GOŁOTA - ADAMEK O IBF INTERNATIONAL?

Ekipy Tomasza Adamka (Main Events) oraz Andrzeja Gołoty (Don King Productions) prowadzą obecnie rozmowy z Marian Muhammad, szefową International Boxing Federation, o uznanie pojedynku dwóch Polaków  za walkę o tytuł IBF International. "Potencjał Adamka w wadze ciężkiej jest co prawda wielką niewiadomą, ale sam fakt, że jest brany pod uwagę przez promotorów najlepszych pięściarzy wagi ciężkiej na świecie, braci Władymira i Witalija Kliczko jako ich potencjalny rywal  w 2010 roku jest najlepszym wskaźnikiem jego wartości."- twierdzą przedstawiciele IBF, którzy 24 października w Łodzi będą nadzorowali  przebieg walki. Głównym sędzią walki Adamek - Gołota, będzie doświadczony, mający za sobą prawie 20-letnią karierę na zawodowych ringach,  Bill Clancy.

TOMASZ ADAMEK: SERWIS SPECJALNY >>

Andrzej Gołota nie przykłada wielkiej  uwagi do faktu, że walka może być  o tytuł (nie ten najbardziej znaczący, ale mający swoją wagę) jednej  z czterech najważniejszych organizacji we współczesnym boksie, ale ma to znaczenie dla samych promotorów. Szczególnie dla Main Events, które zdaje sobie sprawę, że jeśli nie pojawią się lukratywne finansowo i prestiżowo walki w wadze junior ciężkiej, to Tomek na stałe pozostanie w wadze ciężkiej. Zwycięstwo nad Gołotą i osiadanie pasa IBF International w wadze ciężkiej byłoby też automatycznie przepustką do pierwszej piętnastki w rankingu, niejako sankcjonując ewentualny wybór Adamka przez braci Kliczko jako przeciwnika w walce o jeden z  posiadanych przez nich tytułów.

Dla Andrzeja Gołoty walka w Łodzi to wyzwanie, które- jak sam mówi: "ma pokazać, czy jeszcze mam czego szukać w boksie" i w razie zwycięstwa dać mu szansę walki jeśli nie o tytuł, to przynajmiej z bardzo dobrymi rywalami.  Czy jest realne by najlepszy polski „ciężki” w historii otrzymał walkę o tytuł? Musiałby zajść naprawdę specjalny zbieg okoliczności, a przede wszytskim musiałby do siebie przekonac stacje telewizyjne by tym utytułowanym w wadze ciężkiej opłacało się walczyć z nieobliczalnym Polakiem. Stacje telewizyjne z Europy mogłyby zaryzykować- pytanie tylko czy na to samo ryzyko zdecydowaliby się ewentualni rywale Andrzeja Gołoty.

ANDRZEJ GOŁOTA: SERWIS SPECJALNY >>

Jedno jest pewne- obaj mogą liczyć w ringu na  doświadczonego, zdającego sobie sprawę z wagi tego pojedynku sędziego. Bill Clancy, który jako punktowy oceniał tak spektakularne  i trudne do wytypowania walki jak pojedynek o trzy mistrzowskie pasy Nate Campbella z Juanem Diazem, a w ringu m.in walkę o tytuł najlepszego boksera świata bez podziału na kategorie wagowe  Manny Pacquiao, na pewno nie będzie żadnemu z  pięściarzy przeszkadzał, mając dobre kontakty zarówno z Main Events, jak Don King Productions.

