KLICZKO: NIE OBCHODZI MNIE KRYTYKA

Mistrz świata IBF, IBO i WBO w wadze ciężkiej Władimir Kliczko (55-3, 49 KO), który 11 grudnia czeka kolejna obrona swoich tytułów w pojedynku z Dereckiem Chisorą (14-0, 9 KO), twierdzi, że nie zwraca uwagi na krytyczne głosy dotyczące swoich walk, często niezbyt efektownych. Według Ukraińca, w dzisiejszych czasach ludzie rzadko doceniają wybitnych ludzi swojej epoki.

- Popatrzmy na Michaela Jacksona. Był wspaniałym artystą, lecz za swoje osiągnięcia w pełni został doceniony dopiero po swojej śmierci. W dzisiejszych czasach regułą jest, że ludzie zaczynają szanować innych dopiero po tym, jak zakończą swoje występy. Będę kontynuował swoją karierę i pokonam wszystkich, którzy wyjdą na ring przeciwko mnie - zapowiada 34-letni Kliczko.

- Nie obchodzi mnie reputacja - o nią martwią się krytycy, którzy nie wychodzą na ring. Ja jestem człowiekiem, którego miejsce jest na ringu i wszystko mi jedno, co mówią inni. Myślę tylko o swoich tytułach, swoich występach i przeciwniku, którego muszę pokonać. Drugorzędne jest to, co mogą myśleć o mnie pozostali - oznajmia Kliczko.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Srogi
Data: 27-10-2010 12:05:20 
Prawda jest taka, że w chwili obecnej tylko 2-3 zawodników jest w stanie dać dobrą i ciekawą walkę z Kliczkami. Reszta bokserów będzie obijana wg. scenariusza, który jest nam doskonale znany.
 Autor komentarza: glaude
Data: 27-10-2010 12:11:35 
To prawda.
Ich taktyce trzeba przeciwstawić zupełnie inną taktykę.
Bracia są wolni, bo są wysocy. I o ile w kierunku przód- tył dają sobie radę, bo stoją w linii i niwelują braki w szybkości, o tyle na boki już nie.
Ciągłe chodzenie na boki i balans nie da im tak czysto trafiać. A każdy przestrzelony cios wytrąca z równowagi. Wtedy szybki bokser może im wsadzić serię 2-3 ciosów.
"Gibanie się" jak kiwający piłkarz w szybkim tempie, to zbyt trudna rzecz dla K2. Fizycznie jest to dla nich niewykonalne.
 Autor komentarza: Deter
Data: 27-10-2010 12:33:20 
"Nie obchodzi mnie reputacja - o nią martwią się krytycy, którzy nie wychodzą na ring". Strzał w dziesiątkę.

glaude
Zgadzam się z Tobą. Podejrzewam jednak, że to, jak pokonać K2 wiedzą najlepiej K2. Dlatego maksymalnie niwelują swoje mankamenty. Kończyny górne są szybsze od tułowia, czy w ogóle od przenoszenia środka ciężkości i punktu podparcia ciała. Stąd słabszy balans na boki korygowany jest za pomocą częstych prostych, które wytrącają rywali z przygotowania do wykorzystania słabszego balansu K2. Przestrzelony cios wytrąca z równowagi - owszem, dlatego Władek kalkuluje i nie ryzykuje podczas walki.

Dlatego uważam, że najlepszym sposobem na Władka jest ciągły, odważny, urozmaicony atak. Czyli nie (1) ruchliwa defensywa - kontratak - ruchliwa defensywa - kontratak, ale (2) atak - atak - atak - atak. Dlatego w moim odczuciu, taktyka, którą proponuje Adamek (1) jest fatalnym rozwiązaniem.
 Autor komentarza: greedyMan
Data: 27-10-2010 13:00:15 
Deter

''atak - atak - atak - atak ''

Władek robi krok w tył i strzela swoim firmowym prawym po ataku....hahah
 Autor komentarza: greedyMan
Data: 27-10-2010 13:03:27 
Deter

Adamek to nie Tyson (atak atak atak)Właśnie ruchliwa defensywa - kontratak - ruchliwa defensywa - kontratak to jest sposób na zajechanie włada:)
 Autor komentarza: niekwestionowany
Data: 27-10-2010 13:07:09 
I ma rację, w koncu to mistrz i budzi zainteresowanie. Krytyka też ma swoje zalety, sprawia że jest w centrum zainteresowania.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 27-10-2010 13:08:55 
@glaude, Deter

