BARTNIK PRZED TRUDNYM ZADANIEM

Wojciech Bartnik (26-4-1, 10 KO) czekał bardzo długo na prawdziwą szansę i się doczekał, tylko nie w kategorii cruiser, a w ciężkiej. Nasz ostatni medalista olimpijski kolejny raz między liny wyjdzie 29 stycznia w Hamburgu. Pięściarz z Oleśnicy pod Wrocławiem zmierzy się z ważącym ponad 110 kilogramów Manuelem Charrem (16-0, 8 KO) z Syrii, który ma na rozkładzie już kilku renomowanych bokserów. Pokonał między innymi Gbenga Oloukuna - późniejszego pogromcę Lamona Brewstera, Shermana Williamsa - najbliższego przeciwnika legendarnego Evandera Holyfielda, czy też cenionego niegdyś Roberta Hawkinsa oraz dawnego pretendenta do tronu WBA wagi ciężkiej, Owena Becka. Co ciekawe z wymienionych wyżej zawodników jedynie Williams wytrzymał z Charrem do ostatniego gongu, przed Bartnikiem więc trudna przeprawa.

Ważący niewiele ponad 90 kilogramów Bartnik rywalizować będzie z Charrem o wakujący pas WBO European, tak więc ich pojedynek zakontraktowano na dwanaście rund. Zwycięzca niemal na pewno znajdzie się w kolejnym rankingu federacji WBO w czołowej piętnastce, tak więc stawka jest naprawdę wysoka.

Przypomnijmy, że Wojciech Bartnik jest ostatnim Polakiem, który wywalczył medal olimpijski w boksie. Dokonał tego podczas Igrzysk Olimpijskich w Barcelonie w 1992 roku, kiedy w kontrowersyjnych okolicznościach uległ dopiero w półfinale z Torstenem Mayem i musiał zadowolić się brązem w wadze do 81. kilogramów.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: tomi500
Data: 03-01-2011 18:58:06 
Do roboty Wojtek!!!jesteśmy z Tobą!!
 Autor komentarza: ziom99
Data: 03-01-2011 19:03:32 
oglądałem ostatnią walkę Charra... koleś jest tragiczny... Zack Page wypunktował go jak dziecko :) Zobaczycie, że oszukają Bartnika na punkty... :/
 Autor komentarza: Daw
Data: 03-01-2011 19:09:05 
Charr to wielki kloc ktory malo umie,a najlepiej wychodza mu przepychanki,nie zdziwilbym sie jak by go Bartnik obskoczyl,choc to sa szwaby trzeba bedzie sie liczyc z walkiem.
 Autor komentarza: Kopyto
Data: 03-01-2011 19:09:39 
Powodzenia! Fajnie jakby wygrał, ale pewnie go zwałują jak to Niemcy.
 Autor komentarza: drenq1607
Data: 03-01-2011 19:15:50 
Koles jak najbardziej do pokonania. Stawiam na Bartnika.
 Autor komentarza: ziom99
Data: 03-01-2011 19:16:59 
Daw

