CZAGAJEW PRETENDENTEM DLA HAYE'A

Ruslan Czagajew (26-1-1, 17 KO) udanie powrócił po blisko rocznej przerwie i pokonał przed momentem Kali Meehana (35-4, 29 KO), stając się tym samym oficjalnym pretendentem dla panującego na tronie WBA Davida Haye.

Czagajew zaczął bardzo niemrawo i przez pierwsze trzy minuty nie zrobił praktycznie nic. Niewiele aktywniejszy był Australijczyk, ale dzięki lewym prostym zaznaczył swoją przewagę. Uzbek ostrzej ruszył na rywala w drugim starciu i po kilku prawych prostych wystrzelił w końcu bardzo mocnym lewym sierpem na głowę Meehana. Ta akcja przewijała się przez cały pojedynek, a Kali najwyraźniej nie potrafił znaleźć na nią lekarstwa. 

Ruslan wygrywał rundę po rundzie. W szóstym starciu po lewym sierpowym trafił w kombinacji jeszcze mocnym lewym prostym, jednak Meehan odpowiedział po kilku sekundach najmocniejszym ciosem w tej walce, prawym overhandem, który wylądował na szczęce Uzbeka i na chwilę go zatrzymał. Były mistrz świata organizacji WBA szybko doszedł do siebie i w dziewiątej odsłonie dwukrotnie zranił swojego oponenta - najpierw lewym hakiem na wątrobę, po którym Meehan krzywił się kilka sekund, a zaraz przed gongiem na przerwę trafił lewym sierpowym w okolice skroni Australijczyka i ten na chwilę stracił kontrolę nad swoimi nogami. Czagajew był mało aktywny, ale to dziś wystarczyło na jeszcze mniej agresywnego rywala. Ciekawie zrobiło się jeszcze w ostatniej odsłonie, gdy wyczerpany Kali rzucił wszystko na jedną szalę, ale ostatecznie o wszystkim decydowali sędziowie, a ci jednogłośnie opowiedzieli się za wygraną Czagajewa, punktując 117:112, 117:111 i 118:110.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: jerry
Data: 23-05-2010 00:22:04 
No to sie Haye ucieszy ...
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 23-05-2010 00:22:20 
Było nudno ale dalem rade ... obejrzeć do końca :)
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 23-05-2010 00:22:45 
a Haye niech zacznie reklamować pampersy
 Autor komentarza: matt866
Data: 23-05-2010 00:23:12 
troszkę nudą wiało ale biały tyson nadrabiał ciekawymi akcjami i seriami,niech walczy z gejmejkerem i go obije!
 Autor komentarza: LukaszLeszno
Data: 23-05-2010 00:25:18 
Chagayeva a nie Czagajewa:/taka moja uwaga, wybaczcie. Może jeszcze napisać "Dejwid Hej" ?!
 Autor komentarza: PenerFastryga
Data: 23-05-2010 00:27:18 
no i gitara;-)
 Autor komentarza: matt866
Data: 23-05-2010 00:28:28 
fakt,byk w pisowni i to konkretny hehe
 Autor komentarza: Rogs
Data: 23-05-2010 00:30:03 
Walka,srednia. Taki styl ma Czagajew i tak to wygladalo, bo to on tu rozdawał karty, wygrał gładko tak jak chciał bez problemu, wszystko pod kontrolą. Uzbek jest jednym z niewielu piesiciarzy dobrze wyszkolonych i myslacych w ringu,zawsze realizuje taktyke,szybkosc tez dobra.Bardzo dobry bokser i mysle,ze ma bardzo duze sznase wygrac z Davidkiem,tylko musi to zrobic w bardzo przeoknujacy sposób bo wiadomo po czyiej stronie beda sedziowe. Bardzo dobry bokser i powodzenia w walce z Anglkiem.
