ADAMEK: TO WALKA JAK KAŻDA INNA

Zapraszamy do krótkiego wywiadu z Tomkiem Adamkiem (40-1, 27 KO), który pomimo zmęczenia i narastających emocji zgodził się odpowiedzieć BOKSER.ORG na kilka pytań zaraz po oficjalnej ceremonii ważenia przed jutrzejszą walką z Chrisem Arreolą (28-1, 25 KO).

TYPUJ WALKĘ ADAMEK-ARREOLA Z UNIBET >>

- Tomku słyniesz z tego, że jesteś odpornym psychicznie zawodnikiem. Czy tej walce towarzyszą jakieś dodatkowe emocje?
Tomasz Adamek: Nie, dla mnie to walka jak każda inna. Jest ona dla mnie bardzo ważna i chcę ją wygrać, bo jeśli myśli się o mistrzostwie świata, muszę po prostu zwyciężyć w kolejnym pojedynku. Przygotowany do niej jestem w stu procentach.

- No ale na pewno nie spotykałeś się jeszcze z tak mocno bijącym pięściarzem jak Arreola.
TA: Dla mnie nie ma wielkiej różnicy czy ktoś bije mocniej czy słabiej. Chcę do niego wyjść i pokonać go, a to wszystko ponieważ chcę zostać mistrzem świata wagi ciężkiej.

- Najwyżej cenieni w wadze ciężkiej są bracia Kliczko, ale już dawno w świecie boksu nie mówiło się tak dużo o walce w tej dywizji jak teraz przed Waszą potyczką. Kibice wolą oglądać taki właśnie boks, a Ty dopiąłeś swego i stałeś się rozpoznawalny w USA.
TA: Każda walka rodzi coś innego. Jeśli się wygrywa i bije efektownie, wtedy zawodnik staje się bardziej rozpoznawalny i zyskuje nowych kibiców – nie tylko polskich, ale i amerykańskich. Kiedy pokonam Arreolę jeszcze bardziej pójdę w górę i oby tak dalej.

- Na temat taktyki wypowiedzieli się już chyba wszyscy. Generalnie panuje opinia, że powinieneś unikać otwartych wymian i punktować z dystansu, ale dziś przeczytałem ciekawą opinię pewnego dziennikarza amerykańskiego, który doradza Ci atak od pierwszej minuty, a wtedy, jak twierdzi, Arreola zgłupieje i straci pomysł na walkę. Masz już wszystko poukładane w głowie?
TA: Oczywiście, wszystko jest już zaplanowane. Przede wszystkim szybkość i przednia ręka. Trzeba będzie go ciągle wyprzedzać. Moim atutem jest fakt, iż jestem luźniejszy od niego i to chciałbym wykorzystać w ringu w sobotę.

- Co się zmieniło w boksie Adamka w porównaniu z poprzednimi walkami.
TA: Zobaczymy w ringu. Założenie jest proste – unikać ciosów, a samemu zadawać je celne.

- Arreola rzeczywiście waży najmniej od dwóch lat, ale i tak wniósł aż 250 funtów, czyli ponad 113 kilogramów. Teoretycznie więc będziesz jeszcze szybszy niż chyba zakładaliście, bo obóz przeciwnika zapowiadał 240 funtów.
TA:Dla mnie to również nie ma wielkiego znaczenia czy on waży 260 czy 250 funtów. To jest przeciwnik, który wyjdzie by mnie pokonać, a ja żeby pokonać jego. Na pewno zrobię wszystko bym to ja wygrał.

- Analizując poprzednie jego występy, jakie są najmocniejsze strony Chrisa? Czego powinieneś się najbardziej obawiać?
TA: Lubi się pobić. Dąży do półdystansu, zadaje tam najwięcej ciosów i wciąga w wymiany, natomiast ja będę chciał utrzymać go dalej od siebie i boksować w dystansie.

