DIRRELL SKAZYWANY NA PORAŻKĘ W STARCIU Z ABRAHAMEM

Bukmacherzy zdają się nie wierzyć w zwycięstwo Andre Dirrella  (18-1, 13 KO) w marcowym pojedynku z Arthurem Abrahamem  (31-0, 25 KO). Na wygranej 26-letniego Amerykanina można całkiem nieźle zarobić, bowiem kursy mieszczą się w przedziale od ok. 2.40 do ponad 3.00. "The Matrix" jest też czarnym koniem, jeżeli chodzi o zwycięstwo w całym turnieju. Poprawne przewidzenie jego tryumfu w Super Six może nawet kilkunastokrotnie zwiększyć postawioną stawkę. Drugi od końca Mikkel Kessler, ma według bukmacherów czasem i dwukrotnie większe szanse na końcowe zwycięstwo. Abraham, po znokautowaniu Taylora, jest obok Warda głównym faworytem. Czy jednak zdoła sobie poradzić z kolejnym Amerykaninem, który jest od "Bad Intensions" pięściarzem młodszym, szybszym, bardziej zdesperowanym i przede wszystkim wciąż jeszcze głodnym sukcesu?

W pierwszej rundzie turnieju Dirrell przegrał w bardzo kontrowersyjnych okolicznościach z Carlem Frochem. Amerykanin stracił punkt za faule, ale jego przeciwnik mógł bezkarnie stosować zapaśnicze chwyty i rzucać nim o matę ringu. Ciosy nacierającego Brytyjczyka zazwyczaj pruły powietrze i tylko bardzo nieliczne z nich dochodziły celu. Dla sędziów i angielskiej publiczności to jednak wystarczyło. Niejednogłośny werdykt wskazywał na Frocha. Czy tamtego wieczoru Dirrell mógł pokonać "Kobrę"?

Najważniejszym błędem Amerykanina była zbyt bierna postawa w ringu. Dzięki swojej szybkości i niespotykanej gibkości przez większość walki skutecznie unikał niebezpieczeństwa, ale za rzadko kontrował i co najważniejsze - nie bił kombinacjami. Nie dawał się trafiać, ale też sam nie wyprowadzał zbyt wielu uderzeń. Z drugiej jednak strony - jeżeli Dirrell był gorszy od Frocha, to Floyd Mayweather powinien mieć w rekordzie porażkę z Oscarem De La Hoyą, a David Haye z Nikołajem Wałujewem. Każdy kibic mógłby wymienić więcej podobnych przykładów.

Wpadający w liny po swych niecelnych uderzeniach "Kobra" wyglądał na tle Dirrella jak słoń przy baletnicy, przez całą walkę widać było jego braki w technice, a momentami można było odnieść wrażenie, że w ringu znajdują się profesjonalista i amator. Na pewno nie można mu jednak odmówić konsekwencji i woli walki. Gdy w 10-tym starciu Dirrell rzucił się do ataku po utracie punktu, Froch przetrwał kryzys i wyraźnie zamroczony zdołał dotrwać do gongu. W kolejnej odsłonie znów Dirrell zranił go jednym z lewych sierpowych, ale Froch tak samo szybko się pozbierał. Ani na moment nie odpuścił i po raz kolejny udowodnił, że posiada mentalność mistrza. Tę samą cechę zdaje się posiadać kolejny rywal Amerykanina - Arthur Abraham.

Technicznie Abraham nie jest bokserem lepszym od przeciętnego pod tym względem Frocha. Jest od niego nawet wolniejszy - zarówno na nogach, jak i przy zadawaniu ciosów. Bardzo powoli się rozkręca, nie posiada dobrego refleksu, ani ringowego sprytu. Mimo tego jest jak dotąd zabójczo skuteczny. Jego dwa podstawowe atuty to siła fizyczna i szczelna podwójna garda. W tym pierwszym nie ma sobie równych wśród uczestników Super Six. Abraham bije najmocniej w całej kategorii, a jedynie Edison Miranda zdaje się dysponować podobnym ciosem w prawej ręce. Kolumbijczyk jest też jedynym, który tak skutecznie zdołał się przedrzeć przez jego obronę (złamał Abrahamowi szczękę w piątej rundzie ich pierwszego pojedynku). Abraham jest tzw. "slow starterem" i choć trudno w to uwierzyć, nie ma on w rekordzie żadnego zwycięstwa w pierwszej rundzie. W rozkładzie "Króla Arthura" nie znajdziemy żadnych wielkich nazwisk (poza wypalonym Jermainem Taylorem, którego naturalizowany Niemiec ciężko znokautował kilka sekund przed ostatnim gongiem). Największe dotychczasowe zwycięstwo Abrahama to techniczny nokaut w czwartej rundzie rewanżowego starcia z Mirandą, który przystąpił do pojedynku po koszmarnym laniu z rąk Kelly Pavlika.

