CHAGAEV NADAL MISTRZEM !

Ruslan Chagaev (25-0-1, 17 KO) obronił po raz drugi tytuł mistrza świata wagi ciężkiej federacji WBA. 31-letni Uzbek pokonał po sześciu rundach technicznej decyzji Carla Davisa Drumonda (26-1, 20 KO) w stosunku 60-54 i dwukrotnie 58-56. Sędzia przerwał pojedynek po szóstej rundzie z powodu głębokiego rozcięcia lewej powieki championa.

Przez pierwsze sześć minut pretendent nie zrobił praktycznie nic poza kilkoma odczepnymi lewymi prostymi i balansem ciała. To troszkę uśpiło czujność mistrza, który na początku trzeciego starcia nadział się na straszny prawy sierp Drumonda, bity z całego ciała. Cios doszedł brody Ruslana i wyraźnie go zamroczył. Pod koniec tej rundy zdarzył się bardzo ważny incydent dla tej walki. Carl po uniku wpadł głową w Chagaeva i rozciął mu lewą powiekę. Sędzia Gustavo Padilla uznał to za przypadkowe zderzenie i nie udzielił pięściarzowi z Kostaryki ostrzeżenia. Do pracy tego pana można mieć spore zastrzeżenia, ponieważ po gongu rozpoczynającym piąte starcie, mimo iż lekarz sam był za kontynuowaniem walki, on chciał na własną rękę przerwać rywalizację. Na całym świecie to lekarz decyduje kiedy przerwać, jak widać pan Padilla jest wyjątkiem...

Drumond doskonale zdawał sobie sprawę, że jeśli pojedynek zostałby zastopowany, wówczas o wszystkim mieliby decydować sędziowie. Nie namyślając się długo rzucił się do desperackiego ataku, trafił nawet parę razy prawym podbródkowym, ale Chagaev kontrolował to co działo się na ringu. Do siódmej rundy pięściarze już nie wyszli - po technicznej, jednogłośnej decyzji, Ruslan Chagaev utrzymał pas WBA kategorii ciężkiej. 

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Puncher
Data: 07-02-2009 23:04:37 
WBA to jest jakieś gówno; to co sie dzieje w tej (przepraszam za wyrażenie) federacji to jest antyboks; ale co sie dziwić jak karty rozdają fryce; kohl, sauerland - to wszytko oszuści, kombibatorzy;dzisiaj kolejny przekręt w ringu; sciemniacz kohl iściemniacz szgajew pokazali kolejna lipną sztuczke; DNO!!!!!!
 Autor komentarza: BOKSER29
Data: 07-02-2009 23:04:46 
Mimo takiego scenariusza,werdykt jest własciwy. Teraz Wielki Rewanz z Vałujewem.Pozdrawiam.
 Autor komentarza: Stefanwmd
Data: 07-02-2009 23:05:58 
Dla mnie to ta walka się skończyła zanim się na dobrą sprawę zaczeła!
Normalne naginanie zasad,po to by ich pupilek tylko wygrał!
Dumond przegrał tą walkę,tylko dlatego,że pierwsze 2 rundy potraktował jako kontrolne!
od 3ciej rundy Świetny balans tłowia i praca na nogach całkowicie uniemożliwiała Chagajewowi jakie kolwiek boksowanie,Chagajew zgłupiał jak Valujew i dla mnie to kolejny wałek nie mniejszy niż Fragomenni-Kraj!
Tyle!
Protest wkazany!
 Autor komentarza: czerwony
Data: 07-02-2009 23:07:00 
przecież tej walki nie dało się oglądać na spokojnie: najpierw drumond latał po ringu jak niby-ali, potem szagajew bezradnie uderzał po jednym prostym na minutę, a na końcu podliczyli karty...
 Autor komentarza: czerwony
Data: 07-02-2009 23:09:13 
tak sobie myślę, że tak z drumondem, jak i dzisiejszym szagajewem, spokojnie mogliby powalczyć polacy, i kto wie czy nie z sukcesem. (nie umniejszając polakom).
 Autor komentarza: drag
Data: 07-02-2009 23:10:10 
troche to wszystko naciaganie ale co zrobic , to problem Drumonda. Za to bedziemy miec waleke King konga z Czagajewem tylko zeby nie wialo nuda , ktos tego olbrzyma musi obudzic :)