- Słyniesz z odporności na ciosy. Po pojedynku z Estradą mówiłeś tak, jakbyś miał trochę za złe Andrzejowi Gmitrukowi, że nie pozwala Ci się bić i cały czas Cię strofuje. W takim razie będziesz teraz inaczej boksować?
TA: Będę walczyć tak by wygrać, a jak walka się ułoży i jak będzie przebiegać, to dziś możemy tylko gdybać. Trzeba wyjść do ringu i zwyciężyć. Zawsze po to wychodzę, wyjdę też i w sobotę.

- Panuje powszechnie opinia, że albo wygrasz na punkty, albo on przed czasem. Mówi się, iż nie masz siły by położyć go na deski.
TA: Dla mnie nie ma znaczenia w jaki sposób wygram.

- A będziesz chciał im utrzeć nosa i poszukać nokautu?

TA: Nie ma takiego boksera, który chce wygrać przed czasem i wygrywa. Tak mówią tylko laicy, którzy nie znają się na boksie.

- Co chciałbyś powiedzieć swoim kibicom?
TA: Kibicujcie mi. Zapraszam Was do oglądania Polsatu i do zobaczenia w Polsce.

Rozmawiał: Łukasz Furman

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 13:11:55 
"TA: Nie ma takiego boksera, który chce wygrać przed czasem i wygrywa. Tak mówią tylko laicy, którzy nie znają się na boksie"

Oj.. wymieniłbym kilkunastu bokserów, którzy wchodzili do ringu z nastawieniem na znokautowanie przeciwnika i tak też robili...
 Autor komentarza: kopernik
Data: 23-04-2010 13:15:12 
Moim zadniem będzie to walka w której Arreola zainkasuje najwięcej ciosów w swojej karierze. Stawiam na wygrana Tomka przed czasem.
Walkę niestety będę słuchał w radiu (w trasie) :(
 Autor komentarza: kazan
Data: 23-04-2010 13:15:57 
Widzisz Laik, Tomek powiedział, że nie znasz sie na boksie :) O!
 Autor komentarza: unlocer
Data: 23-04-2010 13:19:38 
No naprzykład?
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 23-04-2010 13:20:12 
Adamek ostrozny w slowach..
 Autor komentarza: Brylant
Data: 23-04-2010 13:20:32 
Tomek sam zachowawczo wypowiada sie o ewentualnym nokaucie....

Ale miejmy nadzieje ze sie to wszystko dobrze i ciekawie ulozy:)
 Autor komentarza: Lssah1939
Data: 23-04-2010 13:21:00 
taa zapomnial chyba o Tysonie z ktorym ostatnio chcial wyskoczyc
i wielu wielu innych
 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 13:24:30 

Autor komentarza: unlocer Data: 23-04-2010 13:19:38
No naprzykład?

Chociażby Lennox Lewis, który walczył z Gołotą zaraz po walkach z Bowe. W szybkim wywiadzie po walce mówił, że wyszedł z myślą, żeby szybko go znokautować i takie było założenie na tą walkę. Szybko "wyłączyć" Gołotę i nie dać mu szansy w późniejszej części walki na zaprezentowanie jego repertuaru fauli.

 Autor komentarza: saimon
Data: 23-04-2010 13:30:06 
Kilka osób chyba nie potrafi czytać ze zrozumieniem he he

"TA: Nie ma takiego boksera, który chce wygrać przed czasem i wygrywa. Tak mówią tylko laicy, którzy nie znają się na boksie."

Piszę do KidDynamite i Lssah1939


 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 13:32:45 
Saimon,

Przetłumacz mi więc o Znawco co autor miał na myśli ?
 Autor komentarza: Lssah1939
Data: 23-04-2010 13:33:27 
kurde faktycznie, ale wtopa
 Autor komentarza: jednoreki
Data: 23-04-2010 13:33:57 
Jaką macie strategie na tą walkę ?

