TRENING ADAMKA, CIĄG DALSZY

Serdecznie zapraszamy na drugi cykl nagrań video, w których zaprezentujemy fragmenty przygotowania siłowo-kondycyjnego Tomasza Adamka (41-1, 27 KO) do walki z Michaelem Grantem (46-3, 34 KO). Pojedynek odbędzie się 21. sierpnia w Newark. Najlepszy polski pięściarz trenuje pod okiem trenera Tylora Woodmana. Dzisiaj przedstawiamy dalszy ciąg ćwiczeń na szybkość, koordynację i pracę nóg. W kolejnym odcinku przedstawimy ćwiczenia na siłę i wytrzymałość.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Bunkreszta
Data: 10-08-2010 11:34:16 
To już było ale z innej kamery ?
 Autor komentarza: Klimek
Data: 10-08-2010 11:42:47 
07/30/10 FNF Tomasz Adamek vs Michael Grant Update

http://www.youtube.com/watch?v=7hAy57kaVko

przez kilka sekund widać Granta z trenerem Mustaphą Mohamadem,
 Autor komentarza: glaude
Data: 10-08-2010 12:07:33 
Ja bardzo chciałbym zobaczyć jak wypadają Kliczki i Haye w tych ćwiczeniach.

O ile sądzę, że Kliczki są wolniejsi na 100%, o tyle Haye może być szybszy od Tomka- z tym, że to moje gdybanie bardziej niż pewność.

Może redakcja coś wyszpera i zamieści filmik o w/w zawodnikach w tym temacie?
 Autor komentarza: messi1
Data: 10-08-2010 12:14:26 
glaude, też bym chciał zobaczyć jak przy Tomku wypadają w tych ćwiczeniach Kliczki i Haye. Dla mnie Tomek robi to błyskawicznie szybko.
 Autor komentarza: markos12345
Data: 10-08-2010 12:24:37 
pewnie ze szybko masz racje a jeden komentarz był taki ze ten jego trener od tych ćwiczen co są na filmiku ze robi od tomka szybciej ale różnica wagi jest i to widać gołym okiem a wiadomo ze im cięższy tym wolniejszy :)
 Autor komentarza: Deter
Data: 10-08-2010 13:00:22 
markos12345
To dlaczego 90% sprinterów wygląda bardzo atletycznie? Im cięższy zawdonik, tym większy ma problem z wytrzymałością, a nie szybkością.

PS Drogi Redaktorze - to nie są ćwiczenia na szybkość.
 Autor komentarza: Srogi
Data: 10-08-2010 13:28:24 
Najlepsi sprinterzy maja po 1.90m i wagę w okolicach Cruiser-HW. Z tym, że to się niekoniecznie przekłada na ćwiczenia na drabince.
 Autor komentarza: Bunkreszta
Data: 10-08-2010 13:28:27 
taaa , oni już to wiedzą
 Autor komentarza: Fryto666
Data: 10-08-2010 13:35:10 
@Deter
Zdaje sie ze juz byla dyskusja na powyzszy temat w poprzednim newsie o tego rodzaju cwiczeniach. Sprinterzy musza wygladac atletycznie, bo samymi kosciami i skora nie nadadza cialu duzej predkosci, potrzebuja do tego celu miesni.
P.S. Latarnia twojego umyslu swieci ciemnym swiatlem.
 Autor komentarza: Deter
Data: 10-08-2010 13:56:33 
Srogi
Akurat na takiej drabince sprinterzy robiliby ćwiczenia bardzo, bardzo, bardzo szybko. Po prostu problem z dużą masą przekłada się na słabszą wytrzymałość. Wtedy nawet bardzo duża szybkość po kilku rundach mocno topnieje.
Skrajnym przykładem był Pudzianowski w walce z Kawaguchi. Bardzo szybki na początku, a po 3 minutach słaba mucha w smole.
 Autor komentarza: markos12345
Data: 10-08-2010 15:12:54 
deter to kto szybciej przebiegnie 100m ten kto bedzie warzył 50 kg czy ten kto bedzie warzył 90 kg sam sobie na to odpowiedz :)
 Autor komentarza: Future
Data: 10-08-2010 15:15:11 
Jeżeli Adamek wygra z Grantem to kupił moje serce będzie na równi z Gołotą
 Autor komentarza: eLSzabeL
Data: 10-08-2010 15:20:50 
ile mozna oglądac skakanie po drabince zlitujcie sie juz wole normalny wywiad na spontanie z Tomkiem,,moze cos o Grancie wrzucicie jakis filmik?znnajdziecie hehe
 Autor komentarza: Srogi
Data: 10-08-2010 15:30:55 
Deter: gdyby duża masa zawsze przekładała się na szybkość to mistrzami świata w ping-pongu byliby atleci.

