COLONNA: DLA GOŁOTY TO SPRAWA OSOBISTA

Sam Colonna- trener czterokrotnego pretendenta do tytułu mistrza świata wszechwag Andrzeja Gołoty (41-7-1, 33 KO) mocno wierzy w zwycięstwo swojego podopiecznego w zaplanowanym na 24 października pojedynku z Tomaszem Adamkiem (38-1, 26 KO).

UNIBET: GOŁOTA- 3.75, ADAMEK- 1.25 >>

- Jest większy. Ma większe doświadczenie. Oczywiście nie jest powiedziane, że większy mężczyzna musi od razu być lepszym pięściarzem, ale w tym przypadku umiejętności obydwu są bardzo wysokie.- mówi chicagowski szkoleniowiec w wywiadzie dla sport.pl- Widziałem niejedną porażkę większego boksera, ale w tym przypadku Andrzej traktuje walkę bardzo osobiście, trenuje bardzo ciężko siedem dni w tygodniu, biega i jeździ na rowerze, po kilkadziesiąt mil na treningu. Nie opuścił nawet jednego treningu. Dla niego ta walka jest wszystkim.

- Wiadomo, szybkość nie będzie po jego stronie ani młodość. Musi być więc sprytniejszy i musi cenić swoje ciosy, nie marnować ich. Być lepszym taktycznie, więcej myśleć w ringu.- dodaje Colonna- Dlatego wiele wysiłku wkładamy w ćwiczenie pracy nóg, przemieszczania się po ringu, zadawania większej liczby ciosów oraz unikania ciosów. Pracujemy też nad szybkością, no bo w ogóle musimy poprawić nasze słabe strony, ale główny pomysł to być mądrzejszym w ringu, wykorzystać doświadczenie.

WYWIAD RADOSŁAWA LENIARSKIEGO Z SAMEM COLONNĄ >>

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: witusIV
Data: 14-10-2009 10:44:13 
Jeżeli to sprawa osobista nie chciał bym być w skórze Adamka. Gołota może jest stary ,ale według mnie wściekły Gołota to niebezpieczny Gołota. Adamek może ponieść sromotną porażkę i bardzo trudno będzie mu się z niej podnieść. Drugi plus dla Gołoty jest taki co on ma do stracenia? NIC. Adamek jest mistrzem świata i on jest uznawany za faworya. Nawet jak Gołota przegra i tak zapiszę się w historji polskiego boksu jako ten , który dostarczał kibicom ogromnych emocji.
 Autor komentarza: EsoxNH
Data: 14-10-2009 10:47:52 
racja, liczę że będzie piękna wojna w ringu !
 Autor komentarza: glaude
Data: 14-10-2009 10:48:47 
Dziwią mnie takie przygotowania: "biega i jeździ na rowerze, po kilkadziesiąt mil na treningu". Andrzej nigdy nie miał problemów z wytrzymałością i wydolnością. Popracowaliby lepiej dużo nad jego psychiką- bo to jego najsłabsza strona.
Nie ma co udawać, że problem nie istnieje. W przeciwnym razie pierwszy atak Tomka, może być ostatnim dla Gołego.
 Autor komentarza: kacza
Data: 14-10-2009 10:53:10 
Powinno byc ciekawie jesli Andrzej nie zaliczy jakiejs wpadki na poczatku walki badz kontuzji.A tak ogolnie to 41 lat to nie taka jeszcze tragedia
 Autor komentarza: cham
Data: 14-10-2009 10:55:50 
glaude) "Dziwią mnie takie przygotowania: "biega i jeździ na rowerze, po kilkadziesiąt mil na treningu". Andrzej nigdy nie miał problemów z wytrzymałością i wydolnością. Popracowaliby lepiej dużo nad jego psychiką- bo to jego najsłabsza strona."

A mnie nie dziwią. Gołota ma prawie 42 lata. Nie trenował przez kilka ładnych miesięcy, więc wytrzymałość nie jest już taka, jak kiedyś i trzeba nad nią pracować. Dziwne byłoby gdyby Gołota nie biegał. Co do psychiki to co tu można zmienić w tym wieku? Ja pisałem wczoraj, że Gołota nie powinien być spięty na początku walki. Na konferencji wydawałby się być pewny swego, a dodatku wie, że Adamek to nie Brewster i nie rzuci się raczej na niego od pierwszej chwili, a nawet jeśli tak zrobi to nie znokautuje Andrzeja, bo nie jest na to odpowiednio silny. Psycholog czy praca nad psychiką to była potrzebna 10 lat temu, a nie teraz.
 Autor komentarza: myyyk
Data: 14-10-2009 10:56:31 
Być lepszym taktycznie od Adamka to nie jest takie proste. Przewaga doświadczenia? Andrzej miał więcej klasowych przeciwników, ale nie od wszystkich miał czas się czegoś nauczyć, a Adamek wyróżnia się konsekwencją i myśleniem w ringu. Oszczędzanie ciosów? Sądziłem, że raczej presja siły, choć bez szybkości to może nic nie dać. Jeśli to nie zasłona dymna, to Colona także nie widzi, podonie jak Kostecki, żadnych atutów Andrzeja w tej walce, a jego pomysł to stałe poruszanie się po ringu, unik i polowanie na mocny cios. Na to chyba czeka Tomek - jego unik i cios będą szybsze.