Nie kłaść się w sobotę, zacząć od 3.00 wszystkie walki oglądać

czy

Położyć się wcześniej i obudzić tylko na Adamka ? O której godzinie polskiego czasu powinni zacząć walkę?
 Autor komentarza: Lssah1939
Data: 23-04-2010 13:36:07 
chyba mial na mysli to ze jak ktos mysli ze nie da sie znokautowac wychodzac do walki z takim zalozeniem to jest laikiem, ale raczej inaczej wtedy powinno brzmiec pytanie
 Autor komentarza: tonka
Data: 23-04-2010 13:38:05 
Tomek nie jest erudytą, a ponadto wyczuwam w nim pewną cechę ustaloną od początku kariery: "nie biadolić - robić swoje". I bardzo dobrze, boks to nie walka na krzyki i kto pierwszy się rozpłacze. To brutalna, wymagająca skupienia dyscyplina. Psychy nie ma...nie ma zawodnika.
 Autor komentarza: mik36
Data: 23-04-2010 13:38:34 
jednoreki - wersja number one , gala z Gdyni , nie wiem ale jak będą pokazywać Froch-Kessler a potem Tomek :)
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 23-04-2010 13:39:15 
Byly by jaja jakby Arreola drugi raz w karierze sie poplakal;)
 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 13:41:56 
Saimon,

Proszę... bo umieram z ciekawości (może rzeczywiście czytanie ze zrozumieniem nie jest moją mocną stroną). Co autor miał na myśli odpowiadając na pytanie :

- A będziesz chciał im utrzeć nosa i poszukać nokautu?
TA: Nie ma takiego boksera, który chce wygrać przed czasem i wygrywa. Tak mówią tylko laicy, którzy nie znają się na boksie.


 Autor komentarza: unlocer
Data: 23-04-2010 13:42:56 
KidDynamite
Z Rahmanem pewno też wyszedł z takim samym zamiarem.I co?
 Autor komentarza: mik36
Data: 23-04-2010 13:44:19 
KidDynamite - jak dla mnie miał na myśli to że jak za bardzo nastawiasz się na Ko to Ko zazwyczaj nie przychodzi , to musi samo wyjść ( takie jest ogólne przekonanie )
 Autor komentarza: Lssah1939
Data: 23-04-2010 13:45:11 
to jest boks i wszystko sie moze zdarzyc, moze Sosna bedzie takim rachmanem z vitkiem:)
 Autor komentarza: Lssah1939
Data: 23-04-2010 13:47:20 
Szczegolnie, samo przyszlo brewsterowi z Andrew
 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 13:48:59 

Unlocer,

Każdy puncher polujący na jeden cios (akurat Lennox do typowych puncherów nie należał) wychodzi z zamiarem znokautowania swojego rywala. W większości przypadków (tych bardziej wybitnych) tak było. Więc jeśli ktoś ma +75% KO w swoim rekordzie to raczej wyjątek potwierdza tylko regułę.

 Autor komentarza: mik36
Data: 23-04-2010 13:50:58 
Lssah1939 - z Andrzejem to nawet dziecko w piaskownicy wiedziało że trzeba się na niego rzucić od pierwszej sekundy , bo zaczynał zawsze jakby mu nogi związali .
 Autor komentarza: ykene
Data: 23-04-2010 13:51:22 
jednoreki gala raczej sie zaczyna o 5 rano wiec lepiej nastaw budzik
 Autor komentarza: 21ciul2123
Data: 23-04-2010 13:51:59 
Tomkowi chodziło oto aby nie ryzykować bo możesz wyjść z założeniem na znokautowanie rywala jedna kontra i to ty możesz paść wymiana w pół dystansie to loteria Tomek musi boksować mądrze a gdy nadarzy się szansa na nokaut to na pewno Tomek ją wykorzysta
 Autor komentarza: ykene
Data: 23-04-2010 13:53:27 
ww sumie sam juz nie wiem bo w TV mowia ze o 5 a na stronie bokser.org jest napisane ze o 3 wiec moze w TV na Polsacie bedzie pokazana tylko walka adamek - arreola
 Autor komentarza: hopefeld
Data: 23-04-2010 13:56:45 
a ja myślę że cała walka będzie wyglądać tak jak z Estradą, wygra Tomek ale wypadnie bardzo słabiutko, minimalnie na punkty wygra, z Jasonem nie zachwycił to tym bardziej z Arreola nie będzie szału
 Autor komentarza: unlocer
Data: 23-04-2010 13:58:15 
Nawet jak wychodzi znokautować to nie znaczy ,że mu się uda.
 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 13:58:54 
Autor komentarza: mik36 Data: 23-04-2010 13:50:58 Lssah1939 - z Andrzejem to nawet dziecko w piaskownicy wiedziało że trzeba się na niego rzucić od pierwszej sekundy , bo zaczynał zawsze jakby mu nogi związali