Przemek Garczarczyk, ASInfo

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Lukimbo
Data: 08-10-2009 16:56:25 
Przedwczoraj postawiłem 200 zeta na Gołotę, Andrzej walcz!!!
 Autor komentarza: Tasman
Data: 08-10-2009 17:03:40 
szkoda ze expekt ma tak malo boksu do obstawiania
 Autor komentarza: badsonn
Data: 08-10-2009 17:11:55 
haha odliczam dni do walki, ale bedzie klimat w Arenie:))
 Autor komentarza: posejdon
Data: 08-10-2009 17:13:14 
Znowu federacja IBF chce zarobić.King piecze swojego barana na polskim ogniu,mam nadzieję ze nie będzie mu smakował
szef kuchni
 Autor komentarza: Tasman
Data: 08-10-2009 17:13:23 
nigdzie nie moge znalezc jaka kolejnosc walk bedzie na tej gali, wie ktoś moze coś na ten temat?
 Autor komentarza: aha474
Data: 08-10-2009 17:14:24 
Dopiero 1-gong upewni mnie że ta walka się odbędzie.Nie snuję kasandrycznych wizji ale coś może jeszcze się wydarzyć(np. kontuzja).
 Autor komentarza: MAXIMVS
Data: 08-10-2009 17:23:03 
lukimbo, ja też wczoraj chciałem postawić na Andrzeja, ale wkurzyłem się bo kurs na niego się popsuł z 4,00 do 3,75. Poprawił się natomiast nieznacznie kurs na Adamka z 1,20 na 1,25.
 Autor komentarza: rysiozklanu
Data: 08-10-2009 17:26:26 
TYLKO GDZIE MOŻNA POSTAWIĆ ZAKŁAD???
 Autor komentarza: icom78
Data: 08-10-2009 17:35:33 
no ja tam wiem tyle że jak gołota nie złapie kontuzji to będzie ciekawie dlatego że największy problem gołoty może nie być problemem bo gołota sie adamka wogule nie boi i wyjdzie pewny siebie i będzie robił swoje.A ten pasek to może jest ochłap ,bo dziś to chyba pas gazety ,,Ring'' jedynie coś znzczy a te pasy, rankingi itp to jedna wielka LIPA!!!!!
 Autor komentarza: kacza
Data: 08-10-2009 17:37:16 
Ciekawe jak to wszystko sie zakonczy bo opcji jest za.....e duzo
 Autor komentarza: mch
Data: 08-10-2009 17:53:01 
Ja niestety gali nie zobaczę, bo jadę na pielgrzymkę maturzystów do Częstochowy . No ale na spokojnie prześledzę potworki.
 Autor komentarza: Laik
Data: 08-10-2009 18:29:29 



mch,

Dzięki,za poprawę humoru :D

Ja też postawię na Andrew ze dwie stówki,ale tylko dlatego,bo wysoki kurs i emocje większe będą.

Jeśli chodzi o wynik walki obawiam się,że Andrzej się rozsypie...




 Autor komentarza: mch
Data: 08-10-2009 18:33:13 
Laik : czyżby Ciebie czekało to samo co mnie ?:D
 Autor komentarza: otke
Data: 08-10-2009 18:36:29 
barcia Kliczko myślą o następnej kasowej(może) walce przed emeryturą.
 Autor komentarza: Laik
Data: 08-10-2009 18:41:46 



mch,

Broń Boże!!! :D


 Autor komentarza: xxxxx
Data: 08-10-2009 19:22:33 
mch: widze ze nie tylko ja w tym roku zdaje mature.Jednak ja od pielgrzymek jestem daleki.