Obydwaj macie słuszne spostrzeżenia odnośnie sposobu walki Kliczków. Przyszło mi do głowy, że paradoksalnie bardzo niski ciężki (np. Tua) stosujący niskie uniki miałby z nimi większe szanse, niż bokserzy o wzroście 185-195. Kiedyś w amatorskim boksie Lucjan Trela (172 cm) był bardzo skuteczny w walkach z dużo wyższymi od niego przeciwnikami. Przy mniejszej różnicy wzrostu szło mu gorzej. Może coś w tym jest.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:10:40 
Michael Jackson juz za zycia byl doceniany i zywa legenda! greedyMan podpisuje sie pod twoja wypowiedzia.
 Autor komentarza: pyra90
Data: 27-10-2010 13:11:23 
seria ciosów poniżej pasa przy linach i koniec jego kariery:)
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:11:49 
Faktycznie cos w tym jest?
 Autor komentarza: greedyMan
Data: 27-10-2010 13:13:59 
Deter

''atak - atak - atak - atak ''

Władek robi krok w tył i strzela swoim firmowym prawym po ataku....hahah lub nie daj boże Władek przyjmuje wymianę.Adamek to nie Tyson...
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:15:45 
Wlasnie wczoraj przegladalem walki Tysona i musze stwierdzic ze wlasnie takim sposobem jak Zelazny kladl na dechy to taki teraz by sie przydal i niech ktos mi powie kto dysponuje takimi warunkami i technika jak on? narazie niewidac na choryzoncie zadnego!
 Autor komentarza: greedyMan
Data: 27-10-2010 13:21:36 
Faraon


Ogarnij filmik drugiego takie już nie będzie ;(

http://www.youtube.com/watch?v=u6zlaIl0yh0&feature=related

Ten balans Mike po którym Władek zrobił by qupke mając świadomość ze idzie maszyna nie do zatrzymania ;)
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:23:44 
Ciekawe , ciekawe! znowu sie z toba zgadzam. Mam sporo filmikuw z Tysonem ale ten tez zobacze DZIEKI!
 Autor komentarza: Deter
Data: 27-10-2010 13:25:54 
greedyMan
Wydaje mi się, że Twoja propozycja taktyki jest ślepą uliczką. Wszelkie defensywne działania w walce z Władkiem to samobójstwo.

Władek nie wchodzi w wymianę, to szachista, który czuje się bardzo komfortowo kiedy może atakować. Z kolei piętą achillesową Władzia jest obrona.
Adamek i jego sztab zapominają o jednej najważniejszej rzeczy. W walce z K2 będzie mało istotne to, co Adamek umie i co jest jego najmocniejszą stroną. Wszystko, dosłownie i w przenośni, musi być podporządkowane pod Władka, pod to, żeby atakować w JEGO najsłabszy punkt. Nastawienie "robię to, co najlepiej potrafię" jest nic nie warte. Adamek musi się dostosować i zapomnieć o swoim stylu.

A z tym zajechaniem Władka to trudne zadanie - u Adamka ostatnio nie jest dobrze z wytrzymałością tlenową.
 Autor komentarza: Deter
Data: 27-10-2010 13:28:47 
greedyMan
Tyson to inna planeta. Uważam, że pod koniec lat 80. Żelazny znokautowałby KAŻDEGO.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:30:21 
Wlasnie ogladalem ten trening i mam jego dlusza wersje na orginalnej plytce godzina 20 min w HD zakupilem go w egipcie za 5 dol przeslalbym ci go jakos ale niemam jeszcze takiej umiejetnosci na kompie. Na plycie 8,5 giga. Pozdrawiam.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:31:18 
MASZ racje DETER!To inna planeta.
 Autor komentarza: Deter
Data: 27-10-2010 13:32:36 
Faraon
Szkoda, że jesteś w Egipcie - bo z Polski to Pocztą Polską można przesłać płytę :)
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:34:53 
A wogule jak ktos bendzie w egipcie na wczasach to zapraszam do siebie i pokaze miendzyinnymi gdzie idzie kupic fajowe rzeczy z boksem Hungharda!
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:36:04 
Jestem obecnie w polsce i po swientach wracam do pracy i obiecuje ze kupie ci oryginala.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:37:20 
Prubowalem kiedys przegrac ta plyte ale niepotrafie.
 Autor komentarza: Deter
Data: 27-10-2010 13:38:04 
Faraon
Byłbym ogromnie wdzięczny. Jak będziesz gotów, to podasz mi numer konta, ja a Ci podam swój adres.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:39:35 
Ok plyte dostaniesz gratis bo przez 5 dolcuw niezbiednieje.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:42:27 
OKOLO 7 kilometruw od centrum Hunghardy w Sakali stare miasteczko jest PIZZA HUT i za ta pizzernia kawaleczek jest ten sklepik z gadzetami bokserskimi.
 Autor komentarza: glaude
Data: 27-10-2010 13:42:52 
Deter popieram.
Taktyka dokładnie taka- robienie wszystkiego czego Władek nie potrafi. Po prostu należy pozbawić go jego stylu.
Jeśłi przyjmie się jego warunki- walka przegrana.