Sytuacja podobna do pojedynku De la hoya - Sturm jako krok do walki z Hopkinsem. ZAL
 Autor komentarza: Stefanwmd
Data: 07-02-2009 23:11:39 
Chagajew to champion WBA taki jak Valujew czyli nawet Ruiz był od nich 100 razy lepszy!
 Autor komentarza: BOKSER29
Data: 07-02-2009 23:11:55 
Oczywiscie ze wlasciwy-mam na mysli punktacje do momentu przerwania walki.Zgadzam sie ze ostatnio w boksie zawodowym maja miejsca sytuacje ktore kompromituja sport.Niestety na to wpływu nie mamy.
 Autor komentarza: mercer
Data: 07-02-2009 23:21:14 
. Tylko taka mała refleksja, wcześniej championami się zostawało po pieknych walkach i nokautach , a teraz ci nowocześni ,, mistrzowie '' spod znaku paktu Ribbentrop - Mołotow to wygrywają albo po wałkach sędziowskich ( Wałujew - cała jego kariera ), po dziwnych decyzjach sędziów ringowych ( teraz Chagayev ), albo po walkach o ładunkach emocjonalnych poziomu sparingów, wyglądających zupełnie jakby były ustawione ( Kliczko-Rahman ). Jedno łączy te walki, wszystkie były w Niemczech
A moje porównanie tego ... do paktu Ribbentrop-Mołotow jest nie bez przyczyny, Niemcy i post-radzieckie republiki połączyły się aby zniszczyć najlepszą kategorię w boksie
Zabronić Niemcom organizować pojedynki mistrzowskie !!!!! teraz ta cała armia czerwona następne obrony powinna mieć obowiązkowo w poważnych warunkach. Wtedy się okaże ile są warci ci championi
 Autor komentarza: drag
Data: 07-02-2009 23:22:30 
czemu wy macie pretensje do Czagajewa?? to wina jego zjebanego promotora

