ANDRZEJ GOŁOTA: WRACAM PO NOKAUT

Po raz pierwszy listopada 2008 roku, od  feralnego wieczoru w chińskim Czengdu, kiedy kontuzja wyeliminowała  z walki Andrzeja Gołotę juz w pierwszej rundzie, najlepszy polski pięściarz wagi ciężkiej pojawił się na bokserskim treningu! "Do tej pory traktowałem te wszystkie opowieści o walce z Adamkiem jako żart. Od dziś wiem, ze naprawdę taka walka się odbędzie. Bo mam już datę- 10 października, może tydzień później, ale na pewo w październiku, w Polsce, we Wrocławiu lub Łodzi. Dlatego jestem na pierwszym tereningu od 10 miesięcy. Miałbyć prywatny i zupełnie tajny, ale co ja mam do ukrycia? Wszyscy wiedzą, że mam  znokautować Adamka. I tak się będę na tę walkę przygotowywał. Na nokaut.”- mówi Andrzej Gołota.

ANDRZEJ GOŁOTA: SERWIS SPECJALNY >>

Krótko po pierwszej po południu, Chicago Boxing Club, nowa sale treningowa Sama Colony, trenera Andrzeja Gołoty. Słychać dzwonek oznajmiający, że ktoś otworzył frontowe dzwi i po kilkudziesięciu sekundach ukazuje się w sali Andrzej Gołota. Po raz ostatni był tutaj w październiku ubiegłego roku, przygotowując sie do walki z Ray’em Austinem. Gołota wygląda potężnie, jakby przybyło mu z 10 kilogramów mięśni. Wita się z Samem, który  zaczyna od słów "znowu urosłeś?" i obaj mężczyżni, którzy znają sie się już ponad 18 lat, zaczynają się śmiać. Nic się nie zmieniło...

Andrzej idzie sie przebrać, a ja rozmawiam z Samem o walce z polskim mistrzem świata IBF wagi junior ciężkiej. "Nie wierzyłem, że kiedykolwiek dojdzie do tej walki, ale Andrzej mówi, że ją mamy, więc zaczynamy przygotowania. Andrzej ma dziś  nie dłużej niż godzinę. Wiadomo, pierwszy raz będzie bił operowaną  lewą ręka, ma za sobą 10 miesięcy przerwy. Taktyka będzie jedna- musi znokautować Adamka, bo na punkty Andrzej tej walki nie wygra. Przez nokaut może, bo Tomek Adamek jest przekonany, że Gołota go nie trafi. To nierealne, nie przeciwko tak doświadczonemu bokserowi jak Gołota, który na pewno coś wymyśli. Ja mu w tym pomogę, ale to będzie dla nas bardzo trudna walka. Zaczynając od dobrania sparingpartnerów, na taktyce kończąc . To dla mnie z wielu względów będzie sprawa osobista. Wiem, że dla niego też. Mamy do walki solidne osiem tygodni treningów. Wystarczy, ale jak widziałeś jak wygląda Andrzej to wiesz, że to będzie siła kontra szybkość. I doświadczenie czyli 2-1 dla Gołoty”.

Z szatni wychodzi Andrzej i z zaplanowanej godziny robią się  prawie dwie. Andrzej zaczyna od walki z cieniem, słuchając uwag Colony, który ciągle pokrzykuje, by Gołota zwracał uwage na pracę nóg i po każdym ciosie skracał dystans. Trening na 200-funtowym worku trwa prawie 30 minut, ale widać, że Andrzej choć każdy cios z prawej ręki bije silnie, lewą, operowaną rękę, stara się oszczędzać. Seria ćwiczeń rozciągajacych i powrót na ring. Colona zakłada rękawice do oklewpyarania, ustawia Andrzeja na  bicie seriami, ale Gołota ma inny pomysł: "To ty staraj się mnie trafić, a ja będę robił uniki”. Pierwsze dwa "ciosy" Sama trafiają w rękawice, ale następne już tylko w w powieterze, kiedy Polak schodzi z linii ciosu szybciej, niż zadaje uderzenia jego trener. ”Widzisz? Da się zrobić.”- komentuje Gołota, który spędza jeszcze na biciu kombinacji następne trzy rundy, z każdą chwilą się rozkręcając. "Dziękuję Andrzej, zaskoczyłeś mnie jak na pierwszy raz.”- mówi Colona kończąc trening. Siadamy do rozmowy z Andrzejem Gołotą...

- Możesz uwierzyć w to, że przygotowujesz się do walki z Tomaszem Adamkiem, który jeszcze dwa lata temu bił się w wadze do 175 funtów? Ile ty masz dzisiaj?
Andrzej Gołota:
Jakieś 265, może parę więcej lub mniej. Nigdy w to nie wierzyłem, to była dla mnie zabawa na słowa. Teraz tak nie jest bo słyszę, że mamy już datę i prawie miejsce: 10 października, może tydzień później, ale na pewno w październiku, w Łodzi lub Wrocławiu. Jak usłyszałem datę, to po raz pierwszy zaczęłem traktować sprawę na poważnie.

- Robi ci różnicę, gdzie będziesz walczył?
AG:
Mogła być Warszawa, ale tak, to nie za  bardzo. Chyba zostało jeszcze paru kibiców, którzy będą mnie dopingować, a nie Adamka.

- Nigdy, jako bokser wagi ciężkiej nie walczyłeś z takim rywalem...
AG:
Fakt. Najbliżej był chyba Byrd w 2004, ale on jest szybszy i trudniejszy do trafienia niż Adamek. Tak w każdym razie mówią, ja się tam nie znam na boksie.