 Autor komentarza: Emilio
Data: 23-05-2010 00:30:55 
Czagajev ma szanse obic Haye`a
 Autor komentarza: Tomasz
Data: 23-05-2010 00:41:18 
Łukaszu z Leszna, pisownia nazwiska Czagajewa jak najbardziej poprawna. Haye wcale nie będzie miał łatwej przeprawy z Uzbekiem.
 Autor komentarza: Tomasz
Data: 23-05-2010 00:44:03 
Rogs, jak to miło przeczytać obiektywny komentarz człowieka znającego się na boksie. Niektórzy chyba za dużo "Rocky'ego" oglądali :)
 Autor komentarza: LukaszLeszno
Data: 23-05-2010 00:44:50 
wg mnie niestety nie. Czagajev, Szagajev... nie lepiej nie kaleczyć komuś nazwiska i napisać Chagayev? a co do walki z Haye, każdy wynik jest możliwy. Pozdr.
 Autor komentarza: Tomasz
Data: 23-05-2010 00:47:05 
Ale to właśnie proponowana przez Ciebie pisownia jest kaleczeniem jego nazwiska. To jednak nieistotne. Ważne jest to, że dobry pięściarz wrócił do gry. Jestem bardzo ciekaw jego walki z Haye.
 Autor komentarza: lucyfair
Data: 23-05-2010 00:48:54 
Tomaszu ale to która pisownia jest poprawna - w tytule artykułu jest "Czagajev" i chyba do tej się przyczepił Łukasz z Leszna Ty zaś podnosisz, że poprawna jest pisownia czagajew...so?
 Autor komentarza: Rogs
Data: 23-05-2010 00:51:20 
Nie trzeba byc wielkim znawcą,żeby pisać obiektywnie to co sie widzi.
No w sumie to jakby patrzeć na walki z perspektwy własnie takich wielki fanów "Rockyego" to 90 % to nudne falki z olejemm\ nie ma KO ani desek w walce to od razu nudy i lepiej nie ogladać.Mało kto oglada walke w kontekscie taktyki,techniki umiejetnosci. W sumie takie czasy ze im bardziej efektowna walka tym wiecej ludzi a jak wiecej ludzi to wieksza kasa i tyle.
Teraz boks to biznes. I na pierwszym miejscu jest kasa, a nie wynik czysto sportowy, szkoda,ze tak jest :(
 Autor komentarza: LukaszLeszno
Data: 23-05-2010 00:51:34 
tak, pisownie jest mniej ważna, ale lepiej by było pisać poprawnie nazwiska i imiona bokserów, bez polskiej wersji. A co do tytułu WBA mam nadzieję na obronę z Adamkiem jednak...
 Autor komentarza: lewiss32
Data: 23-05-2010 00:56:49 
no nie wiem czy haye da sie wyklepac przez ruslana jest szybszy tez ma czym uderzyc,no chyba ze dawid da sie zapedzic w naroznik i wtedy go upoluje ale szczerze watpie haye bedzie raczej walczyl srodkiem ringu
 Autor komentarza: Tomasz
Data: 23-05-2010 00:58:27 
Łukasz, masz rację. Problem w tym, że pisownia Chagayev, którą tak forsujesz, jest właśnie przyjętą na Zachodzie wersją nazwiska, które w tekście zapisano poprawnie w oryginale. To tak, jakbyś miał mówić Andrew Golota lub Christoph Vlodarcik :) Ale zostawmy ten szczegół.