Charr przegrał prawie wszystkie rundy z Zackiem o ile dobrze pamiętam :) Szkoda mi będzie Wojtka jak zostanie oszukany... :/
 Autor komentarza: pavel
Data: 03-01-2011 19:18:43 
Oglądając walkę tego gościa ostatnio nie wiedziałem kto to jest...Gdy zobaczyłem rekord myślałem że spadnę ze stołka. Koleś jest bardziej drewniany niż pinokio a technikę ma gorszą niż niejeden bum. Jedyne co posiadał to agresja ale to i tak za mało aby osiągać sukcesy w tym sporcie...Więc albo miał słabszy dzień albo te jego zwycięstwa trzeba traktować z przymrużeniem oka.
 Autor komentarza: Daw
Data: 03-01-2011 19:26:46 
ziom99-tez widzialem te walke i zgadzam sie z toba Zack Page powinien to wygrac,ale Szwaby zrobily swoje i z Wojtkiem moze byc podobnie.
 Autor komentarza: endriu
Data: 03-01-2011 19:28:44 
Ziom mam podobne zdanie Bartnik wypunktuje gościa ale wiadomo to przecież prospekt
 Autor komentarza: Marcin86
Data: 03-01-2011 19:30:06 
Widzę, że nie ja jeden podejrzewam, że Bartnik go zdeklasuje a mimo to przegra na punkty...
 Autor komentarza: horhe88
Data: 03-01-2011 19:35:30 
Zack Page wygrał wszystkie oprócz może jedenej maksymalnie dwóch rund, Charr w tej walce to istna tragdia, ale jak wygrywał wcześniej z Szermanem Williamsem to może była to jedynie taka taktyka ala Muhammad Ali zbierać prze kilka rund ciosy na gardę a potem przycisnąć zmęczonego dziadka i zakończyć przed czasem. Jaka by nie była taktyka na punkty powinien to przegrać.
 Autor komentarza: Sierak2012
Data: 03-01-2011 19:36:36 
Przecięż w Niemczech wygrane rundy swojego liczą razy 2
 Autor komentarza: odyniec
Data: 03-01-2011 19:40:48 
w niemcach kazda runda w ktorej miejscowy zawodnik nie padl na ryj jest liczona jako wygrana
 Autor komentarza: Kronk
Data: 03-01-2011 19:46:37 
Niestety nie zgadzam się z resztą mimo mojej ogromnej sympatii dla pana Wojtka którego miałem okazję oglądać nie raz na żywo to uważam że jak nie polegnie przed czasem to będzie sukces zobaczycie Charr to bardzo niebezpieczny zawodnik do tego bardzo silny fizycznie nie doceniacie go nie warto go oceniać będąc zrażonym do niemieckich "prospektów" widziałem parę jego walk i z Zackiem nie zachwycił ale mówię wam on jest dobry Bartnik nie ma szans taka jest prawda.
 Autor komentarza: yoyo2o
Data: 03-01-2011 20:05:03 
Z tego co się orientuje to Wojtkowi nie leżą tak silni pięściarze, o głowę się aż tak nie martwię, bardziej o "flaki". Trochę mało czasu, suchej masy nie zrobi więcej niż 3-5 kg. i na jego miejscu skupiłbym się
na 2 aspektach - poprawie i wzmocnieniu obrony, szybkość, szybkość i jeszcze raz szybkość, żeby mógł go obskoczyć jak Adamek Madalone :)
 Autor komentarza: tonka
Data: 03-01-2011 20:06:59 
Pan Wojciech bez najmniejszych problemów rozprawi się ze słabo wyszkolonym, wolnym i ogólnie kołkowatym Charrem. Oglądając dwa ostanie pojedynki 'Syryjczyka w niemieckich barwach' nie mogę się nadziwić, w jaki sposób Universum akceptuje tak słabego zawodnika. On bardziej nadaje się na playboya klubów nocnych albo modela do gazet, niż do ringu. Żel kapie mu na rękawice dosłownie. Żeby nie ważył 110 kg, to stawiałbym na TKO/KO z rąk pana Bartnika. Ale że przeciwnik Polaka jest naprawdę spory, to stawiam na zdecydowane UD. Nokaut oczywiście również możliwy.
 Autor komentarza: Sierak2012
Data: 03-01-2011 20:09:02 
yoyo2o co z tego że go obskoczy jak walka jest w Niemczech i to jeszcze o pas, już go Page obskoczył jak chciał i jednak przegrał. Bartnik musi go znokautować albo przynajmniej obić jak worek z dodatkowymi np: 2 dechami. Jeszcze się okaże że przy zwycięstwie Bartnika i wejściu do 15 on zawalczy o pas MŚ szybciej niż Adamek ;)
 Autor komentarza: yoyo2o
Data: 03-01-2011 20:16:00 
Sierak2012 właśnie o to mi chodziło, musi go zdeklasować. Pod względem technicznym nie boje się o Wojtka, jeżeli chodzi o kondycje, jest na tyle pracowity, że na 29 stycznia będzie na 110% formy. Obawiam się tylko, że Niemcowi wyjdzie cios życia, ew. pomogą sędziowie. Co do MŚ to byłoby bardzo fajnie bo po takiej walce mógłby już spokojnie iść na emeryture :)
 Autor komentarza: rusin1234
Data: 03-01-2011 20:26:51 
Ten Charr jest cienki jak sik pająka wiec Bartnik moze go ladnie wypunktowac:) bedzie ciekawie
 Autor komentarza: yoyo2o
Data: 03-01-2011 20:27:42 
ewentualnie mógłby zastosować podobną taktykę jak podczas ostatniej walki, czyli niemiłosierne obijanie korpusu
 Autor komentarza: Sierak2012
Data: 03-01-2011 20:35:20 
Nie w temacie ale jest już statystyka ciosów z walki Huck vs Lebiediev
 Autor komentarza: Sierak2012
Data: 03-01-2011 20:40:22 
Nie w temacie, ale jest już statystyka ciosów z walki Huck vs Lebiediev??
 Autor komentarza: Lucky
Data: 03-01-2011 20:47:09 
Lubie oglądać Wojtka Bartnika w ringu, ale jego spryt i doświadczenie mogą nie wystarczyć w tej walce. Pomijajac niemieckie sędziowanie to Wojtek bedzie musiał popisać się żelazną kondycją i genialną pracą nóg w przeciwnym razie jeśli da zapędzić sie do lin może zostać cieżko znokautowany. Niewidzałem tego Charra w akcji, ale spotkanie z gosciem, który waży 20kg wiecej zawsze jest niebezpieczne.
 Autor komentarza: Koko
Data: 03-01-2011 21:09:51 
Dokłądnie zgadzam sie ze zdaniem powyzszym odnosnie bajecznych umiejetnsoci Charra.