- Tomek Adamek chce na walce z tobą pokazać dwie rzeczy: że szybkość zawsze zwycięży z siłą, i że będzie miał szanse w wadze ciężkiej. Jak mógł Roy Jones jr. być mistrzem świata wagi średniej i ciężkiej, to może i Adamek?
AG:
Chyba on się nie porównuje do Jonesa? Jego nie można było trafić, a  zresztą walczył z  Ruizem, który nie ma ciosu. Wierzyć można we wszystko. Ring weryfikuje marzenia od rzeczywistości.

- Jak operowana ręka?
AG:
Zobaczymy jutro, dzisiaj ją oszczędzałem bo nie będę się wygłupiał na pierwszym treningu po operacji.  Zobaczymy za tydzień, dwa. Ma być dobrze, tak mówią lekarze.

- W narożniku Adamka stać będzie twój były trener, Andrzej Gmitruk, w twoim Sam Colona, były trener Adamka. Kto ma przewagę?
AG:
Śmiesznie wyszło, no nie? Kto ma przewagę? Nikt. Gmitruk trenował mnie 20 lat temu. Ja wiem, czego się po nim spodziewać, nie wiem czy on wie, jak ja będę walczył. Colona miał Adamka dwa lata temu. Sam sobie odpowiedz na  pytanie.

- Czego ci życzyć?
AG:
Tego samego co zawsze: treningów bez kontuzji. I kibiców po mojej stronie.

Rozmawiał w Chicago: Przemek Garczarczyk

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Grypser86
Data: 28-07-2009 16:27:48 
Ogolnie fajny artykul, walka sens ma jak dla mnie ,moze Gołota ma wiecej do stracenia. Mi sie wydaje ze poprostu za ta walka stoja ogromne pieniadze i dlatego Adamek jest taki podbudowany ta walka : pieniadze + sprawdzenie sie w HW. Ogolnie bede neutralny podczas tej walki,ale Adamek ma jeszcze przyszlosc , Gołota juz raczej u schylku kariery..
 Autor komentarza: jagielskce
Data: 28-07-2009 16:34:09 
`I kibiców po mojej stronie`. Na szczęscie Andrzej ma kibiców którzy są z nim na dobre i na złe , i będą zawsze z nim .Ciekawie sie czytało artykuł. Będzie sie działo
 Autor komentarza: TIGER
Data: 28-07-2009 16:48:19 
trzymam kciuki ANDRZEJ!!!
 Autor komentarza: TIGER
Data: 28-07-2009 16:51:38 
Grypser86 golota ma wiecej do stracenia? golota nie ma nic do stracenia jak przegra to przegra z mistrzem swiata2 kategori wagowych i mozliwe kolejnej a jak adamek przegra to co?... przegral z 40letnim andrzejem golota który jak wiadomo walki traktuje juz tylko jako hobby:))
 Autor komentarza: bartick13
Data: 28-07-2009 16:59:43 
Hobby? nie, wg. mnie to już nie hobby:) Z Adamkiem ma coś do udowodnienia, NR. 1 bez względu na wiek w Polsce.
 Autor komentarza: mario
Data: 28-07-2009 17:05:53 
sercem za gołotą rozumem za adamkiem
 Autor komentarza: Kicaj82
Data: 28-07-2009 17:12:14 
TIGER co ty pleciesz?
Gołota ma zdecydowanie więcej do stracenia niż Adamek. Podkreślasz że jest to mistrz 2 kategorii tylko że ucieka przed Cunnem, każdy to widzi ale wszyscy jakoś wpatrzeni w Adasia,jak ludzie mieli świra na punkcie Małysza była małyszomania teraz zaś Adaśkowanie z kim on tak naprawdę wygrał?
Gołota po walkach z Byrd i Ruiz został mistrzem tylko przez jakiś ślepców został okradziony z tych tyt. Gołota zawsze był nr 1 w Polsce i tak długo pozostanie
 Autor komentarza: jagielskce
Data: 28-07-2009 17:13:12 
Gołota całe zycie spędził w boksie wiec to nie jest jego hobby,to jest styl życia.I dlatego nikt mu nie wybije boksu z głowy.Pamiętam wywiad Gołoty z przed paru lat ,kiedy to Andrzej powiedział "ja mam tylko boks"
 Autor komentarza: amin
Data: 28-07-2009 17:21:40 
prawda jest taka ze z adamka zrobil sie prawdziwy kozak. przed walka w wywiadach zawsze zapowiada pewne zwyciesto. a gdzie jaki kolwiek szacunek dla rywala? teraz bierze walke z golota ktory jest po 40stce i nie do konca sprawny. jestem pewny ze gdyby golota bylby mlodszy o jakies 5 lat to tomek nigdy by sie na to nie zdecydowal. wiem jedno :jest to proba wypromowania sie ponizajac swojego bylego przyjaciela ktory juz juz daleki od swojego prime. sercem jestem za andrzejem. mam nadzieje ze na trybunach bedzie doping dla niego
 Autor komentarza: jagielskce
Data: 28-07-2009 17:23:10 
amin. to niech Ci którzy mają andrzeja w sercu jadą na te walke i dopingują go . ja tak zrobie i kilku moich znajomych też
 Autor komentarza: Kabel
Data: 28-07-2009 17:26:31 
Zgadzam sie z Tobą w 100% AMIN!! Niech troche Andrzej nauczy Pokory!!
 Autor komentarza: amin
Data: 28-07-2009 17:29:32 
kicaj82 masz 100% racje. adamek ucieka z cruiser przed cunnem. zanim stiv nie stal sie obowiazkowym pretendentem tomasz nie mowil nic ze juz w nastepnej walkce bedzie w ciezkiej. to samo mowi za siebie. poza tym jak mozna zostawic pas "the ring" dla walki wylacznie o kase w wadze ciezkiej. nie jestem za ta walka bo jestem za rodakami zawsze ale tu trzeba serce jakos oddzielic. andrew w ciegu swojej kariery pokazal ze ma charakter (chociaz wiel;u w to watpi), nigdy przed nikim nie spekal (tego powinien nauczyc sie adamek), walczyl z najlepszymi i 2 razy zdobyl tytul z ktorego go okradli. jest bez watpienia najlepszym ciezkim w historii boksu ktory nie maial okazji nigdy zawiesic na sobie pasa mistrza.
 Autor komentarza: DAREK
Data: 28-07-2009 17:35:53 
Witam Wszystkich Kibiców,