30-letni były mistrz IBF w kategorii średniej miewał już jednak spore problemy z nieznanymi szerszej publiczności zawodnikami. Oprócz wymienionego wyżej Mirandy, wiele kłopotów sprawili mu Kofi Jantuah, Lajuan Simon i Mahir Oral - pięściarze mający nad Abrahamem przewagę szybkości i gibkości. Dirrell jest niewątpliwie najszybszym zawodnikiem w całej stawce Super Six. Dysponuje też dość mocnym ciosem i ma doskonały refleks. Wie, że porażka w starciu z Niemcem ormiańskiego pochodzenia oznacza dla niego koniec przygody z turniejem. Jeżeli wyciągnie odpowiednie wnioski ze swojej pierwszej porażki, to powinien poradzić sobie z surowym technicznie Abrahamem i zwyciężyć go na punkty. "Król Arthur" nie jest zawodnikiem na tyle aktywnym, by móc wywrzeć presję na rywalu, który znajduje się w ciągłym ruchu. Przypomina odrobinę Victora Oganova, którego "Matrix" pokonał kilkanaście miesięcy temu.

Dirrell jest o dziesięć centymetrów wyższy, ma też sporo dłuższy zasięg rąk. Zapowiada obijanie tułowia Niemca, co ma go zmusić do opuszczenia rąk po kilku rundach. Wówczas Amerykanin zacznie bić swoimi szybkimi kombinacjami. Twierdzi również, że nie popełni dwa razy tych samych błędów i nie będzie marnował okazji na wyprowadzanie ciosów. Potrafię sobie wyobrazić Abrahama mającego ogromne kłopoty z ruchliwością przeciwnika. Być może bezradny "Król Arthur" zostanie nawet poddany przez swój narożnik lub lekarza ringowego, gdy jego twarz zacznie puchnąć, oczy będą się zamykać, a łuki brwiowe krwawić. W tym pojedynku obstawiam jednak punktowe zwycięstwo Dirrella, choć potężnego fizycznie Abrahama nie można będzie w żadnej chwili skreślić. Bardzo jednak możliwe, że na mój pogląd wpływa chęć zamieszania w klasyfikacji turnieju. Bo czy w trzeciej rundzie nie byłoby dużo ciekawiej, gdyby w najbliższych starciach zwycięstwa zanotowali również Allan Green i Mikkel Kessler?

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: drag
Data: 23-02-2010 22:09:17 
nie zgadzam sie

Abraham ma lepsza szybkosc
 Autor komentarza: drag
Data: 23-02-2010 22:12:58 
ogolnie to smieszny artykul
 Autor komentarza: kolaj
Data: 23-02-2010 22:18:10 
Podpisuję się pod autorem. Nie docieniacie klasy Dirrella. Bez obrazy , ale nie wiem czemu, niektórzy zachwycaja się Abrahamem. Osobiście cenie jego siłe ciosu, poziom sportowy , który przedstawia mnie nie zachwyca.
 Autor komentarza: Lukasz1991
Data: 23-02-2010 22:37:36 
Ja stawiam 200 zł na Dirrella, ale ogladac nie zamierzam - za duży stres. Pamietam ze przed turniejem wielu wskazywalo Dirrella jako swojego faworyta do triumfu, teraz jest skazywany na pożarcie. Nie wiem dlaczego jedna jedyna porażka(zwyciestwo)tak diametralnie zmienilo poglady na jego temat. Nie wiem tez skad opinie ze jest szklany - jego szczeka nie byla jeszcze przetestowana
 Autor komentarza: Legionnaire
Data: 23-02-2010 22:45:27 
"jest jak dotąd zabójczo skuteczny."

Krotko i na temat!


"nie ma on w rekordzie żadnego zwycięstwa w pierwszej rundzie. W rozkładzie "Króla Arthura" nie znajdziemy żadnych wielkich nazwisk"

Szkoda, ze mimo wielu atraktywnych propozycji, tak wielu zrezygnowalo, np. Pavlik, Sturm. Z Dirrellem wygra na 100%!!!!!!!!!!!!!
 Autor komentarza: tonka
Data: 23-02-2010 22:49:27 
Lukasz1991
Twoja kasa, Twoja sprawa, ale ja bym nie obstawiał Dirrella, choć bardzo lubię tego zawodnika. Jest dobrze wyszkolony, szybki, giętki, techniczny, ale boję się, że tzw. delikatność u Andre przegra z prostym stylem na przeczekanie, podwójną gardą i betonowym uderzeniem chłopa od Sauerlanda. Obym się mylił, ale pieniędzy na Amerykanina bym nie postawił.
 Autor komentarza: Markoss
Data: 23-02-2010 23:31:58 
dziwne
A czy wiekszość z was zapomniała o tym pięknym porzekadle "szybkość w boksie zabija" Abraham to tak jak napisał autor Siła fizyczna i zajebista garda.... do tego szereg pięknych nokautów ale czesto okupionymi naprawde wyrówanymi walkami ze swoimi przeciwnikami naprawde równej klasy. Fakt efekt pokonania Mirandy Marqueza Orala czy Taylora to naprawde spore osiagniecia tak samo jak bycie niepokonanym i dierzenie pasa mistrza świata...