mik36,

Niekoniecznie :) Akurat Lewis obnażył największą wadę Andrzeja dosyć przypadkowo obierając właśnie taką taktykę. Andrzej przegrywał w Głowie.
Wychodząc do Bowe, wyszedł całkowicie bez ciśnienia, bo nikt na niego nie stawiał, wystawili go na pożarcie dla mistrza, który całkowicie go zlekceważył wychodząc zapasiony jak świnia. Co charakteryzowało Andrzeja "spiął" się dopiero jak pojawiła się realna szansa na zwycięstwo w tej walce! Jak nie było ciśnienia, Andrzej był zupełnie innym, wyluzowanym, pewnym siebie bokserem, który pokazywał 100% swoich umiejętności. Dlatego tak dobrze wypadał na tle teoretycznie słabszych pięściarzy, nie czując do nich zupełnie respektu.

Charakterystyczna sytuacja z Austinem! Do momentu kontuzji Andrzej był spięty jak guma w gaciach, dopiero jak zrozumiał, że jest już po walce i to koniec, zeszło z niego całkiem ciśnienie i pokazał serce do broniąc się jedną ręką przed nacierającym-chcącym go znokautować Austinem, który zachował się wtedy skandalicznie.
 Autor komentarza: ykene
Data: 23-04-2010 13:59:38 
hopefeld : nie porównuj estrady do arreoli zobacz jaka jest roznica ich rekordu.Mysle ze to bedzie walka na zupełnie innym poziomie
 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 14:03:02 
Autor komentarza: unlocer Data: 23-04-2010 13:58:15 Nawet jak wychodzi znokautować to nie znaczy ,że mu się uda.

No ok.. w przypadku największych puncherów, ich współczynnik KO pokazuje, że nokautowali 4 na 5 rywali, więc wychodząc na ring wychodzili po KO, które wchodziło.
 Autor komentarza: Brylant
Data: 23-04-2010 14:03:51 
Bedyie w koncu ten Buffer na gali czy nie?

Mi to by nawet Atanachi wystarczyl, lubie jego okrzyki...

From Gilowice, Poland....


Kurde Kiedy Ta walka....
 Autor komentarza: Klimek
Data: 23-04-2010 14:04:04 


Ja tam sobie myślę że w tej walce naprawdę wszystko sie może wydarzyć, nie będę zaskoczony naprawdę żadnym rozstrzygnięciem ...
 Autor komentarza: Olaf
Data: 23-04-2010 14:05:39 
Tomek wyjdzie pewnie koło 5.
 Autor komentarza: Undercover
Data: 23-04-2010 14:06:31 
musi być Buffer , ma podpisaną umowę z HBO ; )
 Autor komentarza: Klimek
Data: 23-04-2010 14:07:51 
skąd wiesz ? raczej nie, gala zaczyna sie o 4, Adamek i Arreola wyjdą między 7, a 8 rano
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 23-04-2010 14:09:03 
KidDynamite - Dokładnie McCall, Purritty, Shavers to puncherzy którzy polowali tylko na KO nawet nie interesowało ich czy prowadzą na punkty czy nie!!! skupiali się na tum aby w końcu upolować przeciwnika.

TA:" Nie ma takiego boksera, który chce wygrać przed czasem i wygrywa. Tak mówią tylko laicy, którzy nie znają się na boksie."
Heheehe- polecam Tomaszowi obejrzenie walki Ron Lye - Foreman tam rzeczywiście obaj myśleli o technice i wygranej punktowej:)))))

 Autor komentarza: ykene
Data: 23-04-2010 14:12:11 

Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 14:03:02
Autor komentarza: unlocer Data: 23-04-2010 13:58:15 Nawet jak wychodzi znokautować to nie znaczy ,że mu się uda.