Panie i Panowie - spokojnie...bez złych emocji .
Dajcie Im się dobrze przygotować do tej walki .
Ja nie jestem żadnym ekspertem, ale mamy do czynienia z ADAMEK VS GOŁOTA, a więc :
młodość vs dojrzałość ;
duża szybkość i względnie duża siła vs szybkość i względnie duża siła ;
dobra odporność ( już chyba została sprawdzona parę razy ) vs dobra odporność ( zwłaszcza na ciosy z lżejszej wagi ) ;
super kondycja + super psychika i niesamowite serce do walki vs super kondycja ( zawsze była ) + słaba psychika i serce do walki;
i na koniec w narożniku :
GMITRUK vs COLONA - tych oceńcie sami ;

Ja nikogo nie krytykuję i nic nikomu nie narzucam . Niech wygra lepszy. Moim zdaniem jednak będzie to naturalny moment na pożegnanie się ze Starym, Niesamowitym Mistrzem ( Gołota ) i przywitanie i zaakceptowanie nowego, aktualnie już panującego Mistrza( Adamka ) .
Co więcej, myślę że jest to też dobry moment na to, aby po dobrej walce nagrodzić i pamiętać odchodzącego i nagrodzić i kibicować nadchodzącemu - bez żadnych złości, zgryżliwości i zawiści .
To jest naturalna kolej rzeczy...nikt nie jest wieczny...

Pozdrawiam
DAREK
 Autor komentarza: rys
Data: 28-07-2009 17:40:28 
Czy walka z Adamikiem dla Gołoty ma sens? Dla mnie nie, no chyba że jakimś cudem po wygranej Gołota dostanie w niedalekiej przyszłości walke o tytuł, co wydaje się oczywiste, ze nie. Jedynie honoraria wydają się być głównym argumentem przemawiającym za organizacją tej walki. Szkoda, że ta walka nie ma miejsca w momencie gdy Adamek miałby pas w ciężkiej, no ale...
Moim zdaniem Tomek boi się drugiej potyczki ze Steve'm Cunningham'em, walka z Hopkins'em jest póki co mało realna, natomiast w przypadku przegranej z Gołotą, Tomek może powiedzieć sorry panowie za wcześnie się tu wybrałem wracam do junior ciężkiej. Także ta walka jest najbezpieczniejszą i najbardziej opłacalną opcją dla Adamka.

Jednak biorąc pod uwagę ilość klasowych rywali jakich dostawał Gołota (w czym chyba tylko Klitscho go przeganiają) oraz, że go dwa razy oskubali z tytułu jestem za Gołotą i to jemu będę kibicował
 Autor komentarza: prozaq1
Data: 28-07-2009 17:41:23 
Gołocie nikt nie odbierze tego,że był jednym z najlepszych polskich pięściarzy..,ale teraz sala treningowa powinna służyć jemu juz tylko do podtrzymania kondycji.Jego czas już minął..I jak dla mnie bez znaczenia jest to kto wygra tą konfrontację,bo tutaj cel jest chyba tylko jeden-HAJS!!!No i może wreszcie wyjaśni się który z nich jest lepszy!
 Autor komentarza: zin
Data: 28-07-2009 17:43:04 
amin , skąd Ty to wziąłeś , że Adamek wakuje pas mistrza IBF i The Ring , przecież Adamek nie wakuje pasa i obrona z Cunnem będzie , tylko przełożona ...To wycieczka do HW , a nie przeniesienie się tam na stałe ...
 Autor komentarza: zin
Data: 28-07-2009 17:46:00 
amin , piszesz też , że Gołota nigdy przed nikim nie spękał , a co było w walce z Tysonem ???... trochę obiektywizmu
 Autor komentarza: rys
Data: 28-07-2009 17:52:12 
W jednym się z Admin zgadzam

to jest promowanie się Adamka na plecach Gołoty,
który już swe lata świetności ma za sobą
41 lat i to po kontuzjach to nie 33 !!!
 Autor komentarza: amin
Data: 28-07-2009 17:56:43 
zin adamek musi obowiazkowo stanac do walki z cunninghamem. jedynym odstepstwem jest walka z hopkinsem (gdybt do niej doszlo mozna przelozyc walke z cunnem). taki warunki postawila federacja IBF. a co do walki z tysonem to mogl bys powiedziec ze spekal gdyby andrew nie wyszedl do ringu. walka sie odbyla, mike zdemolowal andrzeja w 2 rundy. gdyby w narozniku goloty stal jakis rozsadny trener to przerwal by walke. andrzej mial kontuzje karku i peknieta kosc policzlowa. poprostu zrezygnowal z dlaszej walki (a nie spekal) tak jak robi to wielu bokserow. tyle ze ich trenerzy nie robia takiego skandalu jaki byl wtedy.
 Autor komentarza: rogal
Data: 28-07-2009 17:57:43 
Jestem smutny i wściekły, że dochodzi do tej walki.

Co by się nie wydarzyło, będę czuł wieli ból, bo czy przegra jeden czy drugi - będzie bolała mnie dusza.

Kocham Gołotę, uwielbiam Adamka. Jak na to patrzeć ?

Będę całym sercem za Andrzejem. To on zapoczątkował moją już wielo, wieloletnią miłość do boksu.


Każdy na tej walce ucierpi, trenerzy, żony pięściarzy, dzieci, Ziggy, Pan Garczarczyk - wszystkim będzie głupio i smutno.