to Valujew zachowywal sie jak debil po walce z Holyfieldem , jego usmichy i podoszenie rak ze niby byl lepszy Wielki ZAL
 Autor komentarza: Stefanwmd
Data: 07-02-2009 23:22:47 
To boks jest dla prawdziwych twardzieli czy dla panienek?
Sulivan i reszta napierdalali się po kilka godzin i ich twarze wyglądały jak zjechane walcem,a tu Chagajew wygrywa przez to,że dał sobie rozbić łuk brwiowy!
Dla mnie to gówno a nie boks!
Carl i Hollyfield powinni stoczyć walkę o rzecziwistego mistrza WBA!
Bo Chagajew to cienias,za to Valujew to antyboks i macie ten swój zajebisty boks,śmiech na sali!
 Autor komentarza: gonzo
Data: 07-02-2009 23:32:12 
Panowie o ktorej godzinie jest Vic Darchinyan – Jorge Arce
 Autor komentarza: czerwony
Data: 07-02-2009 23:32:32 
takie walki są antyreklamą boksu.
 Autor komentarza: czerwony
Data: 07-02-2009 23:33:13 
słusznie gonzo: tu możemy mieć pewność, że ani darchinyan ani arce nie powiedzą sobie dość... :) 3.00
 Autor komentarza: juniorek2001
Data: 07-02-2009 23:36:44 
3.00 i sądzę że z pewnością Darchinian i Arce dosraczą nam w końcu wrażeń, bo na szwabskich galach jest coraz gorzej :)
 Autor komentarza: czerwony
Data: 07-02-2009 23:45:37 
dzisiejsza HW jest tak nudna, że nie dziwie się, że ludzie wolą oglądać MMA, czy K-1, tam są emocje, jakiś poziom, a wałki sędziowskie to bardzooo rzadkie przypadki.
 Autor komentarza: Wojslaw1
Data: 07-02-2009 23:46:51 
Akurat o przerwanie walki nie można mieć pretensji.Kontuzja była bardzo poważna na dokładkę spowodowana uderzeniem głową na dokładkę celowym.Wynik powinien być zmieniony na DQ na korzyść Szagajewa.
 Autor komentarza: salces
Data: 08-02-2009 00:01:41 
Wojslaw1-nie wydaje mi się że to było celowe uderzeniem,Drumond chciał atakować,dziwnie się zgrali z Szagajwem,najwidoczniej sędzia nie zauwarzył tego uderzenia,zapewne ukarałby 1 punktem Carla,nie wiem czemu piszesz że wynik miałby być zmieniony na DQ,moim zdaniem lekarz zawinił że dał zgodę na dalszą walkę.
 Autor komentarza: Wojslaw1
Data: 08-02-2009 00:17:24 
Moim zdaniem uderzenie było celowe.A skoro było celowe(a to jest faul) i w jego wyniku Szagajew nie mógł kontynuować walki to powinien wygrać przez DQ.
 Autor komentarza: Olaf
Data: 08-02-2009 01:38:17 
Żenada.
 Autor komentarza: misiek1989
Data: 08-02-2009 02:26:16 
zgadzam sie z wojslawem drumond wykonal wyrazny ruch w kierunku chagaeva. ruslan wygral zasluzenie i wydaje mi sie gdyby nie doszlo do tej kontuzji chagaev z rundy na runde osiagal by coraz wieksza przewage
 Autor komentarza: klocuu
Data: 08-02-2009 08:18:39 
Po pierwsze - co to za WBA dwóch mistrzów ma pas ja pierdziele !!!!
Po drugie - znowu walka jako taka.......
Po trzecie - po jaką cholerę rewanż z Valujewem przecież żeby nie warunki fizyczne Nikolaya to nic by nie znaczył w boksie i to prawda!!!
 Autor komentarza: gajcek
Data: 08-02-2009 08:21:25 
ruslan to bardzo dobry bokser trzeba uwzględnić przerwę w jego występach
 Autor komentarza: lufio
Data: 08-02-2009 08:30:04 
zgadzam sie z wiekszoscia z was. trudno powiedziec czyja to wina ale ogolnie tragedia, to miala byc walka o mistrzostwo? pamietacie walke goloty z sandersem tam sie krew lala wiadrami i walczyli a nawet nie o pas. dziwne ze lekarz mowi ok a sedzia ringowy przerywa walke.chyba sie bali ze czagajew przegra, albo ringowy sie kapnal ze powinien wczesniej pokazac faul. ale racja z takim mistrzem to moze bonin walczyc. gale w niemczech to gorzej niz w usa. niestety baks to juz tylko biznes i wielkie pieniadze a sport daleko w tle
 Autor komentarza: albinos
Data: 08-02-2009 08:38:20 
oprócz tego ciosu z 3 rundy Drumond nic nie pokazał, a po kontuzji Czagajewa czekał aż ten się wykrwawi i sam padnie ;)
 Autor komentarza: paparazzi
Data: 08-02-2009 08:38:49 
Wiadomość została ocenzurowana, ponieważ jest niezgodna z regulaminem. Użytkownik paparazzi piszący z IP: 91.90.160.197 dostaje ostrzeżnie. Jeśli będzie dalej łamał regulamin, zostanie usunięty ze społeczności użytkowników serwisu.

 Autor komentarza: Kaktus
Data: 08-02-2009 08:49:27 
Panowie ostateczna decyzja należy do sędziego ringowego, ale i bierze on na siebie odpowiedzialność za zdrowie a nawet życie zawodnika w sytuacji, gdy np. lekarz mówi, że walka nie powinna być kontynuowana, a arbiter nakazuje, aby walczyć.
 Autor komentarza: golota86
Data: 08-02-2009 10:07:37 
Kto w ogole tego Uzbeka nazwał Białym Tysonem?