Typ dla mnie ejst kandydatem na najwiekszy worek ziemniakow z nogami .
 Autor komentarza: puncher1975
Data: 03-01-2011 21:55:13 
http://www.playtube.pl/flmy/dokumentalne/26342-facing-ali-2009-lektor-pl.html Facing Ali z lektorem polecam:)
 Autor komentarza: adekw
Data: 03-01-2011 22:41:06 
syryjczyk = aryjczyk :)
 Autor komentarza: Legionnaire
Data: 03-01-2011 23:17:33 
Szkoda ze Bartnik bierze takie walki , to nie jego waga no ale jak chce badz musi.
 Autor komentarza: Kronk
Data: 03-01-2011 23:36:25 
Panowie błagam was nie wypisujcie takich rzeczy Charr nie jest wirtuozem ale na starszego zawodnika jakim jest Bartnik to wystarczy.Pan Wojtek to nie Adamek i zwyczajnie sobie nie poradzi z zawodnikiem o takich warunkach fizycznych on nie ma na Syryjczyka argumentów.Adamek wypykał by go spokojnie ale litości pan Bartnik to nie Adamek trzeba być obiektywnym on jest już za stary i za mały dla Charra.Podkreślę jeszcze raz że pana Wojtka bardzo cenię i szanuję zdecydowanie dawniej był wielkim talentem i życzę mu wygranej z Charrem ale chcę być też obiektywny i jestem na dziewięćdziesiątdziewięć że Bartnik tej walki nie wygra.
 Autor komentarza: Kronk
Data: 03-01-2011 23:39:16 
I przepraszam za błąd dziewięćdziesiąt dziewięć miało być:)
 Autor komentarza: Kronk
Data: 03-01-2011 23:41:50 
99 procent pewny ma być sorry zawodzi moja podzielność uwagi przy kompie
 Autor komentarza: Grzywa
Data: 03-01-2011 23:44:30 
ten Char to powinien w zapasach wystepowac nie w boksie, jak napisal ziom99 ostatnia walke przegral z kretesem, na to jego parcie tlustym cielskiem do przodu patrzec nie mozna, to istny antyboks. Koles jest tragiczny i tyle, sedziowie widza zaplate w kieszeni nie walke, mysle iz tak jak powiedzial Wlodarczyk: Wawrzyk by go skul i poskladal. Syryjczyk nie ma pojecia o boksie i jak Bartnika nie okradna to go wypuka dosc latwo, zreszta ten spasiony knur kondycyjnie nie wytrzyma i sedzia bedzie musial szukac haka na to by Polaka zdyskwalifikowac!
 Autor komentarza: kuba999910
Data: 03-01-2011 23:47:30 
Ja jako wybitny analityk ocenił bym to na 97,49 procent...ale genetalnie racja - Bartnik to nie Adamek - pasów w wadze cięzkiej w najbliższych latach nie zunifikuje. Myśle jednak że ma szanse na WBC Baltic a to już coś.
 Autor komentarza: tonka
Data: 03-01-2011 23:58:33 
Kronk
Przepraszam, ale chyba naprawdę nie wiesz, co piszesz....
Widziałeś tego Charra kiedykolwiek?? W ostatnich dwóch walkach zaprezentował się tak, jak trafnie napisali Koko i Grzywa.. Boksersko jest kompletnie "blady", jakby nie widział, do czego służą rękawice.
 Autor komentarza: Kronk
Data: 04-01-2011 00:06:19 