Przeklinam tego, co wymyślił tę niepotrzebną, bratobójczą walkę.


A mówiąc na zimno: wielkie, ogromne wydarzenie. Największe w polskim boksie.

Cała hala będzie po stronie Gołoty. Zobaczycie.

Gołota, boma ye ! boma ye !

pozdrawiam

rafał "rogal" rogacki



 Autor komentarza: jagielskce
Data: 28-07-2009 18:03:16 
Rogal mam nadzieję,że tak właśnie będzie,cała hala z Andrew ;) przecież w większości z nas to właśnie on wlał miłość do tego sportu. Mam nadzieję, że Adamek dostanie w końcu wymarzoną kasę i .. nokaut. Takie moje ciche marzenie,żeby Andrzej wrócił w wielkim stylu. Historia niemal jak z Rockiego.Okropna kontuzja,ale wola walki Andrzeja z pewnością kontuzjowana nie jest. I jestem pewien, że kasa dla Gołoty nie jest motywacją(w przypadku Adamka tylko kasa).
 Autor komentarza: mch
Data: 28-07-2009 18:09:57 
Teraz przemyślałem to na chłodno i... w sumie fajnie że będzie ta walka. Skoro jeden i drugi tego chce. Poza tym w USA zawodnicy walczą między sobą i nic sie niedzieje, przykład walka Hopkins - Pavlik itd.... Jeśli Andrzej bedzie dobrze przygotowany to niech walczą, bedzie ciekawie. To boks zawodowy, tu nie ma sentymentów ;) pozdro
 Autor komentarza: zin
Data: 28-07-2009 18:11:03 
amnin , to z blogu Adamka : "Mam bowiem możliwość zwrócenia się do federacji IBF o przełożenie o kilka miesięcy walki ze Steve , po to aby zakosztować walki w ciężkiej. Moi promotorzy prowadzą rozmowy na ten temat i wiele wskazuje na to ,że może któraś z tych propozycji wypalić "

tym się sugerowałem
 Autor komentarza: jagielskce
Data: 28-07-2009 18:19:41 
`mch` doskonały przykład Pavlik-Hopkins ,czy w Australi Cameroon-Tua.. i tam nikt nie lamentuje. a u nas czarna rozpacz u co niektórych.. a ja tam sie ciesze niesamowicie ,bo każda walka Andrzeja to dla mnie wielkie przeżycie.
 Autor komentarza: przemo663
Data: 28-07-2009 19:09:30 
Wcale na tą chwilę nie jest powiedziane, że Tomek straci pas IBF.Guilermo Jones nie walczył ponad rok w żadnej walce, a tytuł zachował więc spokojnie, zobaczymy jak to się jeszcze potoczy.Widzę, że niektórzy do końca życia będą już powtarzać, że Adamek uciekł przed Cunnem.Cóż jaki kraj taka mentalność.

Szkoda, że pan Przemysław Gancarczyk nie zadał Gołocie jednego pytania:

Czy zdajesz sobie sprawę, że ta walka u większości polskich kibiców powoduje niesmak i swego rodzaju rozdarcie emocjonalne?

Odpowiedź w stylu: To jest boks, tu nie ma miejsca na sentymenty, priorytetem są pieniądze, dla mnie osobiście jest w wielu przypadkach zrozumiała, ale w przypadku tej konkretnej walki brzmiałaby strasznie cynicznie i byłaby w moim odczuciu wielką potwarzą dla tych, którzy przez kilka czy kilkanaście lat zarywali noce dla Andrzeja i teraz robią to samo dla Tomka.Ja się sam do tego grona zaliczam i gdybym miał w sobie na tyle silnej woli, aby sobie takie wydarzenie odpuścić, nie obejrzałbym tego pojedynku.

Świetnie tą sytuację podsumował użytkownik Jerry przy okazji jednego z artykułów.Przypomniał motyw z westernu "Gunfight", kiedy to dwaj najlepsi rewolwerowcy w miasteczku, ulegli pieniądzom i presji tłumu i stanęli do wspólnego pojedynku, a gdy było już po wszystkim ten sam tłum odwrócił się od zwycięzcy i przegranego, bo dotarło do wszystkich, że obaj robiąc to tylko dla pieniędzy stracili w tej całej farsie honor.