Nadal kibicuje Gołocie, ale z coraz mniejszą nadzieją.
 Autor komentarza: meh
Data: 14-10-2009 11:13:48 
Oby walka trwała jak najdłużej, niech wygra lepszy i niech będzie czysto, bez fauli. VIVA GOŁOTA!!!
 Autor komentarza: cymekhzl
Data: 14-10-2009 11:18:51 
bedzie dobrze facet siedzi w boksie kupe lat
jedno jest pewne emocji nie zabraknie
go Andrew !!!
 Autor komentarza: Ania
Data: 14-10-2009 11:22:02 
Andrzej do boju ! A potem zmieciesz Kliczkę jednego po drugim :)

To taka optymistyczna wersja alternatywnej rzeczywistości :))
 Autor komentarza: odyniec
Data: 14-10-2009 11:33:58 
rownie dobrze mozna zazartowac

Tomek do boju ! A potem zmieciesz Kliczkę jednego po drugim :)

To taka optymistyczna wersja alternatywnej rzeczywistości :))
 Autor komentarza: glaude
Data: 14-10-2009 11:50:41 
Cham, nie zgodzę się z Tobą. Nie od dziś wiadomo, że szybkość wytrzymałościowa jak i sama wytrzymałość właśnie rosną z wiekiem (do 40-45 r. ż.). "Nadtrenowanie" jej nie ma sensu. Widać z tego, że Andrzej nastawia się na długi pojedynek- ale co jeśli będzie szybki ?