markos12345: rekordzista świata na 100m Usain Bolt ma 1.95m i 94kg wagi, czyli wymiary bardzo podobne do Muhammada Ali.
 Autor komentarza: Fryto666
Data: 10-08-2010 15:48:00 
@Srogi
markosowi12345 wlasnie chodzilo o to ze czlowiek o masie 90kg pobiegnie szybciej (przynajmniej tak mi sie wydaje) niz ten co wazy 50kg, poniewaz ten ma za malo miesni aby poruszyc swoje cialo z odpowiednia predkoscia. Poza tym w 99% przypadkow ten co wazy 90kg bedzie mial dluzsze nogi. Szybkosc zalezy od sciegien i wiazadel (poza miesniami), ktore mozna wycwiczyc tylko w pewnym stopniu. Sciegna sa uwarunkowane genetycznie, dlatego w finalach biegow na 100m na swiatowym poziomie biegnie 7 lub 8 ludzi ciemnoskorych.
 Autor komentarza: Melock
Data: 10-08-2010 15:57:51 
Ja chciałbym zobaczyć coś ze sparingów.
Redakcja ostatnio odpisała w jednym z tematów, że Roger nie pozwala na filmowanie sparingów, ale już kiedyś były zamieszczane przecież. To był jakiś sparing "za czasów" Rogera.
 Autor komentarza: lukaszbombel26
Data: 10-08-2010 16:07:45 
http://www.youtube.com/watch?v=ADOwbBO4vBc&feature=related to jest debest promo
 Autor komentarza: ojciecchrzestny
Data: 10-08-2010 16:07:52 
teras biega w druga strone...ekscytujace....
 Autor komentarza: FilipBoxing
Data: 10-08-2010 16:17:35 
"teras" na pewno....
 Autor komentarza: matt866
Data: 10-08-2010 17:41:26 
hehehe analfabeci na bokser.org?:)
 Autor komentarza: Melock
Data: 10-08-2010 18:52:16 
To chyba literówka, ale przed chwilą ktoś napisał post skierowany do mnie ze słowem, cytuję "z przed". Bardzo popularny kwiatek :/

Polecam:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Powszechne_błędy_językowe

Sam robię byki ale staram się nad tym panowąć bo to zwykły wstyd.
 Autor komentarza: iron1
Data: 10-08-2010 18:54:34 
Trzeba brać przykład z Holyfielda, to przyszłość i przeszłość boksu. To HOLY zdobędzie wszystkie pasy wagi ciężkiej...
 Autor komentarza: iron1
Data: 10-08-2010 18:55:15 
A ja byków nie robie
 Autor komentarza: iron1
Data: 10-08-2010 18:56:33 
SNARSKI to jest potęga, SNARSKI najlepszy jest, SNARSKIEGO trzeba szanować, SNARSKI najlepszy pięściarz JEST.
 Autor komentarza: iron1
Data: 10-08-2010 18:58:10 
Gdyby Adamek nie był zarozumiały... to może polubiłbym go...HOLY HOLY mistrzem jest...
 Autor komentarza: krzysiek34
Data: 10-08-2010 20:33:18 
iron1
HaHaha jesteś tak głupi że aż zabawny
 Autor komentarza: SuperGJ
Data: 10-08-2010 21:52:54 
krzysiek34
popieram;D
 Autor komentarza: Deter
Data: 11-08-2010 01:36:33 
Srogi

Z ping-pongiem to chybiony argument. Tam chodzi co prawda o szybkość, ale powtarzaną przez kilkadziesiąt minut, a to zmienia postać rzeczy. Wysiłki czysto szybkościowe trwają do 6-7s, po tym czasie zasoby fosfokreatyny, czyli biochemicznie paliwa, które najszybciej uwalnia ATP do mięśni, bardzo się uszczuplają.
Jeśli dokonamy podział wysiłków fizycznych właśnie ze względu na źródło energii, z którego resyntezujemy ATP, to właśnie przedział do około 7s będzie czysto szybkościowym. W ping-pongu nie chodzi o to, żeby być najszybszym tylko żeby utrzymywać wysoką, przerywaną szybkość przez długi czas, a to co innego.

Ponadto masa nie przekłada się wprost na szybkość, ale ma duże znaczenie. Oczywiście istnieją zawsze załamania krzywej, po przekroczeniu której masa spowalnia. Chodzi o to, że aby nadać masie dużą prędkość w jak najkrótszym czasie potrzebujemy dużej energii. Więc trening siłowy pełni bardzo ważną rolę w kształtowaniu szybkości, stąd często duża masa u sprinterów.

Pamiętajmy, że szybkość jest najtrudniejsza do wytrenowania i ulega tylko niewielkiej poprawie, oraz szybko ulega ona utracie. W rzeczywistości trening szybkościowy w bardzo niewielkim stopniu poprawia poziom tej zdolności motorycznej.

Bolt 200m pobiegł jako niespełna 15-latek w 21.73. Przez 8 lat bardzo ciężkiego treningu sprinterskiego, najszybszy człowiek świata poprawił się o 2.54s. Przez 7 lat pracował na to, żeby na 200m poprawić się o 1.29s i pobić rekord świata.
Nie jest to przykład odosobniony. Praktycznie każdy, kto biega 100m poniżej 10s biegał bez treningu jako młodziak poniżej w okolicach 11s.

U takich zawodników jak Adamek, o poprawianie szybkości skończyło się 10-15 lat temu, chyba że miał niewykorzystane przez zły trening rezerwy, w co wątpię. Obecnie cykle treningowe budują mu szczyt formy i optymalizują szybkość by była najwyższa podczas walki.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.