Obejrzałem sobie po raz "n"-ty (popraw mnie jak niepoprawnie napisałem) walkę z Sandersem. On nawet calkiem dobrze na boki chodził. A nogi i ręce w ataku miał szybkie. I co najciekawsze. On walił i proste, i zamachowe. Bez sierpów pokonał Władzia.

Fajnie też skracał dystans. Coś jakby dwutakt koszykarski, a przy drugim kroku szła (już razem z prostującymi się nogami) "tylna" ręka z ciosem. On wypychał te proste nogami.
"Dwutakt" zrobił tylko dwa razy chyba, ale w dobrym momencie- gdy Władek się właśnie cofał. Podbiegał i cios w tempo z "całego" ciała.

Dalej uważam, ze i z Górala można zrobić siłacza w HW, ale tylko trenując z trenerem od dwuboju siłowego. Przy niezbyt dużych obiążeniach (ale z progresją ciężaru w każdej serii) rwanie i podrzut zrobią swoje. Nauczą Adamka właściwego tempa ruchu i koordynacji mięśniowej.
Siłownia daje masę mięśniową, ale ze względu na izolowany charakter ruchu i mięśni "oducza" bokserkich nawyków.

No i oczywiście młot, ale przy rozluźnieniu- układ pozapiramidowy sam będzie napinał mięśnie w odpowiedniej chwili. Świadomość do tego nie potrzebna.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:43:50 
Trudno zreszta tam nietrafic.
 Autor komentarza: pyra90
Data: 27-10-2010 13:44:41 
walka kliczko vs prime Tyson wyglądała by tak:):
http://www.youtube.com/watch?v=RKS2Ac0EafQ
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:47:45 
pyra90 Dokladnie tak by wygladala ta walka! w roli jonshona Kliczko.
 Autor komentarza: Calaf
Data: 27-10-2010 13:51:37 
Jakieś tam szanse Tyson by miał ale wg mnie jedynie w poczatkowych rundach, potem tylko odgryzl by Witkowi ucho. No i jakas nadzieja w tym ze Witek dalby sie wciagnac w jatke. Kiedys myslalem ze Tua bedzie tym ktory ma spore szanse zawalczyc z Kliczkami z jakims tam skutkiem, szkoda ze wszystko diabli wzieli. W kazdym razie Tomek cofac sie nie moze bo wtedy przegra na bank. A jakos nie widze go idacego do przodu na ktoregos z braci.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 13:53:32 
Ile razy mozna pisac ze Adamek to nie Tyson? Osobiscie do Adamka nic niemam i nigdy mu nieublizylem ale do cholery! zdajcie sobie w koncu sprawe ze gdybanie Adamka i fachowcuw w niczym mu to niepomorze bylo pisane juz w tym temacie wiele. Na pewien sposub Adamka szanuje ale nic pozatem niejest w stanie zrobic braciom poprostu nic Tyson Byl fenomenem boksu i niech mi ktos nieopowiada ze chociaz w polowie Adamkowi uda sie osiagnac cos takiego to jest fizycznie niemozliwe.
 Autor komentarza: Deter
Data: 27-10-2010 13:55:38 
glaude
Ja polonistą nie jestem, poważnie. A kiedy coś poprawiam, to głównie redakcję i za porządne jakieś byki - więc luzik w ramionkach :) Wiem tylko, że n-ty oznacza, nie "któryś z kolei", ale nieskończoną ilość. Chociaż matematykiem nie jestem i głowy nie daję :)