A nad jego pszychiką należy pracować zawsze, długo i często- dopóki zamierza walczyć.
 Autor komentarza: klakun
Data: 14-10-2009 11:51:03 
Zwykła gadka aby podkręcić atmosferę, zwiększyć oglądalność i wyprzedać bilety. Tere fere..sprawa osobista i takie tam bzdety. W sumie zwykle gadanie każdego boksera przed walka. Ring wszystko zweryfikuje! A po walce i tak podadzą sobie rękę, padną w ramiona...a przegrany pogratuluje zwycięzcy.
 Autor komentarza: glaude
Data: 14-10-2009 11:57:49 
no i dobrze, bo są facetami na poziomie.
 Autor komentarza: cham
Data: 14-10-2009 12:05:10 
glaude) Ale nie rozumiesz jednej rzeczy. Gołota nie trenował od 8 czy 9 miesięcy. To nie jest tak, że 5 miesięcy temu miał walkę, nie doznał żadnej kontuzji i przez ten czas mógł dbać o formę. Po takiej przerwie trzeba trenować nad wytrzymałością tym bardziej, że Andrzej będzie walczył z zawodnikiem szybszym, który prawdopodobnie będzie się starał narzucić szybkie tempo walki. Poza tym nie słyszałem, by bokser przygotowujący się do walki nie trenował wytrzymałości. Przecież to jest podstawa.
 Autor komentarza: badsonn
Data: 14-10-2009 12:06:18 
hahah juz nie moge sie doczekac. ci co jada do lodzi beda mieli gradke:D
 Autor komentarza: otke
Data: 14-10-2009 12:06:40 
się okarze jak będzie, co do pracy nad psychiką Tiger już wiele lat temu przyznawał że regularnie nad tym pracuje ze specjalistami. Teraz Cro Cop też wspominał o wizytach u psychologów lub nawet psychiatrów. A w obozie Gołego jeszcze nigdy o tym nie słyszałem. Albo się z tym ukrywają albo są mało profesionalni. Zresztą i tak Gołota jest słaby psychicznie więc efektów raczej nie ma.
 Autor komentarza: jordan
Data: 14-10-2009 12:10:29 
zgadzam się z chamem apropo wytrzymałości no i trzeba dorzucić do tego trochę rozrywkowy tryb życia Andrzeja, co również wiąże się z osłabieniem jego wydolności. :)
A jeżeli chodzi o atuty Gołoty to moim skromnym zdaniem tylko i wyłącznie siła fizyczna nic więcej. No ewentualnie doświadczenie, ale też w tym nie ma tak porażającej różnicy. Jeżeli chodzi o wynik walki to najprawdopodobniej wysoko na pkt wygra Adamek. Ale nie zdziwiłbym się również gdyby Andrzej doznał jakiejś kontuzji i walka zakończyłaby się prze TKO czy cos w tym stylu.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 14-10-2009 12:16:13 
41 lat dla boksera wagi ciężkiej jest jeszcze jako tako dopuszczalne pomijam ewenementy w osobach Hopkinsa czy kiedyś wspaniałego Foremana, należy też sobie uświadomić, że Gołota podczas kariery dużo przyjął od najlepszych bokserów globu, przeszedł szereg kontuzji i nie od dzisiaj się mówi, iż to jednoręki bandyta w dodatku stres który u niego sie pojawia w momencie wchodzenia do ringu tylko nawarstwia problemy i wzmaga pojawianie się urazów(vide pojedynek z Austinem przed którym notabene też pokazywał spory luz, a gdy przyszło co do czego to dało się zauważyć u Andrzeja spore usztywnienie)tutaj możemy mieć powtórkę z rozrywki, wątpie aby Gołota nagle u schyłku kariery emanował betonową psychiką to tylko taka gra ale kto się dzisiaj na nią nabierze, a co się tyczy "Górala" i odmawianie mu szans na sukces w królewskiej kategorii, czy ktoś jeszcze pamięta Michaela Moorera, on bodajże zaczynął półciężkiej i nie przeszkodziło mu to w zdobyciu tytułu w najwyższej wadze, tak więc jak dla mnie to będzie koniec legendy Gołoty i mocne wejście Adamka w HW.
 Autor komentarza: Kamyk
Data: 14-10-2009 12:17:12 
wiadomo jak sie zakonczy ta walka...wiadomo kto wygra ,ale ja nawet jak by Andrzej zostal znokautowany w 1 rundzie zawsze bede mial do niego szacunek. Jemu sie to nalezy chociazby za to ze w ogole wyjdzie do tej walki ,no ale na 99proc. Adamek wygra ,i to wlasnie jemu nalezy kibicowac bo on jest przyszloscią :) A ci co mowia ze Golota wygra to chyba za duzo bajek sie naogladali ,ale jak by byla odwrotna sytuacja czyli Adamek 41 a Golota 34lata to chyba wynik walki bylby jeszcze bardziej oczywisty... Szybkosc w boksie spala!
 Autor komentarza: meh
Data: 14-10-2009 12:18:33 
To prawda. Myślę jednak, że tego nie dało się i nie da się zmienic u Andrzeja. On po prostu taki jest, na początku walki zawsze jest spięty, czasem mniej i walczy,a czasem bardziej i stoi.. Co do wytrzymałosci warto przypomniec takie postaci ja Foreman( w wieku 45 lat zdobył mistrza świata)czy np. Fragomeni walczacy w dzisiejszych czasach tez ma wspaniałą wydolnosc w ringu (przypomnijcie sobie walkę z Włodarczykiem, dla mnie było to zaskakujące- jak świetnie Fragomeni był przygotowany, a jednoczesnie obciach, że Włodarczyk tak go zlekceważył i poprostu słabo się przygotował). Ludzie myślą, że w wieku 41 lat jest się juz dziadem i trzeba kłaśc się do trumny. Nie prawda, to druga młodosc człowieka,ale Andrzej nie będzie już tak sprawny niestety.. za dużo kontuzji i przerw w boksie. Boję się o jego lewy prosty..
 Autor komentarza: meh
Data: 14-10-2009 12:21:32 
chciałbym sprostowac, moje określenie " TO PRAWDA" było do poprzednich komentarzy na temat psychiki
 Autor komentarza: glaude
Data: 14-10-2009 12:21:59 
Jordan- sądzę, ze Andrzej zawsze prowadził sportowy tryb życia. Nigdy nie było po nim widać nadwagi. Nawet jeśli miał dłuższą przerwę między walkami imponował sylwetką. Ten facet ma taki przepis na życie. O jakim "rozrywkowym trybie życia" piszesz ?