"No ok.. w przypadku największych puncherów, ich współczynnik KO pokazuje, że nokautowali 4 na 5 rywali, więc wychodząc na ring wychodzili po KO, które wchodziło."

ok Kid ale zwroc uwage ze jezeli w tym przypadku chodzi o arreola to w swojej karierze zawodowej nie miał zbytnio utytułowanych przeciwników, jedynie Kliczko ,ktorego nie znokautował a wrecz z nim przegrał. A Tomek ma dosc umiejetnosci aby nie dac sie złapac na ko ze strony Arreoli
 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 14:16:28 
ykene,

Nie odnoszę się teraz do walki Arreola-Adamek. Tylko do stwierdzenia Tomka.

To jest wywiad, prowadzony na szybko przed jedną z najważniejszych walk Tomka w karierze (bardziej myśli już pewnie o sobocie, nie o wywiadach, zdjęciach itp.). Po prostu odniosłem się tylko do jednego pytania z wywiadu, na które odpowiedź wydała mi się dość niefortunna, tyle w temacie.
 Autor komentarza: ykene
Data: 23-04-2010 14:20:11 
ahe jesli tak to ok zgadzam sie z Toba
 Autor komentarza: markos12345
Data: 23-04-2010 14:23:21 
Tomasz życzę powodzenia w walce pokaż mu te swoje cwańcyki kopniesz prawą i arreolę przewrucisz :)
 Autor komentarza: dlanas3
Data: 23-04-2010 14:24:36 
Tomek jest dobry technicznie ale często obrywał za dużo ciosów ponoć miało się to poprawić. Bardzo czekam na walkę i mam nadzieje że Tomek pokarze klasę. Trzymam kciuki i powodzenia "GÓRAL"!!!
 Autor komentarza: Lssah1939
Data: 23-04-2010 14:26:18 
no napewno, vitek go nie przewrocil, chyba ze masz na mysli przewrocenie jak chambers wladka;)
 Autor komentarza: GoldenBoy
Data: 23-04-2010 14:33:50 
Adamek to bokser z dużymi umiejętnościami a przede wszystkim z psychiką i charakterem mistrza. Wierze gorąco że Polska w końcu za sprawą Tomka zdobędzie upragniony pas mistrza świata Królewskiej Dywizji !!

Powodzenia Tomek !!!!
 Autor komentarza: darbarek
Data: 23-04-2010 14:43:59 
. Adamek will display his remarkable resilience by surviving Arreola’s best punches and will continue to fight back. Ultimately, though, the punches will begin to wear Adamek down and he’ll be unable to continue at some point in the later rounds. Takie sa prognozy Ring Magazine na nadchodzacy boj. Strzachnela mnie, poniewaz tez zakladam podobny scenariusz ale ja w przeciwienstwie do biblii boksu wierze w Tomka.
 Autor komentarza: Undercover
Data: 23-04-2010 14:51:12 
kto będzie sędziował ?
 Autor komentarza: rogal
Data: 23-04-2010 14:55:57 
Moi drodzy.

Angulo i Julio wychodzą o 5.15-30, więc walka Adamka nie zacznie się wcześniej jak o 6.00

Michael Buffer będzie na 100%

pozdrawiam
 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 14:58:53 

Ja też już się trochę zakręciłem... początkowo gala miała być transmitowana około 03:00 przez OTWARTY Polsat. Wczoraj widziałem migawkę, że otwarty ma zacząć transmisję o 05:15 ???

Redakcjo,

Czy jest już jakaś oficjalna ramówka gali oraz kiedy wchodzi OTWARTY Polsat ?