Rogs, mamy podobny punkt widzenia. Nie tracę nadziei, że duch sportowy nadal będzie się liczył w boksie, a kibiców, którzy to dostrzegają tak jak Ty, nie zabraknie.
 Autor komentarza: xionc
Data: 23-05-2010 01:07:15 
W jezyku polskim sa ustalone zasady transkrypcji nazwisk rosyjskich, wiec pisanie Chageyev jest zwyczejnie niepoprawne.

To jakby pisac Pushkeen, albo Dostoyevsky.
 Autor komentarza: LukaszLeszno
Data: 23-05-2010 01:07:27 
Tomaszu, ale poprawną wersją będzie - Krzysztof Włodarczyk hehe. Tak jak się pisze w danym kraju. Dlaczego np. nikt nie pisze "Majk Tajson", "Mejłeder", "Holifild" czy "Pakiao" hehe. To jest dokładnie to samo! I na tym skończę drążenie tego tematu, bo to nie jest miejsce na to;) Pozdrawiam wszystkich i życzę dobrej nocy:)
 Autor komentarza: lewiss32
Data: 23-05-2010 01:07:28 
na tle wolnego jak ketchup niko spisal sie dobrze,ale nie wiem czy to wielka ujma dla niego pokonanie 40 letniego meehana na punkty
 Autor komentarza: Moser
Data: 23-05-2010 01:08:20 
Czagajev jest jak najbardziej poprawnie ponieważ Czagayev jest wersją zangielszczoną wersją nazwiska bo pisząc Çağaev, e czytamy jako je
 Autor komentarza: Moser
Data: 23-05-2010 01:09:58 
nie dało się skopiować nazwiska ;)
 Autor komentarza: Tomasz
Data: 23-05-2010 01:11:40 
No i w komentarzach zrobiła nam się sekcja lingwistyczna bokser.org :)
 Autor komentarza: lucyfair
Data: 23-05-2010 01:19:00 
ja zupełnie poza tematem dyskusji o pisowni i gramatyce. Zauważyć tylko chciałem, że poszerza nam się bardziej coraz lista serwisów po prawej stronie portalu...a są tam i odesłania do "serwisów specjalnych" w których jest raptem jeden temat. Po co to? Bo nie mogę za bardzo dojść sensu takiego pomysłu. Mamy np. Rekowskiego - Jerzyka, Syrowatkę, Samełko czy Kaczora....Ja chłopakom nie umniejszam w żadnym razie ale żeby serwis specjalny? Chociaż tak już się chyba prawa strona nie nazywa.
 Autor komentarza: biggeorge
Data: 23-05-2010 01:26:37 
Moim zdaniem walka przyzwoita Czagajev potwierdził to że jest po prostu dobry, był bliski znokautowania Meehana ale ten dobrze się bronił. Po mimo rocznej przerwy Białego Tysona i tak bardzo dobrze się spisał mam nadzieję że opuka pyskacza na punkty lub może nawet k.o i może walka z Adamkiem
 Autor komentarza: PenerFastryga
Data: 23-05-2010 01:29:02 
Panowie na Litwie Elton John to-Eltonas Džonas ,Mike Tyson to Maikas Taisonas;D Moim zdaniem to smiesznie brzmi, dlatego powinnismy używac wersji oryginalnych.Spolszczenia pasują jedynie jak mowa o królach obcych państw.
 Autor komentarza: Tomasz
Data: 23-05-2010 01:29:13 
Przepraszam za off topic - nasi chłopcy wygrali dzisiaj w Pniewach z Niemcami :)
 Autor komentarza: robrado
Data: 23-05-2010 01:31:28 
LukaszLeszno no to się ośmieszyłeś człowieku, nazwisko zapisywane
" Chagayev" to całkowicie sztuczna forma wymyślona w celach marketingowych tak jak chociażby " shevchenko" natomiast zapis "czagajew" jest całkowicie zgodny z zasadami transkrypcji obcych nazwisk słowiaskich.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 23-05-2010 01:36:16 
To ze Czagajew zostal oficjalnym pretendentem do walki z Haymakerem to wcale nie znaczy ze bedzie z nim walczyl w najblizszej przyszlosci.Wiadomo ma zoltaczke,do tego Anglik moze miec inne plany i jest jeszcze wujaszek Sauerland(czy jakos tak)
 Autor komentarza: JanSzczydomiski
Data: 23-05-2010 07:40:19 
Uważam, że Rusłan Czagajew (!!!) jest świetnym bokserem, ale z Davidem nie wygra o ile w ogóle dojdzie do tej walki ;)
 Autor komentarza: sliver84
Data: 23-05-2010 08:27:04 
Sądzę że Czagajew pokonał by Gaye ale nie w GB, tam sędziowie będą głosowali na Huyka nawet gdyby obrywał po mordzie jak dziecko z patologicznej rodziny. Pyzatym będą mu pozwalać na te bezczelne faule (bicie w tył głowy tak jak to było z Ruizem).
 Autor komentarza: holy
Data: 23-05-2010 08:47:42 
zastanawiam sie co za kretyn nazwal Chagajewa bialym tysonem; uzbek to technik a tyson bombardier - nie widze miedzy nimi zadnego podobienstwa
 Autor komentarza: tysiok
Data: 23-05-2010 08:57:56 
To właśnie Czagajewa chcialbym zobaczyc w pierwszej kolejnosci jezeli chodzi o przyszlych przeciwnikow Adamka !
 Autor komentarza: kubkur667
Data: 23-05-2010 10:02:54 
Walka bardzo nudna, ale ogólnie Czagajew nie wypadł tak źle, myślałem że po tak długiej przerwie będzie gorzej.

tysiok
Jeśli Adamek zainteresuje się pasem WBA to może tak być ale wątpię w to, bo Czagajew to ani wygodny zawodnik ani jakoś dużo kasy można by na nim zarobić.
 Autor komentarza: Razparuk
Data: 23-05-2010 11:27:01 
Czagajew jeśli dostanie walkę z Haye to może ją wygrać...David będzie unikał go jak ognia....już podobno przyjął następne "wyzwanie" w swojej karierze....Harissona....no bez komentarza :)
Walka nudna bo Czagajew walczył jakoś bez przekonania,poza tym Meehan walczył lepiej niż zapowiadano. Kelner ale mocny :)
 Autor komentarza: biggeorge
Data: 23-05-2010 11:33:52 
No z tym Harissonem to trochę śmieszne... Ale byłyby jaja gdyby ten Harisson wygrał i zdobył WBA wtedy świadczyło by to tylko o tym jak nisko upadła dzisiejsza waga ciężka ...
 Autor komentarza: MyStyle
Data: 23-05-2010 13:44:27 
Łukasz