Obawiam się, że teraz będzie w dużej mierze podobnie.Gdy zgasną światła i opadnie kurz , każdy kto w swoim sercu nosi zarówno Gołotę jak i Adamka, bez względu na wynik pojedynku będzie przez długie lata czuł swąd tej całej bokserskiej szopki.
 Autor komentarza: kazan
Data: 28-07-2009 19:19:00 
Walka moich dwóch ulubionych bokserów. Jednak Gołota to przeszłość, a Adamek to przyszłość. Gołota wiele razy mnie zawiódł, a Adamek nigdy. Kibicował będę całym sercem Adamkowi, bo jest mi zdecydowanie bliższy na dzień dzisiejszy. Tak swoją drogą, to wciąż wierzę, że do tej walki nie dojdzie :)
 Autor komentarza: Sake1986
Data: 28-07-2009 20:11:29 
a dla mnie wyglada jakby golota naprawde byl zaskoczony ze do tej walki dojdzie i raczej nie wyglada na bardzo zadowolonego tylko skoro bawilem sie na slowa to musze zawalaczyc.
 Autor komentarza: Szkodniqq
Data: 28-07-2009 20:23:19 
Te komentarze że Adamek ucieka do ciężkiej przed Cunnem są śmieszne :)
ale tym ludziom do rozumu się nie przegada :)
Kazan zgadzam sie z tobą też jestem za Adamkiem jeśli do tej walki dojdzie! Tomek zagwarantuje nam jeszcze nie jedną zarwaną noc :)
pozdro:)
 Autor komentarza: roniu92
Data: 28-07-2009 20:52:07 
Czy nam się pomysł tej walki podoba, czy nie, to inna sprawa, ale zobaczcie ile ta walka wyzwala w nas emocji, ile głosów w tej sprawie, a o to na pewno chodziło wszystkim, którzy to organizują. Czy się ta walka nam podoba, czy nie, ale i tak każdy z nas przyjdzie na halę lub zasiądzie przed telewizorem i obgryzając paznokcie obejrzy widowisko. Jeśli kogoś można winić za pomysł tej walki, to na pewno nie Adamka ani nie Gołotę, tylko Rozalskiego, to on nakręcił tą całą maszynkę. Tak czy inaczej czeka nas największe wydarzenie w historii polskiego boksu i myślę, że z tego powodu powinniśmy się cieszyć.
 Autor komentarza: xxxxx
Data: 28-07-2009 20:54:26 
KAzdy kibic boksu bedzie mmiał rozdarte serce komu kibicowac.To 2 najlepszych pięsciarzy w histori polskiego boksu zawodowego.Onie elekryzuja publiczność.Jeśli doszlo by do walk np Adamek vs Diablo lub Golota vs Saleta zpewnascia 90% kibicowalo by tym 1.Jednak w tej walce glosy rozkladaja sie mniejwiecej 50/50.To dlatego ze jedni posluchaja serca a drudzy rozumu ja stawiam na ANdrzeja
 Autor komentarza: Garaguron
Data: 28-07-2009 21:49:24 
Wiadomość została ocenzurowana, ponieważ jest niezgodna z regulaminem. Użytkownik Garaguron piszący z IP: 87.205.199.231 dostaje ostrzeżnie. Jeśli będzie dalej łamał regulamin, zostanie usunięty ze społeczności użytkowników serwisu.

 Autor komentarza: mike1920
Data: 28-07-2009 21:52:49 
Gołota: "ja się tam nie znam na boksie". Czy gośc który trenuje boks przez ponad 25 lat moze tak powiedziec? Swoją drogą walka bedzie smieszna. Dziwie sie Andrzejowi, bo ta walka nic mu nie da. Ma w niej małe szanse. Niepotrzebnie walczy, powinien zając sie trenowaniem z młodziezą. Miał swój czas. Jak wyszło to wyszło, ale przez kupę lat był najlepszym polskim bokserem w Polsce, najpopularniejszym Polakiem w US i chyba troche o to mu chodziło. W US popularność = kasa. Andrzej nie miał porządnego promotora, który nalezycie by go pokierował. Dzis narzekamy, ze dobrzy bokserzy walczą ze słabymi przeciwnikami, ale z tego punktu widzenia Andrzej to heros, bo walczył z całą czołówką. Czy mu to wyszło na dobre niech kazdy oceni, ale szacun mu sie należy. A Adamek jest na fali i, co tu duzo mówic zdecydowanym faworytem, ale tylko ze względu na wiek Gołoty.Niech zwycieży lepszy. Jedyną zaletą pojedynku jest to, ze przyczyni sie do promocji boksu w Polsce. Kazdy usłyszy o tym pojedynku i przy dobrej promocji kazdy bedzie chciał ją zobaczyc. I nie mam tu na mysli czytelników bokser.org, tylko laików, którzy nie interesują sie to wspanniałą dyscypliną sportu. Pozdrawiam kibiców Tomka i Andrzeja!
 Autor komentarza: jagielskce
Data: 28-07-2009 22:01:06 
mike1920- co to wypowiedzi Andrzeja `nie znam sie na boksie` to nie bierz tego do serca bo Endriu znany jest z takiego poczucia humoru. Zgadzam się, że ta walka bardzo spopularyzuje boks. I myślę też, że dużo młodych,kilkunastoletnich ludzi może ten pojedynek przyciągnąć do boksu. No bo przecież Gołota to legenda , o której sie dużo mówi i pisze więc czemu nie miał bym włączyć telewizora i go zobaczyć mimo że z boksem nie jestem za pan brat? myśle ze dużo ludzi będzie miało takie podejście.To będzie wielkie show.
 Autor komentarza: przemo663
Data: 28-07-2009 22:11:12 
Z tą popularyzacją boksu to bym uważał.Na pewno na jednodniowy wielki show możemy liczyć, ale na jakąś wielką falę nagłego zainteresowania pięściarstwem na dłuższą metę bym nie liczył.Żeby ten sport się u nas odrodził potrzeba zdecydowanie więcej.Potrzeba przede wszystkim więcej bokserów klasy Adamka i Gołoty.

Komentarze w stylu :
"KOCHAMY CIE ENDRIUUUUU!!!! PRECZ Z RADIEM MARYJA I ŁOJCEM RYDZYKIEM....SZACUN i POOBIJAJ RADIOMARYJOWCA.....PABIANICE ZA ENDRIUUU....KO DO 5 RUNDY....:-)) " są z lekka żałosne, choć w pewien sposób to standard w tym kraju.

Poglądy i światopogląd zostają w szatni.

A i taka mała dygresja co do wypowiedzi mika 1920.Andrzej promocję miał fenomenalną, drugiej takiej nie będzie miał pewnie żaden inny polski bokser.Andrew miał do tego w pakiecie cudowny talent, niestety zabrakło psychiki.Sam jest sobie winny, że nie został tym kim mógłby być w historii boksu.
 Autor komentarza: wojtass951
Data: 28-07-2009 22:14:57 
Nie dojdzie do tej walki
 Autor komentarza: Garaguron
Data: 28-07-2009 22:19:18 
Wiadomość została ocenzurowana, ponieważ jest niezgodna z regulaminem. Użytkownik Garaguron piszący z IP: 87.205.199.231 dostaje ostrzeżnie. Jeśli będzie dalej łamał regulamin, zostanie usunięty ze społeczności użytkowników serwisu.