 Autor komentarza: psychox
Data: 23-04-2010 15:02:11 
No i gdzie to ogladac w necie! :(((
 Autor komentarza: Lesiu2412
Data: 23-04-2010 15:32:02 
Tomasz, wierzę, że zwyciężysz! Dla Ciebie warto zarywać noce, bo zawsze dajesz z siebie wszystko, a Twe pięści nigdy nie godzą oponenta w jajca, a nogi nie niosą Cię do szatni przed zakończeniem walki! To właśnie Ty jesteś ostatnią nadzieją białych!!!!!!!!! ^^
 Autor komentarza: Laik
Data: 23-04-2010 15:58:14 

"- A będziesz chciał im utrzeć nosa i poszukać nokautu?
TA: Nie ma takiego boksera, który chce wygrać przed czasem i wygrywa. Tak mówią tylko laicy, którzy nie znają się na boksie. "

Widzę,że nie rozumiecie tej wypowiedzi.Już tłumaczę.

Wczoraj Tomek zadzwonił do mnie,prosząc o radę jak taktycznie rozegrać pojedynek.Ja powiedziałem Mu,żeby nie wychodził do ringu z nastawieniem na KO,bo nie tędy droga.Tomek jednak miał inne zdanie,troszkę się posprzeczaliśmy i stąd ta wypowiedź.



 Autor komentarza: KidDynamite
Data: 23-04-2010 16:03:08 

Laik,

Dzięki, w takim razie zwracam honor i przepraszam:) Pozdrów Tomka i życz mu powodzenia ode mnie, bo pewnie zadzwoni do Ciebie przed walką po ostatnie wskazówki i kilka słów otuchy:)

 Autor komentarza: Laik
Data: 23-04-2010 16:08:50 

KidDynamite,

Za późno.Już teraz nie można się z Nim kontaktować.Po walce przekażę Mu pozdrowienia od Ciebie ok?

 Autor komentarza: Lssah1939
Data: 23-04-2010 16:15:55 
psychox


dzwonilem do polsatu i przez neta bedzie szlo obejrzec tylko gale z gdyni na ipli
 Autor komentarza: Kamyk
Data: 23-04-2010 16:22:27 
ale sie po Laiku przejechal!! I dobrze bo to idiota
 Autor komentarza: odyniec
Data: 23-04-2010 16:53:17 
dla mnie nie ma znaczenia,,,dla mnie nie ma roznicy...moze wogole nie ma zdania ?

w sumie sie nie dziwie ze taka nedzna rozmowa bo i pytania mega standardowe i pewnie tylko w tym tygodniou odpowiedzial juz tysiac razy na takie
 Autor komentarza: hopefeld
Data: 23-04-2010 17:46:17 
ykene
masz rację ten pojedynek będzie stał na innym poziomie, ale skoro Estrada narzucił Tomkowi taki poziom że ten miał problem z pokazaniem swoich umiejętności w pełni a na dodatek pozostał niesmak po tej walce to jaki dopiero poziom narzuci Arreola? mój typ wygrana Tomka minimalnie na punkty
 Autor komentarza: zin
Data: 23-04-2010 19:56:46 
najmądrzej odpowiedział wam Laik , tylko z waszym myśleniem jest coś nie ten teges ;))))
 Autor komentarza: mencel
Data: 23-04-2010 19:59:59 
~Tyson po jakimś czasie chciał tylko nokautować czekał na jeden cios

Oczywiście,że stawiam na Adamka ma doświadczenie,wiele osiągnął w swojej byłej wadze i tu moim zdaniem pokona Arreolę nie ważne czy przez Ko,ważne żeby pokazali we dwóch ciekawą walkę.
 Autor komentarza: Bezol38
Data: 23-04-2010 22:41:00 
Ta walka to niebendzie taka sobie zwykla.
 Autor komentarza: bravojasiu
Data: 24-04-2010 14:44:13 
Wiadomość została ocenzurowana, ponieważ jest niezgodna z regulaminem. Użytkownik bravojasiu piszący z IP: 83.5.162.51 dostaje ostrzeżnie. Jeśli będzie dalej łamał regulamin, zostanie usunięty ze społeczności użytkowników serwisu.

 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.