To jakaś kpina.Mam serdecznie dosyć wagi ciężkiej i poczekam jeszcze tylko na walkę Haye z Kliczką.
 Autor komentarza: Danny
Data: 08-02-2009 10:32:20 
Ruslan nie jest zadnym Herosem,natomiast Panowie przesadzacie z krytyką.Kontuzja była paskudna i tyle, nie ma sensu kontynuwać walki z takim czymś.Ja rozumie,ze boks to meski sport ale połowa z was płakała by jak dzieci po takim czymś.:)bez obrazy!Czeba brac pod uwage wpływ kontuzji na dalszą kariere i taka jest prawda.Tak na marginesie to lubie Czgaeva,taki sympatyczny grubasek:)Facet ma na rozkładzie Ruiza i wypykał pewnie,jak dzieciaka Valueva:)My niestety nie możemy sie pochwalic takim cięzkim:)co do kontuzji to pamietacie jak wyglądało oko ,,T-Rexa,, po walce z Gołotą i jak teraz wyglada...i o to własnie chodzi o zdrowy rozsadek a nie bezmyslne siekanki i narażanie zawodników na kalectwo albo częsciową utrate wzroku.To jest boks a Czagaev to poprostu ,,kontuzjogenny,,zawodnik,,ale chciałbym mięc jednego Polaka w HW na jego poziomie.To sa moje przemyslenia i tylko moje zdanie:0