Widziałem nie jedną jego walkę nie mówię że to wirtuoz jak napisałem wcześniej ale nie jest aż tak tragiczny pisałem przecież że nie popisał się w ostatniej walce ale mówię jeszcze raz on nie jest aż tak koszmarny z Beckiem zawalczył przyzwoicie nigdy nie komentuję zawodnika jak nie widziałem jak walczy.Adamek by go zjadł i wypluł jak Vinnyego,Wawrzyk by już miał problemy ale tu jest mowa o Bartniku podstarzałym junior ciężkim bez ciosu i warunków trzeba spojrzeć prawdzie w oczy nie róbmy z Bartnika faworyta bo to gruba przesada!
 Autor komentarza: mentorboksu
Data: 04-01-2011 00:07:03 
Wojtek, podkręcisz tempo, dystans , wyprzedzanie i nawet podmiana kart punktowych w ostatniej chwilinie zabieże Ci zwycięstwa. U Niemców byłeś setki razy na sparingach i walczyłeś. Pokaż ,że jesteś jak wino im starsze tym lepsze. A Twoja odwrotna pozycja w ringu to kolejny problem dla oponenta. Chyba ,że masz przegrać.....
 Autor komentarza: tonka
Data: 04-01-2011 00:14:01 
Kronk
Zobaczysz, PAN WOJTEK go zdepcze pomimo różnicy wagi. Styl robi walkę, a mr Bartnik jest ogromnie doświadczony, sprytny i myślący pomiędzy linami. I to będzie klucz na wór kapusty o nazwie Charr. Jeśli Syryjczyk nieoczekiwanie inną twarz - odszczekam..
 Autor komentarza: tonka
Data: 04-01-2011 00:15:02 
Jeśli Syryjczyk nieoczekiwanie pokaże inną twarz - odszczekam.. *
 Autor komentarza: Kronk
Data: 04-01-2011 00:17:01 
Bartnik przegrywał już z gorszymi od Charra który pokonywał lepszych bokserów od Wojtka.Pan Bartnik też nie zachwyca punktuje kelnerów wszystko jest przeciwko niemu wiek,siła,warunki fizyczne zgodzę się tylko że jest lepszy kondycyjnie i technicznie ale to nie wystarczy na młodego w dodatku wielkiego chłopa.
 Autor komentarza: Kronk
Data: 04-01-2011 00:19:07 
Dobrze zobaczymy kto wygra jeśli się pomylę spuszczę głowę i przyznam sie do wielkiego błędu ale jestem pewien że to ja mam rację zobaczycie!
 Autor komentarza: horhe88
Data: 04-01-2011 00:34:11 
Bartnik go nie znokautuje a na punkty w Niemczech nie wygra.
 Autor komentarza: elady
Data: 04-01-2011 00:40:15 
Jeśli ktoś nie znał znaczenia wyrazu "chałtura" to właśnie jest to co robi Wojtek...(pot. praca dodatkowa, wykonywana jedynie dla szybkiego zarobku)
 Autor komentarza: georgedawid
Data: 04-01-2011 00:41:45 
Charr to leszcz ale wygra na punkty nawet przegrywając walke
 Autor komentarza: RyczerzNi
Data: 04-01-2011 00:50:02 
niestety w pełni muszę poprzeć zdanie Kronka w tej materii, choć kciuki bedę trzymał za Wojtaka Bartnika oczywiscie
 Autor komentarza: TommyMorrison
Data: 04-01-2011 01:01:21 
"Autor komentarza: ziom99
Data: 03-01-2011 19:03:32
oglądałem ostatnią walkę Charra... koleś jest tragiczny... Zack Page wypunktował go jak dziecko :) Zobaczycie, że oszukają Bartnika na punkty... :/ "