Jestes tepy ale trudno

CZagajew po polsku , po tatarsku Руслан Шамил улы Чагаев po rosyjsku Руслан Шамилович Чагаев a angole maja tego Chagaeva bo sobie fonetyke odtwarzaja zreszta tak samo jak my


Jestes kolejnym dowodem na to ze 38 mln w Polsce to za duzo i jakby bylo 20 to by nie bylo źle
 Autor komentarza: MyStyle
Data: 23-05-2010 13:44:57 
no widac ze nie skumalo cyrylicy:)
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 23-05-2010 14:19:55 
Chagajew choc w miare szybki i techniczny to w tym pojedynku widac bylo nadwage..W sumie niczym wielkim nie zablysnal pokonujac Mehana, eksluzywnego yourneymana..
 Autor komentarza: lewiss32
Data: 23-05-2010 15:05:49 
na tle starego meehana nic ciekawego nie pokazal walka z haye moze byc dla niego ciezka ba a nawet moze przegrac jest to najbardziej prawdopodobne tej jego szybkosci nie bedzie widac
 Autor komentarza: Luton
Data: 23-05-2010 20:13:16 
Walki nie widziałem, ale moge spokojnie powiedzieć, żę Chagaev to nie jest jakiś leszcz. Z Władem przegrał, bo nie potrafił "przeskoczyć" jego warunków fizycznych. Obdywaj boksersko byli dobrzy, ale jeden był mniejszy a drugi był większy i to zadecydowało. Z naszym Tomkiem byłby ciężki bój, niewygodny rywal. Kariera amatorska, już duże doświadczenie w zadowostwie. ojj drugi taki Estrada by sie szykował.
 Autor komentarza: lewiss32
Data: 23-05-2010 20:52:34 
wczoraj Kostyra albo Kulej mowili ze ruslan umie walczyc z duzymi jednak z wladem nie dal rady nie to ze sie moze czepiam ale to fakt. tylko na niko dobrze to wygladalo i wczoraj ale bez rewelacij
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 23-05-2010 21:15:39 
lewiss32 - problem w tym że Władimir to obecnie najszybszy HW (może Haye jest trochę szybszy może Tomek ma zbliżoną szybkość) Chagajew jest wprawdzie zwinny i sprytny ale szybkość miał bardzo przeciętną. A żeby pokonać kogoś dużo większego trzeba być poprostu wyraźnie szybszym.
Wałujew to żaden wyznacznik, Chagajew opierdzielił go jak dzieciaka używając "troszkę gimnastyki" i sprytu nawet nie narzucając specjalnego tempa,
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 23-05-2010 21:17:37 
Myślę że Chagajew w super formie byłby równorzędnym przeciwnikiem dla Tomka, teraz już zdecydowanie nie. Podobnie sądzę że jeśli dojdzie do walki z Haye to Anglik łatwo go pokona!
 Autor komentarza: lewiss32
Data: 23-05-2010 23:14:40 
stonka-zgadzam sie ze niko to nie wyznacznik ale z tych duzych jego sobie przypomnialem, z wladem nie mial szans nie ta liga inne rozdania
 Autor komentarza: Czepi
Data: 24-05-2010 00:26:13 
LukaszLeszno:
"tak, pisownie jest mniej ważna, ale lepiej by było pisać poprawnie nazwiska i imiona bokserów, bez polskiej wersji."
PenerFastryga:
"Panowie na Litwie Elton John to-Eltonas Džonas ,Mike Tyson to Maikas Taisonas;D Moim zdaniem to smiesznie brzmi, dlatego powinnismy używac wersji oryginalnych.Spolszczenia pasują jedynie jak mowa o królach obcych państw."

Litwini to akurat stosują zapis zmieniający brzmienie nazwisk i to jest niepoprawne. W Polsce natomiast zapisujemy rosyjskie nazwiska tak jak powinny naturalnie brzmieć i aby każdy Polak wiedział jak je należycie wymawiać.
I tak poprawnie powinno się w naszym kraju pisać:
Wołodymyr Kłyczko
Rusłan Czagajew
Fiodor Jemieljanienko

Nieprawidłowe jest powszechne stosowanie wymowy Fedor Emelianenko.
To tak jak byśmy wymawiali Fedor Dostojewski.




 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.