pozdrawiam wszystkich i życze wszystkim ,,reaktywacji,, HW!!!
 Autor komentarza: Ciosza
Data: 08-02-2009 10:36:23 
Słuszna decyzja sędziów za przerwanie walki po 6 rundzie i ogłoszenie werdytku. Rusłan wygrał słusznie myśle ze po 6 rundach prowadził co w konsekwencji dało mu wygraną. Walczyl jak walczył do 3 rundy prowadził spokojnie potem jak doznał kontuzji łuku brwiowego to walczył troche słabiej bo to wiadomo tzreba byłu chronić łuku stąd troche słabsza walka. Ale trzeba tez zauważyc ze chcial walczyc keidy sedzia ringowy chcial juz przerwac pojedynek sam ruslan mówił ze wszystko jest ok, no i stalo sie jak stalo. Teraz mnie ciekawi walka z bestią ze wschodu, bo przecież sam Czagajew zapowiada zdobycie wszystkich pasów wagi ciężkiej, szczerze mówiąc jakoś tego nie widze no ale w niedalekiej przyszłośći moze jednak ;))
 Autor komentarza: ogon
Data: 08-02-2009 10:45:11 
Popieram poprzednika walkę trzeba było przerwać, kontuzja Rusłana była paskudna i po co narażać zdrowie zawodnika. Werdykt również był sprawiedliwy nie wiem czemu niektórzy mówią o jakimś przekręcie :/ Teraz na pozostaje tylko czekać na walkę Mutanta z Chagajewem i szybką porażkę tego pierwszego żeby znowu był tylko jeden mistrz ;)
 Autor komentarza: puncher48
Data: 08-02-2009 10:48:00 
Drumond sam jest sobie winny, jakby wykazał więcej energi w ringu to może nawet skończyłby Czagajewa vel Szagajewa przed czasem, Carl ładnie bił podbródkowe, Rusłan człapał i za wiele nie pokazał, mniej więcej od czwartej rundy było wiadomo, iż nie ma szans na pełny dystans ale wydaję się, że Kostarykańczyk nie za bardzo był chętny aby postawić wszystko na jedną kartę i sprawić sporą niespodziankę, Pindera stwierdził, że Czagajew w jego prywatnym rankingu jest na trzecim miejscu tuż za braćmi Kliczko, owszem był tam po walce z Wałujewem ale już nie jest od tamtej pory nic dobrego nie prezentuje i najnormalniej w świecie się sypie, bardzo solidny bokser i tyle, gdyby w miejscu Drumonda był Chambers nie byłoby tematu walki Czagajew vs Wałujew bo nie byłoby mistrza świata Czagajewa, a tak na marginesie zauważyliście, że Janusz Pindera jest podobny do Wojtka Kowalczyka - kiedyś syna marnotrawnego naszego futbolu, a Czagajew to normalnie Michalczewski wagi ciężkiej oczywiście tylko z twarzy.
 Autor komentarza: Wojslaw1
Data: 08-02-2009 11:08:11 
puncher48-myślę,że Drumond ma za małe umiejętności i za słaby cios aby skończyć Szagajewa.Gdyby nie ta kontuzja to byłoby wysokie UD albo późne KO.Drumond wcale nie pokazał się dobrze,to Szagajew walczył fatalnie,chyba te kontuzje mocno go nadszarpnęły.
 Autor komentarza: Swietlicki
Data: 08-02-2009 11:24:24 
Kiedy czagajew doznal rozciecia tej swojej powieki odrazu sie przestraszyli i zatrzymali pojedynek. Czagajew mial poprostu wygrac i koniec ale on nie jest zadnym mistrzem, jest tchorzem jak i ten caly khol. Przez takich ludzi jak khol boks umiera a wraz z nim umiera z nudow tych garstka osob, ktora chce ogladac jeszcze ten pseudo boks. Przypomnijcie sobie jak zastopowali walke Lewisa z Kliczka, tam to bylo rzeczywiscie usprawiedliwione bo Kliczko wygladal jakby upadl twarza na pracujaca kosiarke.
 Autor komentarza: Swietlicki
Data: 08-02-2009 11:57:53 
Zeby Wlodarczyk nie zostal przekrecony, musi walczyc jak Adamek.
 Autor komentarza: omus79
Data: 08-02-2009 15:14:45 
dobrze zrobili, że przerwali. Szagajew po ponad-rocznej przerwie nie radził sobie jak w walce z Wałujewem, ale sobie radził.. wyraźnie widać, że osłabł dopiero po tym faulu(no jeszcze po tym mocnym prawym, ale się otrząsnął). dobrze Dojczlandy zrobiły. z baniaka walić nie nada. ale wydaje mi się, że z czasem to Drumond zyskałby na świerzości po tej pałzie szagajew wyraźnie nie jest sobą i ta kontuzja była mu na rękę. a jaki umięśniony ten Szagajew. normalnie uzbekistański Szwarcuś...
 Autor komentarza: rogal
Data: 08-02-2009 16:36:24 
Gdyby Szagajew przegrywał, to by pozwolili mu prędzej zginąć, niż zdecydowali by się podliczyć karty.


A że prowadził, to szybciutko przerwali walkę i dali mu wygraną, bali się, bo widzieli, że Drumond może Szagajewa odesłać z powrotem na emeryturę.

Dla mnie Drumond był w tej walce lepszy. I myślę, że gdyby potoczyło by się to dalej, to Rusłan nie wygrał by tego.

Dla mnie nowy mistrz WBA - Drumond.

pozdrawiam
 Autor komentarza: Swietlicki
Data: 08-02-2009 16:42:14 
Ta walka nie powinna sie toczyc wogole o ten pas. Moze o WBF lub EBU. Nawet gdyby Drumond wygral, to szczerze mowiac co to bylby za mistrz.
 Autor komentarza: Daroo
Data: 08-02-2009 21:38:52 
Powinno być koniec walki pod koniec rundy po przypadkowym zderzeniu głowami i "no contest" . Zrobili jak chcieli sam Chagaev nie był zadowolony ale jak widać to nie od niego zależała ta decyzja, choć na pewno była na jego korzyść. Z całego wieczoru 3 walki w HW i każda nudna a w szczególności Mario i ten krasnal co go obijał.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.