Masz absolutną rację. To co pokazał na ostatniej gali to była katastrofa, szwabscy sędziowie i tak mu dadza zwycięstwo, chyba że sie położy...
 Autor komentarza: horhe88
Data: 04-01-2011 01:05:03 
Pozwoliłem sobie obejrzeć kilka innych walk Charra. To co pokazał Charr na ostatniej gali to tragedia,mimo że jego styl jest nudny i wirtuozem nie jest to kilka jego poprzednich walk wyglądało nieco lepiej np z Pedro Carrionem.
 Autor komentarza: Kronk
Data: 04-01-2011 01:22:36 
Zgadzam się z horhe88 odnośnie powyższego postu i podkreślę po raz setny pamiętajcie że Charr nie walczy z Adamkiem z którym miałby zerowe szanse tylko z BARTNIKIEM który przegra z nim.
 Autor komentarza: RaFIChWdP
Data: 04-01-2011 07:09:25 
Wojtula go osmieszy jak Holly Walujewa ..Wysokie zwyciestwo na punkty,,
 Autor komentarza: RaFIChWdP
Data: 04-01-2011 07:09:26 
Wojtula go osmieszy jak Holly Walujewa ..Wysokie zwyciestwo na punkty,,
 Autor komentarza: RaFIChWdP
Data: 04-01-2011 07:09:26 
Wojtula go osmieszy jak Holly Walujewa ..Wysokie zwyciestwo na punkty,,
 Autor komentarza: RaFIChWdP
Data: 04-01-2011 07:09:26 
Wojtula go osmieszy jak Holly Walujewa ..Wysokie zwyciestwo na punkty,,
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 04-01-2011 11:42:59 
Ja bym nie stawial tak zdecydowanie na zwyciestwo Bartnika.
Rywal jest mlodszy i o wiele ciezszy.Mysle ze nie bedzie latwo.
 Autor komentarza: Koko
Data: 04-01-2011 14:00:33 
nie no z tym zwyciestwem Bartnika tez troche przesadzacie, mimo wsyztsko w tej walce jest wziety jako rywal skazany na pożarcie, chyba nikt nie mysli ze pedały z Universum wypuszczałbyynieskalanego porazka zawodnika na kogos kto moglby mu zagrozic.

Mimo wszystko jest zbyt duza roznica wagowa, a Charr ejst doscy silny mimo wszystko, wiec neistety moze 'rzucac' Bartnikiem po ringu z 3-4 razy na runde, bo tyle srednio zadaje na runde ten gamon sayryjsko-niemiecki.

Mimo sympatii dla Wojtka, niestety nie widze po jego stronie wielkich atutów, biorac pod uwage ze pewnie obiektywnie na punkty to wygra, to i tak zostanie przekręcony.

Swoja droga nie wiem co kieruje idiotami z Universum ze daja Charrowi do ringu kolejnego po Page'u kruzera ( tak tak wiem ze Page walczy w ciezkiej, ale warunkami fizycznymi i wagowo to jest typowy cruzer )
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.