 Autor komentarza: przemo663
Data: 28-07-2009 22:41:34 
@Garaguron
Wybacz,ale pięć minut wcześniej zanim skomentowałem twój wpis, przeczytałem na blogu pana redaktora Barańskiego dokładnie coś takiego:

"zero tolerancji dla tych kurwe pedofili,pedalow i innych wynaturzen.vivat tomek adamek,vivat katole.pozdro"

Tak więc biorąc pod uwagę, że pewnie większość tego typu wpisów jest prawdziwa i szczera, zabrakło mi trochę dystansu aby w pełni zrozumieć cały folklor twojej wypowiedzi;) A i w pełni Cię popieram, trochę za dużo górnolotnych emocji wywołuje ta walka u nas wszystkich, warto by odrobinę poluzować rajstopy;)

Wybacz spinkę, pozdrawiam:)
 Autor komentarza: zatoichi
Data: 28-07-2009 22:43:46 
próbujesz być śmieszny czy co?ty jesteś hipokrytą bo przedrzeźniasz Tomka a wcześniej mu kibicowałeś zapewne....
 Autor komentarza: Laik
Data: 28-07-2009 22:55:53 



Dam grubą kasę na tacę i pomodlę się,aby Andrzej zafundował ciężkie KO Adamkowi,za to,że zli ludzie chcą nachapać się kasy na deptaniu legendy!!

 Autor komentarza: Garaguron
Data: 28-07-2009 22:56:06 
Pozdro i pełne zrozumienie dla przemoc663 szacun! co do zatoichi.....tak kibicowałem Adamkowi i nadal uważam go za wspaniałego boksera ale to co teraz się dzieje i czego się nie robi dla pieniędzy to (chodzi o Adamka) bo andrew robi to własnie dla humoru (ma juz tyle kasy i lat że może to olać) TO WŁAŚNIE CZYSA HIPOKRYZJA....GÓROL dużo stracił ....nie tylko u mnie...a BENNY HILL WAGI CIĘŻKIEJ bo tak należy rozumieć ANDREW tylko zyskał sorki zaitochi ale to cała prawda.....nara
 Autor komentarza: Garaguron
Data: 28-07-2009 22:57:28 
SZACUNNN dla Laik...a Pozdro!
 Autor komentarza: zatoichi
Data: 28-07-2009 23:01:46 
Do garaguron:a w moim subiektywnym odczuciu to raczej Andrzej podchodzi do tego ambicjonalnie ,chce inaczej zejść ze sceny , udowodnić coś sobie bo nam już chyba nie musi.A wersja humorystyczną pozostawmy kibicom....


 Autor komentarza: jerry
Data: 28-07-2009 23:02:27 
Zawsze bede kibicowal Tomkowi ...nigdy nie zawiodl jako czlowiek ...nawet jak przegral[raz]jako bokser . Mowi o religii , pieniadzach ...ma do tego prawo . Andrzej Golota zawiodl wiele razy i jako bokser i jako czlowiek . Wydaje sie ze odnalazl sie jako czlowiek na tle swojej rodziny , wyglada ze sie zmienil na lepsze . Nie sadze zeby dalsza kariera bokserska to byl dobry wybor . Moglby sponsorowac boks , trenowac , podpowiadac . Ta walka to woda na mlyn dla wielu przeciwnikow jednego i drugiego . Zacznie sie wylewanie pomyji w polskim piekle ...a wlasciwie to juz sie zaczelo .
 Autor komentarza: Rymbaba
Data: 28-07-2009 23:03:36 
Widzę co raz więcej żenujących komentarzy!

To przecież nasi rodacy i skoro już ma dojść do tej walki to bądźmy ponad nią. Andrzej faktycznie dał polskiemu pięściarstwu niesamowitego kopa marketingowego. Adamek to wielki bokser, który ma coś czego nie miał Andrzej - tytuły/skuteczność. Obydwaj są więc na swój sposób WIELCY!

Jeszcze co do Adamka - nauczcie się angielskiego i zacznijcie żyć światowym boksem, którym rządzi kasa i codziennie się o niej mówi. Tymczasem Tomkowi wypomina się tą kwestię. To jakaś chora polska zaściankowość z elementami hipokryzji. Prawdę mówiąc to tej kasy bardzo brakuhe w polskim boksie bo byłoby wiecej bokserów i na wyższym poziomie. Wszyscy w boksie liczą kasę ale Adaemk nie może o niej wspominać nawet - phi!

Więc teraz trochę zimnej wody na głowę i proszę o trzeźwe wypowiedzi.
 Autor komentarza: Laik
Data: 28-07-2009 23:05:56 



zatoichi,co Ty pier%@lisz??!!!ANDRZEJ NIC NIE MUSI!!!!

Jestem pewny na 100%,że robi to dla czystej przyjemności.