Go Go ANDREW!!!
 Autor komentarza: mch
Data: 08-10-2009 19:22:38 
hehe spoko ;)
 Autor komentarza: Undercover
Data: 08-10-2009 19:22:55 
Wiecie co? skąd u was ta niechęc do adamka... że nie ma szans z klitschko, itd.. że jest.. słaby technicznie. dużo gorszy od klitschków... że nie ma ciosu... że roy jones jr znokautowałby adamka wciągu 4 rund... wy wogule walczyliście kidyus w ringu? wiecie jaki to trudny kawałek chleba?... ludzie.. jedna sprawa.. np... walka banks-adamek.. gdyby adamek chciał zaatakował by banksa od 1 rundy i byłby nokaut w granicach 4-5 a tak musiał na polecenie gmitruka przciczekac na tarcie banka i mielismy nokaut dopiero w 8 rundzie..walka z gomezem... adamek specjalnie zaboksował 8 rund .. znokautowałby go do 5 rundy.. itd.. mozna pisac w nieskonczonosc..adamek jest na poruwnywalnym poziomie technicznym co bracia klitschko... jest szybszy , ma lepsza prace nóg... klitschko ma dłuzszy zasieg ramion, lewy prosty jak tomek.. walka jest otwarta... ja bym stawiał na tomka..
 Autor komentarza: mch
Data: 08-10-2009 19:24:07 
Ja tam jadę raczej jako na wycieczkę niż na pielgrzymkę;P No ale ostatni wyjazd całą klasą i takie tam więc to trzeba przeżyć. Szkoda mi tej walki, ale zobaczę w powtórce, a wyjazdu nie powtórzę;)
 Autor komentarza: sportsman3
Data: 08-10-2009 19:25:21 
Stawiam na Adamka jest bardzo szybki,odporny i wspaniale kontruje,o czym przekonał się Cunningham 3 razy,Gołota to już nie ten sam bokser który wspaniale walczył z Ruizem i Byrdem (moim zdaniem były to wygrane walki Andrzeja).Poza tym Andrzej jeszcze nie walczył z tak szybkim przeciwnikiem.Tomek niestety skończy Andrzeja w 3 lub maks.5 rundzie.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 08-10-2009 19:26:23 
Ach ten Andrzej, jakie on wzbudza emocje niemniej tym razem nie powstanie niczym feniks z popiołów ten pojedynek to gwóźdź do trumny dla Gołoty, on nie musi się bać Adamka ale Tomek też nie za bardzo ma się kogo obawiać bo niby czym jednoręki bandyta ma zagrozić szybkiemu niczym błyskawica "Góralowi" chyba nie masą która bez nóg i jako takiej aktywności na niewiele się zda, dla mnie będzie to replay z Adamek vs Bell tylko, że w królewskiej kategorii i może potrwa dłużej niż ww. walka.
 Autor komentarza: Ania
Data: 08-10-2009 19:40:29 
Bardzo lubię Andrzeja i mam wielką nadzieję, że zaskoczy nas pozytywnie w najbliższej walce. Będę mu kibicować, ale obawiam się, że nie da rady.
Na pewno nie przestraszy się Adamka, bo on nigdy nie bał się teoretycznie słabszych bokserów. Sądzę, że na początku walka będzie wyrównana, może nawet Andrzej zdobędzie jakąś przewagę, ale niedługo potem Adamek będzie trafiał szybko i celnie, a Gołota będzie bezradny. Nie wykluczona jest też kontuzja, bo jak wiadomo Andrzej ma już swoje lata. Sercem za Andrzejem.
 Autor komentarza: poszukiwacz
Data: 08-10-2009 19:56:51 
Sercem jestem za dwoma. I Andrzej i Adamek znaczą dużo dla boksu i dla mnie jako kibica - mam nadzieję, że podobnie jak dla innych polskich kibiców. Nie lubię też ich bezproduktywnej krytyki. Powinien wygrać Adamek bo przynajmniej ma zdrowie do dalszej kariery a Gołota może przecież przegrać z godnością - taką mam nadzieję.
 Autor komentarza: MAXIMVS
Data: 08-10-2009 20:33:16 
poszukiwacz, cyt.: "... a Gołota może przecież przegrać z godnością...".