Abraham to bokser z czołowki ale mocno ograniczony...co prawda w walce z Takim Pawlikiem obstawiam wygraną króla Artura i z kazdym kto lubi kontaktowy boks.... Ale taki Martinez w limicie średniej swietnie pracujący na nogach i ostroźnie punktujący robi Abrahamowi UD. Abraham jest troche jak J.L.Castillo wolno sie rozkręca a im przeciwnik bardziej zmęczony tym bardziej go ciśnie. Z nim sie nie da boksowac cofając albo iść na wojne bo jego ciosem defensywą to samobójstwo. Abrahama mozna wypunktować polegając na szybkich nogach i umiejetnym rozłożeniu sił. Pytanie tylko czy Dirrel jest na tyle ukształtowanym bokserem zeby realizowac taką taktyke?? Faworytem napewno jest król Artur ale dla mnie minimalnym.... Dirrel umiejętności posiada pytanie tylko jak sobie poradzi z NIemieckim Ormianinem na dłuższym dystansie

 Autor komentarza: georgedawid
Data: 23-02-2010 23:54:43 
Absolutnie nie zgadzam sie z artykułem.
Mimo że nie przepadam za nim jednak powiem: szybki on jest a po za tym ma taki styl.
Czy Pavlik miał lepszych rywali ? A Kessler ?
Nie walczył tylko z Pavlikiem i Sturmem i to z powodu że ci unikali go.
 Autor komentarza: MyStyle
Data: 24-02-2010 00:09:40 
Ja uwazam ze SuperSix to zarówno szanse jak i pewien problem

Wiadomo nikt nie będzie mógł mówic iż nie dane uczestnikom było walczyc z najlepszymi. Dla kibićów tez super sprawa

Ale np Kessler przegrywa z Frochem i koniec jego kariery wg mnie

SuperSix może zniszczyć w krótkim tempie uczestnika tej "zabawy"
 Autor komentarza: Grzywa
Data: 24-02-2010 07:34:35 
Nie lubie Abrahama, z Miranda walke nr;1 przegral, wielki przekret. Nie walczy on ciekawie, nie lubie go ogladac, zaslania sie garda i stara sie polowac, jest dosc szybki i bardzo mocny, ale technikiem to on nie jest. Dirrel to zawodnik mlody, polegajacy na refleksie i szybkosci, dobry technicznie, ale troche bez doswiadczenia. Walczy dosc ladnie ale przypomina mi bardzo Chada Dawsona, ktory choc dobry to malo kto chce go ogladac. Mysle iz Direll sie nie da upolowac i wygra na punkty.
 Autor komentarza: Legionnaire
Data: 24-02-2010 08:15:42 
Abraham nie jesj wielkim technikiem to fakt, jego najwieksze osiagniecie w boksie amatorskim, to mistrzostwo regionu.Jednak boks zawodowy rzodzi sie swoimi prawami, a w tym akurat Artur nie ma sobie rownych. Czy jest on do pokonania? Jest, ale nie w tej walce i nie stym rywalem.
 Autor komentarza: Lukasz1991
Data: 24-02-2010 16:15:25 
A według mnie Dirrell ma największe szanse na wygrana z nim spośród wszystkich w Supersix. Nie ma mozliwości wygranej Abrahama na punkty, nie wydaje mi sie też aby trafił i znokautował amerykanina, choć oczywiscie nie wykluczam całkowicie takiej możliwości. Właśnie obejrzałem po raz kolejny walkę z Frochem i jeszcze bardziej utwierdziłem sie w przekonaniu, ze nalezalo mu sie zwyciestwo. Jego bledem w tej walce bylo to ze dal sie wciagnac w brudny boks. Dziwi mnie decyzja o odjeciu mu punktu podczas gdy anglik rzucał nim o mate przytrzymywal lewa reka i bil w tyl glowy, i nic, nawet ostrzezenia. Były sytuacje gdy mogł zadac cios lecz tego nie robił lecz można to spisać na karb młodości i braku doświadczenia. Mama nadzieje że juz w kolejnej walce wyciagnie wnioski, jeśli tak i bedzie walczyl madrze nie dając sie trafic to nie widze innej opcji niz wygrana na punkty Matrixa
 Autor komentarza: Daw
Data: 24-02-2010 18:51:45 
Abraham zrobi z Dirrellem to samo co z Teylorem tylko jescze szybciej to znaczy go znokautuje tak stawaiam!
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 24-02-2010 20:59:00 
wielu prymitywnych bokserów jest "zabójczo skutecznych" do czasu spotkania z bokserami najwyższej klasy - zabójczo skuteczny był Hatton do czasu walk z Mayweatherem i Pacquiao - wtedy był już "zabójczo bezradny". Podobnie Tua miażdzył "średników z czołówki" a z Lewisem i byrdem wyglądał jak miś niezdarek. Ward moim zdaniem pokona Abrahama, czy da radę Dirrel nie wiem ale napewno przy kursie 3-1 rozsądniej jest stawiać na Andre
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.