Kamyk, a w boksie to spala jedynie głupota. Jeśli ktoś walczy z głową i ma świadomość swoich słabości- potrafi powalczyć.
 Autor komentarza: Kamyk
Data: 14-10-2009 12:26:46 
glaude-co ty pleciesz??chodzi ci o to ze niby Golota bedzie mial przewage doswiadczenia??ze bedzie cwany??po pierwsze...Golota nigdy nie byl cwany w ringu ,wrecz przeciwnie np.Bowe itp. a po drugie Adamek przewalczyl wiecej rund od Goloty wiec zastanow sie co ty piszesz pajacu
 Autor komentarza: jordan
Data: 14-10-2009 12:31:47 
Otóż Andrzej jest tzw. fenomenem. Tacy jak on rodzą się raz na jakis czas. Ten facet potrafił imprezować całą noc, a na następny dzień wstać, i że tak powiem nówka nierdzewka. Ma, a raczej będąc młodszym, MIAŁ niesamowity organizm.
Hmm.. Prostując. Andrzej przebalował pół życia i jako młody bokser nie wpływało to na jego kondycje ze względu na jakieś czynniki. To tak samo jak taki Pudzianowski ma niesamowity metabolizm i co zje to za przeproszeniem wysra, czy Armstrong, który posiada niezwykła wydolnośc płuc i poprzejechaniu jakiejś ilosci km na rowerze miał tętno takie jak u zdrowego młodego chłopaka, siedzącego na fotelu. To są tzw. fenomeni, niezwykli ludzie. I wydaję mi się, że Gołota mając przerwę w treningu również nie oszczędzał sobie przyjemności takich jak imprezy i wydaję mi się, że dziś już jako 'dziadek' będzie to miało wpływ na jego wytrzymałość.
 Autor komentarza: chupit
Data: 14-10-2009 12:34:09 
Hehe co nowy news na stronie to w komentarzach stara dobra gadka :D To chyba powód do tego żeby poczekać te 10 dni ;) Po walce sobie pogadamy.
 Autor komentarza: HARDPUNCH
Data: 14-10-2009 12:34:45 
A MNIE WYDAJE SIE ZE TO BEDZIE TAK IZ GOLOTA SPROBUJE WALCZYC Z KONTRY Z RACJI TEGO ZE EJST WOLNIEJSZY A ADAMEK W OBAWIE O SWOJA GLOWE BEDZIE SYPAL PROSTYMI Z DYSTANSU I DOSKOKU - TAK WIDZE PIERWSZE 2 , 3 RUDNY BO OSOBISCIE WYKLUCZAM PORAZKE ANDRZEJA W 1 STARCIU
 Autor komentarza: meh
Data: 14-10-2009 12:40:52 
KAMYK ale co z tego ze Gołota ma mniej rund w zawodowym boksie. To dlatego ze około 15-stu przeciwników znokałtował w pierwszej rundzie, a to o czymś świadczy. Oprócz tego przeboksował masę walk w amatorce. nie pamietam ile dokładnie, 200? Może ktos lepiej pamięta ile dokładnie. W każdym razie JEST BARDZIEJ DOŚWIADCZONY.
 Autor komentarza: Daro603
Data: 14-10-2009 12:45:36 
Według mnie Gołota wygra tę walkę.
Myślę że Adamek nienajlepiej zadebiutuje w wadze ciężkiej.
Ja stawiam na Gołotę. Myślę że Gołota znokautuje Adamka:-D
 Autor komentarza: cymekhzl
Data: 14-10-2009 12:46:55 
do walki niewiele czasu a spekulacji nie brakuje...
ciekawe czy ktos przewiduje taki scenariusz:
Gołota niszczy adamka w 5-6 rundzie
Gołota dostaje walke z Austinem/Williamsonem równiez wygrywa przez KO= kolejna walka o tytuł i to juz naprawde ostatnia szansa tj. pas IBF w HW czyli władek co dalej ? tego to nawet King nie przewidzi

Andrzej nadzieja umiera ostatnia .
Urwij mu łeb !!!!!!!!!!!!
 Autor komentarza: meh
Data: 14-10-2009 12:51:52 
To co powidziałes naprawdę należy sie GOŁOCIE, za całokształt i za jego pech w karierze, wszelkie kontuzje i wypadki oraz walki z Byrdem czy Ruziem. Mogłoby tak byc:)
 Autor komentarza: hitman
Data: 14-10-2009 13:04:43 
jak golota przegra i tak bede go lubial
nigdy nie zapomne tych zrywanych nocy,wielkich emocji
podczas walk andrzeja panuje inni klimat niz podczas walk adamka
zycze adamkowi mistrza swiata w HW ale nigdy nie bede podczas jego walk taki podekscytowany jak podczas walk goloty
 Autor komentarza: glaude
Data: 14-10-2009 13:05:07 
Kamyk !
Pajacem byłem tylko raz (dokładniej przebrany za pajaca)- gdy moja młodsza córka 6 lat temu leżała na kardiologii dziecięcej z zapaleniem mięśnia sercowego. Nie obrażaj mnie, bo ja Cię nie obraziłem- i nie mam zamiaru obrażać. Za bardzo się podniecasz, ale widać takie prawo młodości- chociaż jak dla mnie to zwykły brak kultury.