Nie wyobrażam sobie aby Gołota mógł porażkę z Adamkiem tak potraktować. Gołota przegrywał w swej karierze z największymi z największych, porażka z cruizerem byłaby dla niego sromotą. Jeżeli ja miałbym wybierać to wolałbym aby to Tomek (używając twojej terminologii) " przegrał z godnością".
 Autor komentarza: MAXIMVS
Data: 08-10-2009 20:40:57 
Ta gala mogłaby być idealnym pożegnaniem z kibicami i zakończeniem kariery Andrzeja – wygrać w ojczyźnie z polskim liderem, potwierdzając tym samym swoją wartość i zdobyć przy okazji pasek (niech będzie , że od spodni). Happy end.
 Autor komentarza: poszukiwacz
Data: 08-10-2009 20:46:47 
znając podejście Gołoty to pewnie masz rację MAXIMVS, że ciężko mu będzie to tak potraktować.Ale są tacy co walkę z tym cruizerem traktują poważnie będąc na szczycie wagi ciężkiej
 Autor komentarza: otke
Data: 08-10-2009 21:06:26 
Adamek to świetny bokser wag półciężkiej i cruzer, nikt tego nie podwarza. Ale już w HW mam wątpliwości, oczywiście jest faworytem w walce z Gołotą, ale tak naprawdę ta walka niczego jeszcze nie udowodni, jak stoczy ok 3-4 walki wtedy będzie można coś oceniać. Życzę mu powodzenia, ale z 2 strony trochę skromności by mu się przydało, szczególnie jak mówi o braciach Kliczko.
Undrcover, porównywanie lewych Tomka i Kliczków jest bez sensu, to nie ta siła, nie ten zasięg, wogóle wszystko nie te. Jestem pewien że z akurat z nimi nie ma czego szukac w ringu. Niech walczy z każdym, ale nie z nimi.
 Autor komentarza: szymonides222
Data: 08-10-2009 21:11:00 
Przedewszystkim jesli Gołota by wygrał walke z Adamkiem co podkreslam hipotetycznie jest to niemozliwe,, to niezakończyło bysie panowie na happy endzie został by wystawiony do walki z Kliczkooo,,, a pozatym on z Adamkiem dostanie straszne ciegii i niema co dysklutowac tu o dalszych walkach chyba ze tylko poto zeby nastawiac głowy dla kasy co w Przypadku Gołoty i jego teamu jest bardzo prawdopodobne
 Autor komentarza: poszukiwacz
Data: 08-10-2009 21:28:42 
Uważam, że Adamek w wadze ciężkiej to wielka niewiadoma. Gołota zdrowy i dużo młodszy miałby dzisiaj dużo większe szanse na sukces niż Adamek, ale to już niestety gdybanie. Życzę Gołocie jak najlepiej, więc niech kończy z boksowaniem bo szkoda zdrowia. Zasłużył na więcej niż osiągnął.A Tomasz jest pewny siebie ale i ma charakter, wiadomo że nie pęknie, w każdej walce jaka Go jeszcze czeka można być pewnym jego determinacji i zimnej kalkulacji, pewnym że tanio nie sprzeda skóry choćby przegrywał. Już mu wybaczyłem jego fascynację radiem maryja i osobą ojca redaktora.No cóz nie wszyscy są idealni - więc wolę mówić dobrze i o Adamku I o Gołocie. Choćby dlatego, że pierwszy jest jedynym polskim bokserem, który ma pas The Ring, a drugi za to że dostarczył nam wielu nieprzespanych nocy i adrenaliny.
 Autor komentarza: AdamekFan
Data: 09-10-2009 14:27:48 
Undercover - popieram
Jezeli walczyl Adamek, bylo ok, kazdy za nim, nikt inny nie mial z nim szans bla bla bla. Nawet gdy napisalem przed walką z USS ze obawiam sie tej walki, zostalem "zjechany". Lecz gdy Gołota ma z nim walczyc nagle Adamek ni z kąd ni z nikąd staje sie "pyszalkiem""nieskromny""cienki technicznie""słaby fizycznie" itd.
Nie rozumiem was, potem jak Tomek dopelni formalnosci z Gołotą i bedzie walczył w HW bedzie super Adamek itd... ludzie ! mozna kibicowac Gołocie ale po co obrazac Tomka, jedynego Polskiego boksera który potrafi wygrywac. "najwiekszym zwierzeciem jest Polak dla Polaka" :| Zastanówcie sie. Adamek jest teraz w szczytowej formie, chce walczyc w HW i "my" jako kibice powinniśmy mu pomóc w tym, trzymac go w tej decyzji a jest jak jest.
Adamek nie ma warunków na HW ?
Tyson - 177cm, Tomek - 187cm. Waga ? naturalnie waży tyle ile potrzeba do HW. Jest świetny, ma mocny cios, twardą szczenke ale Wy robicie z niego nie wiem kogo zlego bo walczy z Gołota który tylko potrafi Kpic z Tomka choc sam nic nie osiągnął ( nie wypominac mi tu walk z Sandersem, Bowe czy Ruizem) bo paska nie było (poza jakims latynocośtam). Pas The Ring pewnie tez nic nie znaczy bo Tomek walczy z Gołotą ?
Zastanówcie sie, można kibicowac Gołocie ale powinniscie miec szacunek.
 Autor komentarza: otke
Data: 09-10-2009 15:56:15 
"Tyson - 177cm, Tomek - 187cm. Waga ? naturalnie waży tyle ile potrzeba do HW"
hehehehehe.........
 Autor komentarza: AdamekFan
Data: 09-10-2009 20:30:57 
heh?
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.