 Autor komentarza: zatoichi
Data: 28-07-2009 23:06:58 
I żeby była jasność zgadzam się z tobą a propos pazerności bokserskiej która staje się jedyną wartością,faktycznie kłóci się to trochę z wizerunkiem Adamka który na każdym kroku obwieszcza swą miłość do Stworzyciela...nie mniej jednak nie znamy jego planów co do spożytkowania pieniędzy , a nóż tak jak mówiłeś postawi świątynie w Gilowicach:)
 Autor komentarza: Garaguron
Data: 28-07-2009 23:08:22 
he,he może i tak....pozdro za humor....WIĘCEJ HUMORU!!!!! MNIEJ PIENIEDZY....SZACUNEK!:-)
 Autor komentarza: zatoichi
Data: 28-07-2009 23:10:09 
Poniższa wiadomość łamie postanowienia regulaminu. Użytkownik zatoichi piszący z IP: 87.206.28.228 dostaje ostrzeżnie. Jeśli będzie dalej łamał regulamin, zostanie usunięty ze społeczności użytkowników serwisu.
Laik parówo z powrotem won do podstawówki na naukę czytania....
 Autor komentarza: mch
Data: 28-07-2009 23:13:03 
Poniższa wiadomość łamie postanowienia regulaminu. Użytkownik mch piszący z IP: 89.228.18.236 dostaje ostrzeżnie. Jeśli będzie dalej łamał regulamin, zostanie usunięty ze społeczności użytkowników serwisu.
Idźcie wy wpiz.... co was obchodzi czyjaś kasa? Typowa Polska mentalnośc... on na to pracuje, trenuje wiele lat. Wypierdalać! Nie wiem oceniać Tomka jako katolika. Barany z dupy wzięte... Spytaj się księdza dlaczego ślubów za darmo nie daje.
 Autor komentarza: Garaguron
Data: 28-07-2009 23:15:11 
mch.....polecam dobry portal......i są już nowe telefony....i możesz kasy sporo zarobić....wpisz se w google radio mar....... itd....nie no żartujesz?
 Autor komentarza: Garaguron
Data: 28-07-2009 23:16:08 
troche kultury....humoru.....uspokojenia....może spowiedzi....polecam wyciszyć sie troszkę przed walką....stulecia!
 Autor komentarza: Laik
Data: 28-07-2009 23:17:09 

zatoichi,

teraz to się zagalopowałeś.Wymiana poglądów ostra,ale nikt nikogo nie wyzywa.

A tekst "parówo" jest poniżej jakiegokolwiek poziomu.Żenada...

Prosto w oczy pewnie nigdy nie odważyłeś się nikomu tak powiedzieć.A na kompie to można pokozaczyć nie?

 Autor komentarza: jerry
Data: 28-07-2009 23:23:32 
Zatoichi jest slepym masazysta ..wiec nie moze popatrzec Ci w oczeta Laik ...
 Autor komentarza: jerry
Data: 28-07-2009 23:27:47 
parowa z musztarda to nadal swietna rzecz ...wracajac do rzeczy ...Wrocam po nocaut ...mozna to zrozumiec w obie strony ....Andrzeju
 Autor komentarza: mch
Data: 28-07-2009 23:42:40 
Ja za katolika się nie uważam - po pierwsze. Po drugie - nie jestem upoważniony do oceniania czyjejś religjności a także tego co robi z pieniędzmi na które ciężko pracuje. Są w życiu pewne zasady ale jak widać nie każdy je prezentuje. Cóż .... odpadam z tematu. co do walki napisałem swoje.
 Autor komentarza: Laik
Data: 28-07-2009 23:43:09 


zatoichi,

Już wiem o co Ci chodzi...

Ty myślisz,że ja nie zrozumiałem Twojego tekstu,bo w swojej wypowiedzi użyłem słowa "musi".
Ale ja nie piłem do Twojego "musi",tylko do fragmentu:

"Andrzej podchodzi do tego ambicjonalnie ,chce inaczej zejść ze sceny , udowodnić coś sobie"

Chodziło mi o to,że Andrzej nic nie musi sobie udowadniać.Ma swój wiek,pieniądze i myślę,że robi to bardziej "dla zabawy"

Zrozumiano?







 Autor komentarza: myyyk
Data: 28-07-2009 23:53:04 
No to w końcu pierwsza walka w Polsce z mordobiciem na trybunach. Jak to zwykle u Andrzeja. Za samego Adamka nikt nie da sobie nosa przestawić, ale za Andrzeja to naród pójdzie na sztachety, krzesła i co znajdzie pod ręką. Andrzej Gołota to legenda, którą Adamek nigdy nie będzie, obojętnie czy wygra, czy nie.
 Autor komentarza: Kicaj82
Data: 29-07-2009 00:07:19 
myyyk masz racje jak bedzie trzeba to ustawi sie kilku pascvjentow Adamka
 Autor komentarza: Mateusz
Data: 29-07-2009 00:11:05 
GO -=ANDREW=-
 Autor komentarza: jerry
Data: 29-07-2009 00:28:45 
Pamietam jak dzis walke z Brewsterem . Przed walka wywiady , podpuchy , wychwalania jaka to szybka lewa reka , pelno falszywych przyjaciol i lizanie dupy . Po Gali na Golote czekala tylko zona przed brama pustej juz United Center ...a wszyscy tu w Chicago i tam w Polsce wieszali na nim psy . Paradoksem jest ze na tej Gali Tomek dal zajebista walke z Brigsem i zaczela sie jego kariera . Golota przegral po sportowemu , bez fauli i raczej godnie bym powiedzial ...wstawal po kazdych dechach i chcial dalej walczyc . Po prostu nie dal rady ...ja to rozumiem . Teraz starego , polamanego emeryta spotowego znowu podpuszczaja zeby miec zabawe , wszyscy teraz jego lojalni kibice . Na bogu ducha winnego Tomka wieszaja psy . Jak przegrasz Endriu znowu zostaniesz sam i znowu sie gdzies zaszyjesz zeby zapomnieli .
 Autor komentarza: Laik
Data: 29-07-2009 00:39:50 


jerry, wzruszające :P


Najgorsze w tym wszystkim jest to,że jak emeryt Gołota przegra z Adamkiem,to większość(wiadomo,wiekszość=ciemna masa)będzie myślała,że Tomek jest lepszym bokserem...