Napisąłem:"Kamyk, a w boksie to spala jedynie głupota. Jeśli ktoś walczy z głową i ma świadomość swoich słabości- potrafi powalczyć." I tyle ! Jak sobie dośpiwałeś z tego więcej, to już kwestia twojej wybujałej wyobraźni.

W przeciwieństwie do wielu userów tutaj, nie wiem jak się zkończy walka- chociaż faworytem dla mnie (i to zdecydowanym) jest Tomek.
I nie zachowuj się Kamyk tak, jak jeszcze parę miesięcy (czy z rok) temu niejaki Andre. Szanuj innych to inni będą Ciebie szanować- taka rada doświadczonego człowieka.
 Autor komentarza: mch
Data: 14-10-2009 13:05:11 
I teraz zobaczcie pod którymi informacjami jest najwięcej komentarzy;) Dla fanów boksu Andrzej Gołota ma szczególne miejsce. Nie neguje Górala bo to bardzo dobry pięściarz, jednak Andrzej to Andrzej. Zobaczymy jak to będzie w ringu, pozdrawiam
 Autor komentarza: Kalifek
Data: 14-10-2009 13:16:46 
Jeśli tylko chce walczyć ze względów osobistych, to obawiam sie, że może go to zgubić.
 Autor komentarza: Woody
Data: 14-10-2009 13:57:39 
Andrew, Andrew, Andrew Goooooooolotaaaaaaaaaa!!!!!!!! :)
 Autor komentarza: jacmax72
Data: 14-10-2009 14:03:53 
Andrzej, widziałem Twoje WSZYSTKIE walki. Sercem jestem z Tobą!
 Autor komentarza: amin
Data: 14-10-2009 14:14:04 
GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGŁOTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 Autor komentarza: przemo663
Data: 14-10-2009 14:27:28 
Amin pomijając fakt, że zgubiłeś jedno "o" w nazwisku Andrew to chciałem zadać laickie pytanie jak to zrobiłeś, że wyjechałeś poza "ramkę komentarza" ?.Przynajmniej u mnie tak to wygląda.Czyżby dal ciebie nie istniały granice nie do przejścia?
 Autor komentarza: koziouuu
Data: 14-10-2009 14:27:58 
DLACZEGO DZISIAJ NIE JEST 23 PAZDZIERNIK?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?
 Autor komentarza: mik36
Data: 14-10-2009 14:33:29 
a ja jestem ciekaw czy Tomek ostro zaatakuje w pierwszej rundzie , czy jednak powoli zacznie .A takie tam moje przemyślenia :)
 Autor komentarza: koziouuu
Data: 14-10-2009 14:39:57 
Mysle ze Tomek zacznie tak jak z Banksem, czyli na spokojnie bedzie chcial old mana zmeczyc i zdemotywowac przez kolejne rundy.
 Autor komentarza: meh
Data: 14-10-2009 14:54:31 
tez tak mysle, szybkie proste i trzymanie na dystans. MIMO WSZYSTKO VIVA GOŁOTA!!
 Autor komentarza: capricornxxx
Data: 14-10-2009 16:23:52 
przemo663.

Wiesz, są pewne sposoby na przekraczanie różnych zresztą granic.
Te wirtualne wcale nie należą do najtrudniejszych.

Czasem wystarczy się przespacerować ulicą, w klimacie "big city nights".

W tym przypadku chodzi chyba o gumę do żucia...
 Autor komentarza: Laik
Data: 14-10-2009 16:28:40 



Tylko Gołota ma taką moc,aby wyjść poza ramkę...



 Autor komentarza: MAXIMVS
Data: 14-10-2009 20:03:34 
haha, dobre laik doobreee!
wpis amina potwierdza teorię, że Gołota jest nieprzewidywalny.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 14-10-2009 20:30:10 
wynika z tego ze Golemu przydalo by sie ze tygodnie w klasztorze shaolin tak na wzmocnienie psychy
 Autor komentarza: przemo663
Data: 14-10-2009 22:57:04 
Nie sądziłem, że zadając laickie pytanie odpowie mi Laik w sposób iście nielaicki:)

 Autor komentarza: capricornxxx
Data: 14-10-2009 23:04:12 
Widać moc jest z nim... Ciągnie się i ciągnie.
 Autor komentarza: przemo663
Data: 15-10-2009 01:06:03 
Pełna zgoda.Z potęga Jedi nie ma co polemizować.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.