.

Ta dysproporcja religii w wypowiedziach Adamka bierze się właśnie z tego, że wydaje mu się, że za mało jest tego tematu w mediach. Zresztą wydaje mu się jak najbardziej słusznie. Natomiast brak umiaru może budzić pewien niesmak w stosunku do jego osoby, jako kogoś monotematycznego, czy nawet nawiedzonego.
 Autor komentarza: Kopyto
Data: 23-03-2011 16:24:27 
zgarnie pewnie z 3-4 melony. Ładna kasa no i sprowadzi nam majstra na polską ziemię. Za to szacun.
Zbigniewe, nie wiem po co prowokujesz bo nie wierze, że można byc tak tępym. Pewnie że nie dajesz swoich rękawic, bo nikt ich nie kupi. Tak jak ktoś napisał, Adamek moze te miliony przećpać i nic mi do tego. Emocje bedą we wrzesniu i gitara.
 Autor komentarza: megatronus
Data: 23-03-2011 16:28:36 
Ja osobiście nie przywiązuję wagi do tego kto ile daje bo jest wiele "podmiotów" które mimo darowizn wolą zostać anonimowe fajnie że ludzie dają dzielą się z biednymi ale tu powinnyśmy zostawić tą kwestię bez komentarza i tak każdy widzi to po swojemu:)

Co do religii to jak by to powiedzieć osobiście wieżę w Biblię to na prawdę fantastyczna księga kościół to tylko zniekształcony twór pośredni i częściowo przeinaczony względem księgi natchnionej interpretując fakty po swojemu i narzucając swój punkt widzenia ale niesie również wiele dobrego jednakże uważam że biblia a kościół to jedno i to samo niestety;]
 Autor komentarza: megatronus
Data: 23-03-2011 16:29:27 
to NIE jedno i to samo*
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 23-03-2011 16:30:14 
@Ned, z tak wyważoną opinią mogę się zgodzić.
 Autor komentarza: wojkal
Data: 23-03-2011 16:44:33 
Skończcie już z tym ,,niech mu to w oczy powie,,,raczej powinno być ,,niech mu to w oczy napiszę,,:)
 Autor komentarza: Torrado
Data: 23-03-2011 17:03:06 
@zbigniewe

ziomus po co prowokujasz i wypisujesz takie glupoty,kazdy kto sie troche orientuje w swiecie boksu wie ze Kliczko moze zarobic za dwie walki wiecej niz Tomek przez cala kariere wiec nie ma o czym mowic.
Kliczki wypierdalaja na kontraktach potem dadza cos tam na cel charytatywny i mysle ze ludzie mysla jacy dobrzy z nich ludzie.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 23-03-2011 17:34:10 
Torrado!
Dokładnie!
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 23-03-2011 17:38:33 
Czy to nie jest tak, że jak Kliczki coś dają, to po to, żeby się popisać - a jakby nic nie dali, to dlatego że są chytrzy na forsę?
Ja się tylko pytam...
 Autor komentarza: Torrado
Data: 23-03-2011 17:56:26 
@Ygnac
Moim zdaniem to jest troche na pokaz,bo inaczej by dali anonimowo to siano.
 Autor komentarza: zbigniewe
Data: 23-03-2011 18:13:23 
Torrado

cos tam to jest 2 zl ale nie 2 miliony euro co ty znowu za bajki piszesz
 Autor komentarza: Torrado
Data: 23-03-2011 18:27:36 
@zbigniewe
dobra nie łap mnie za slówka,wiadomo ze to duzo pieniedzy, ale nie dla nich
 Autor komentarza: zbigniewe
Data: 23-03-2011 18:39:31 
Torrado

calego majatku nie dadza na japonie jak to tyson uczynil porozdawal kase byle komu a teraz gdy ma ciezko kazdy ma go gdzies
 Autor komentarza: AlBundy
Data: 23-03-2011 20:47:34 
życzę mu nawet i 10 milionów, tylko najpierw niech kevina pokona.
 Autor komentarza: Paulpolska
Data: 24-03-2011 09:13:13 
"Na razie koncentruję się na walce z Kevinem ..." hmm a o Kliczkach 100x więcej wypowiedzi. Wytrąca sie z równowagi
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.