 Autor komentarza: KrzychuFR
Data: 29-07-2009 00:42:39 
Ja wierze ze Andrzej jest w stanie to wygrac i chodz Adamek ma moje uznanie w tej walce bede kibicowal najwiekszemu w historii boksu w polsce :) Go Andrew !!
 Autor komentarza: jerry
Data: 29-07-2009 00:51:30 
Andrzej byl -kiedys- lepszym bokserem . -Teraz- Tomek jest . Tu jest wszystko czytelne , atrzac na to z sportowego punktu widzenia . Posune sie dalej ...Tomek ma cechy ktorych nie mial Andrzej , jest to o tyle ciekawe ze wiekszosc Polakow ich nie ma ...On nigdy sie nie poddaje i do konca wierzy w zwyciestwo . To go wyroznia . To wielka szkoda ze trafil na okres ze w boksie swiatowym taka rozpierdowa . A w TV rzadza emeryci z dobra obrona i wspanialym klinczem . Tak czy inaczej smutne to wszystko i ide poplakac ....
 Autor komentarza: odyniec
Data: 29-07-2009 12:24:06 
powoli srac mi sie chce jak to wszystko czytam

kazdy z was wie ze kilka lat temu Adamek nie mialby nawet po co do ringu z Golota wychodzic bo by zginal z butach

jak wygra jeden czy drugi to sie zacznie "ten byl stary, a ten sie nie pomodlił, a ten sie zesral w rajtuzy itd " zaden wynik nie da odpowiedzi kto jest polskim nr1 i zaden wynik nie zakonczy tej debilnej dyskusji a taka ostra wymiana zdan tylko przekonuje takich Solozy i Rozalskich ze to swietny pomysl i o walce jest glosno wiec beda pieniadze ... a odczucia kibicow....nie istotne wazne ze $$$$ sie zgadza

dla mnie to zenujacy spektakl i zdania nie zmienie ale ...co kto lubi
 Autor komentarza: Danny
Data: 29-07-2009 12:27:43 
jerry- a to dowcip opowiedziałeś:)Tomek mógł boksować o stawke i nie płacz:)przeszkodą okazały się słabe walki w LHW.Wojny z solidnym Briggsem i lekcja od nowicjusza Dawsona,pokazały tylko,że Tomek jest za słaby na ten limit i to nie przez wage i sraczke:)Tomek nie miał by czego szukać miedzy Hopkinsem,Dawsonem,Tarverem,Jonhsonem,Calzaghe.To samo się tyczy Andrzeja był dobry...ale pewnego poziomu nie przeskoczył tzn Tyson,Lewis itp.Miał okazje z Byrdem,Ruizem ale wyszło jak wyszło.TV nie ma nic do tego,poprostu czeba prezentować pewien poziom sportowy i tyle.Andrzej jechał na walkach z Bowem,tam pokazał,że potrafi boksować i zarazem zjebac sprawe.Tomek nigdy nie onijał zawodnika formatu Bowa,ewentualnie Hopkinsa mógł oklepać...ale to dopiero za 5 lat, w 50 urodziny Bernarda:)Gdzie jest ten kontrakt z Schowtime na 4 walki?...no własnie ktoś tu komuś podziekował!Niektórzy krytykują Jirova,że słaby itp..ale on przynajmniej zaboksował 12 rund z Toneyem...no i przekonał sie ,że łapy cięzkiego ważą sporo,klepał Moorera aż dostał po głowce.To samo może czekać Tomka.Ma przed sobą niezłego starego cięzkiego choć troszke nieudolnego:)...ale co tam,kasa ważna:)Fani Adamka i zwolennicy tego cyrku wejdą zapewne na Paszport Polsatu na gale:).Ciekawe widowisko, byłu niestabilny emocjonalnie materiał na jakiegos tam mistrza HW...kontra naciągany ,,Polski Heros,,..który już wg wielu ,,fachowców,, może boksowac z Kliczką czy Areolą:)Racjonalimu pozazdroscic

Pozdrawiam
 Autor komentarza: Danny
Data: 29-07-2009 12:37:27 
..aha

...jeżeli Ziggy chce medialnych walk to są opcje w cruiser.Jest Ross(popularny z racji contendera),rewanż z Cunnem chce pokazać Schowtime,Byrd ma zamiar zawalczyć w cruiser o pasek,jak wiadomo były champion HW,moze przynieśc zyski:)Można pojechać do Europy oklepać jakiegós Sauerlanda:)..oczywiscie to tylko mój punkt widzenia,zwykłego kibica.Inna sprawą jest to,że Team Adamek jest mało skuteczny i łapczywy.dlatego pomysły na walke Gołota-Adamek,czyli biesiada dla przecietnego Kowalskiego:)
 Autor komentarza: prozaq1
Data: 29-07-2009 17:09:09 
Odyniec pewnie,że Adamek pare lat temu nie miałby po co do ringu wychodzić,bo gdy Gołota był u szczytu swojej kariery,to Adamek dopiero ją rozpoczynał..Co do tematu,to napinacie sie jak guma w gaciach,zupełnie niepotrzebnie!!! Dopiero ustalono termin walki i z tym dniem ruszyła cała ta marketingowa karuzela! Nawet tutaj widać jej zamierzone działanie,mające na celu przyciągnięcie jak największej liczby osób na walkę.Gołota będzie mówił,że wygra i Adamek też...No bo co niby mają powiedzieć?"Wychodzę do ringu żeby dostać w łeb?"Oni to napędzają..kibice się cieszą,kasa pomału spływa do kabzy,dojdzie do walki to zlecą się tłumy..Kupią koszulki i inne gadżety..znowu kasa płynie...Ktoś komuś da w mordę,bo się pokłócą o to który z bokserów wygra...No a na koniec bez względu na wynik obaj panowie podadzą sobie rękę,pogratulują zwycięstwa..Przegrany powie"mój rywal był dzisiaj lepszy,a ja miałem gorszy dzień".Parę dni po walce wszystko ucichnie,za rok nikt o tym już nie będzie wpominał,a grube miliony spłynęły na czyjeś konta!I właśnie o to w tym wszystkim chodzi!!!
 Autor komentarza: reall
Data: 29-07-2009 22:32:50 
nieważne ..............jak będzie adamek przygotowany andrzej wygra bo wie że jeśli przegra to będzie jego koniec .... dlatego będzie zdeterminowany ...
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.