Jeśli chodzi o propozycję wynajęcia speca od dwuboju - strzał w dziesiątkę! To byłoby idealne. Bo jak słyszę tę amatorszczyznę jego sztabu, że jakaś maszynka do kręcenia jest ćwiczeniem zwieszającym siłę ciosu, to nie wiem czy się śmiać, czy płakać.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 14:00:36 
Wogule fani zwrucie uwage na wielka ruznice treningu Tysona i innych a Tomka to zobaczycie wielka przepasc jak wodospad Niagara. Deter odnosnie czy plakac sie chce czy smiac to sie z toba zgadzam.
 Autor komentarza: Deter
Data: 27-10-2010 14:03:03 
Calaf
To żart?
 Autor komentarza: SonyTincarelli
Data: 27-10-2010 14:52:20 
Co to za porównanie? ważący 80-pare kilo, mierzący może ze 185 cm Johnson do ważącego ponad 110 kilo i mierzącego 2 metry Kliczko? Przecież to dwa światy. Tyson nawet w swoim prime miałby bardzo niewielkie szanse na wygraną z braćmi
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 14:55:06 
SonyTincearelli! nieobraz sie ale widze ze niemasz zielonego pojecia co napisales za brednie .
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 14:56:17 
I tak na marginesie! na jakiej podstawie to wywnioskowales?
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 15:00:55 
Oczywiscie ze Kliczko jest dobrym nawet dobrym bokserem ale nie wybitnym a to dwie inne rzeczy.
 Autor komentarza: Ania
Data: 27-10-2010 15:34:25 
Tyson w takiej formie jak na przedstawionych filmach z treningów zmiótłby każdego. Nikt nigdy nie miał takiej siły, koordynacji ruchów i dynamiki. Tak to widzę
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 15:40:00 
Aniu! masz 200 procent racji!
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 15:46:51 
Nawet Kliczko przez maly usmiech powiedzial ze wontpi zeby kiedykolwiek wygral z Tysonem i sam zreszta powiedzial ze to ikona boksu wienc daje wiele do myslenia.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 15:48:20 
He he! zreszta podobnie wypowiedzial sie Ali.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 15:54:14 
Zwruc jeszcze Aniu na jedna podstawowa rzecz! z jakimi zawodnikami walczyl i tytanami? co wazniejsze, zostac mistrzem swiata w tak mlodym wieku to chyba zaden juz niema watpliwosci ze to byl przypadek? sa 2 Tysony 1 z tamtych lat a drugi puzniejszy! i caly czas nawiazuje do tego pierwszego.
 Autor komentarza: bartoss
Data: 27-10-2010 16:05:39 
Douglas nie był geniuszem, a pokonał Tysona. Nie lubię takich porównań bokserów z różnych epok. Kiedyś niekwestionowanym mistrzem był Tyson, Ali, Marciano, a teraz mistrzami są bracia Kliczko. Porównania tych bokserów są bezsensowne. Nikt nie wie tak naprawdę jak mogłyby wyglądać walki pomiędzy nimi, to tylko takie głupie domysły.
 Autor komentarza: Ania
Data: 27-10-2010 16:09:14 
Ja i mój facet jesteśmy fanami Tysona. Jego walki są ekscytujące. Nikt nigdy nie byl taki jak on i drugiego takiego też już nie będzie. Początkowo jego kariera dobrze się rozwijala, jego przybrany ojciec mial nad nim kontrole. Szkoda, że potem pojawil się Don King oraz cale zastępy sępów które wzbogacily się na karierze Tysona. Do tego narkotyki, psychotropy i klopoty z prawem. Mogę pokusić się o twierdzenie, że gdyby nie te problemy, to zapewne rządzilby w HW o wiele dlużej. Tyson byl najbardziej destruktywnym pięściarzem w historii i osobiście uważam go za numer 1.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 16:14:29 
Ja tez za nr1. bartoss masz racje! ALE niemuw mi ze Kliczko bardziej ci inponuje swoimi walkami niz Tyson? Pisalem o 2 Tysonach i powiedz mi co dalej z Douglasem bo ani widu ani slychu.
 Autor komentarza: zbigniewe
Data: 27-10-2010 16:17:18 
pewnie kliczko ma racje ludzie ci jesc nie dadza jak se sam nie zarobisz walcz jak chcesz bron tytulu jeszcze pare lat przy takich bokserach jakimi sa pretendenci jak adamek czy haye bedziesz bronil tytulu pare lat spokojnie powodzenia
 Autor komentarza: bartoss
Data: 27-10-2010 16:17:35 
Douglasowi wyszła po prostu jedna walka, fenomenem nie był, ale obalił mit niepokonanego Tysona. A co to stylu walki to oczywiście, że milsze dla oka były walki Alego, Tysona i innych legend boksu.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 16:25:48 
DZIEKUJE za zrozumienie bartoss. A tak wogule to Tyson od Kliczki ruzni sie wzrostem technika,sila,balansem ciala itd ale ogulnie wszystkim na korzysc TYSONA.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 16:26:38 
Ruwniez zgadzam sie z teza zbigniewie!
 Autor komentarza: bartoss
Data: 27-10-2010 16:35:36 
Czy ja wiem wzrost, zasięg i świetny lewy prosty zaliczyłbym raczej do atutów Kliczki. Tyson za to posiadał genialny balans ciała, brutalną siłę i ogromną szybkość. Nie można jednak porównywać tych bokserów gdyż walczą w innych epokach, Tyson już zapisał się w historii jako jeden z najlepszych bokserów wagi ciężkiej, a Kliczko dalej boksuje i zwiększa swoją wartość.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 16:36:17 
Najwazniejszy fakt ze po szlagach Tysona padali jak muchy a po Kliczkach niebylo czegos takiego i watpie czy bendzie i podkreslam ze nieujmuje wyszszosci Kliczko w sytuacji obecnej bo jakbyniebylo kazdemu z obecnych ciezko jest przedostac sie do jego pokonania. Co mnie w nim denerwuje to ze te spychanie przeciwnika i jeszcze pare drobnych rzeczy a zobaczcie co Tyson robil w takich sytuacjach? rozbijal na maxa takie sytuacje i niepotrafie znalez boksera ktury w tak znakomity sposub to potrafil.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 16:39:30 
Oczywiscie ze Kliczko zapisze sie na stale w kanionie piensciarstwa na wysokim pozimie ale przyznaj mi chociaz racje ze ponizej Tysona kawalek,kawalek.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 16:43:29 
Nieprzepadam za Kliczka ale od dluszego czasu narzucil inny styl boksowania i za te oryginalne posuniecie tez wywysza go z tlumu i juz niewazne czy to w dobrym stylu czy nie ale liczy sie ten fakt i faktycznie jest to fakt ktury znawcy zwruca na to uwage.
 Autor komentarza: bartoss
Data: 27-10-2010 16:46:45 
Nie lubię takich rankingów, ponieważ nie chcę ujmować ani Kliczce ani Tysonowi. Na dzień dzisiejszy wydaje się, że jeśli chodzi o całokształt to Tyson może być nieco bardziej cenionym bokserem jednak nie wiadomo jak potoczy się dalej kariera Kliczki i jak kibice będą na nią patrzeć powiedzmy za 10-15 lat. Podobnie było z Lewisem, tak naprawdę dopiero gdy zakończył karierę go doceniono. A co do stylu to tak jak już mówiłem Tyson był niesamowicie agresywny i efektownie nokautował rywali, u Kliczków możemy zobaczyć tylko efektowny nokaut. Wład walczy zbyt zachowawczo, boi się nokautu, jednak tak dopracował swój styl walki, że bardzo trudno go pokonać.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 16:53:21 
W rzeczy samej masz racje!
 Autor komentarza: Calaf
Data: 27-10-2010 18:36:13 
Deter nie zart :-) Ja powaznie bym sie zastanawial nad wynikiem walki Witka z Mike'm... Glownie przez wzglad na inny trening, odzywki itd itp co kiedys pisalem. Niemniej podkreslam ze wedlug mnie z dawnych mistrzow tylko Foreman i Tyson mieliby szanse na obicie Vita ( pomijajac Lenoxa ze wzgledow oczywistych ). A co do Tuy to tez mialem nadzieje jak zaczal sadzac na dpie 2metrowcow no ale z uwagi na brak medialnosci i ryzyko nie dawano mu szansy, teraz to juz bez znaczenia. Dla mnie najlepiej by bylo gdybym dzis mial w tej dywizji Tysona i Witalija, Wladziu mnie meczy.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 18:42:28 
Calaf masz wiele racji a ja to widze troche inaczej w kwesti Tysona.
 Autor komentarza: Bunktrek
Data: 27-10-2010 19:17:27 
t
BR/

t
 Autor komentarza: babu93
Data: 27-10-2010 21:55:36 
Tyson to czołg, maszyna do zabijania, Kliczkowie nie mieli by żadnych szans nawet Vitek z tą swoją twardą szczenką !!!
 Autor komentarza: bartoss
Data: 27-10-2010 22:17:26 
Tyson to tylko człowiek, a nie maszyna do zabijania. Z każdym da się wygrać ;)
 Autor komentarza: Faraon
Data: 27-10-2010 23:20:56 
Racja ze z kazdym da sie wygrac tylko niekazdy potrafi wykorzystac swuj potencjal.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.